Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از کودکان چه در مدرسه، چه در باشگاه یا حتی از سوی همسایگان خود مورد آزار و اذیت قرار می گیرند که باعث ناراحتی و خجالت کودک می شود و شخصیت او را به شکلی منفی تحت تاثیر قرار می دهد. دکتر عبدالعزیز آدم، روانشناس رفتاری، راه حل هایی را برای رفتار بهتر با این کودکان عنوان کرده که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سرزنش کودک بپرهیزید: وقتی کودک مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، مادر باید از سرزنش یا متهم ساختن او به ضعف بپرهیزد. این کار کودک را از نظر روانی تخریب و او را ناامید می کند و باعث می شود همیشه از دیگران دور شود.

آموزش صحبت کردن آزادانه به کودک: دادن فضای امن به کودکان برای گفت‌وگو در چارچوب دوستانه باعث می شود که آنها به راحتی در مورد ترس های خود صحبت کنند. از سوی دیگر، خانواده باید از آنها حمایت کرده و در عین حال روشن کند که بیشتر ترس های آنها تخیل است.

تقویت اعتماد به نفس: اعتماد به نفس کودک باید تقویت شود. این امر موقعیت او را تقویت و از آزار و اذیت از سوی دیگران جلوگیری می کند.

آموزش های مناسب: هنگامی که کودک مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، مادر باید در این مورد به کودک خود آموزش دهد و از معلمان و مسئولان مدرسه برای محافظت از او و مجازات افرادی که او را اذیت می کنند، کمک بگیرد.

ورزش کردن: ورزش یکی از راه های موثر برای تقویت شخصیت کودک و تبدیل نشدن او به طعمه کودکان قلدر است.

حمایت روانی گرفتن از سوی متخصصان: قلدری گاهی اوقات باعث بروز برخی علائم روانی در کودک می شود که این خارج از حدود توانایی خانواده است و در کودک قابل درمان نیست. بنابراین زمانی که علائم درونگرایی یا غم و اندوه اغراق آمیز در کودک ظاهر می شود، باید به روانشناس مراجعه کرد تا بتوان موضوع را حل و فصل و از بروز آزار و اذیت های دیگر جلوگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودکان و نوجوانان آزار و اذیت کودکان روانشناسی کودک آزار و اذیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان