Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@13:37:33 GMT

تاکید استاندار گیلان بر تزریق دز سوم واکسن

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۸۲۵۲

تاکید استاندار گیلان بر تزریق دز سوم واکسن

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به قرار گرفتن ۵ شهرستان استان در وضعیت آبی کرونایی، بر تزریق دز سوم واکسن از سوی شهروندان و نیز پرهیز از عادی‌انگاری تأکید کرد و گفت: لازمست شرایط برگزاری امتحانات حضوری مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت توصیه‌های بهداشتی، مهیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اسدالله عباسی، خوشبختانه با همراهی مردم و تلاش مسئولان متولی و اخلاص نیرو‌های جهادی، آمار ابتلا و فوتی‌های استان به حداقل رسیده و امیدوارم با همت همگان، این روند به زودی به عدد صفر برسد.

تداوم رفتار‌های پیشگیرانه و توجه به توصیه‌ها و رعایت موازین بهداشتی به‌ویژه در مراکز تجمعی و آموزشی قابل تاکید است.

آموزش و پرورش گیلان، برای تقویت بنیه علمی و با هدف جلوگیری از افت کیفیت یادگیری و رفع خلاها، دوره‌های آموزشی با عنوان پایگاه‌های تابستانی برای تمامی پایه‌های تحصیلی با اولویت مناطق محروم و با همکاری فرهنگیان و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌هایی نظیر ورزش و جوانان، دانشگاه‌ها و نهاد‌های انقلابی و بسیج سپاه برگزار کند.

شرایط برگزاری امتحانات حضوری مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهیا و تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات در فضای باز و یا فضای بسته با تهویه مناسب، اندیشیده شود.

همچنان فرمانداران با تاکید بر تزریق دز سوم واکسن و حتی تزریق دز چهارم برای گروه‌های اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت کرونا و جلوگیری از عادی انگاری؛ بر تداوم رعایت موازین بهداشتی اهتمام داشته باشند و با ناقضان توصیه‌های بهداشتی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد کنند.

انتظار می‌رود همگان بویژه مسئولان بصورت میدانی، جهادی و انقلابی پای کار باشند و هماهنگونه که کارنامه دولت سیزدهم در مدیریت کرونا ارزشمند بوده، این مهم استمرار یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مکلف شد با قید فوریت جلسه تخصصی رفع و بررسی ویژه این مشکل را با حضور مسئولان امر برگزار کند تا هیچ وقفه‌ای در خدمات دهی به مردم در این بخش نیافتد.

دولت در بخش مدیریت پسماند و فاضلاب، افزایش ظرفیت تبدیل شیرابه‌های سراوان به آب مصارف کشاورزی و راه اندازی تصفیه خانه‌های بیمارستانی جدیت دارد و اعتبارات لازم برای نهاد‌های مسئول را در نظر گرفته و باید به صورت جدی و عملیاتی در این بخش اقدام کنند.

در این جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا گیلان و تعدادی از فرمانداران شهرستان‌های استان که بصورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند، گزارش‌هایی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاد های انقلابی کرونا تزریق دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد