Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@01:32:51 GMT

ریشه‌های واقعیت در بوستان‌های مادر و کودک

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۷۲۱۱

ریشه‌های واقعیت در بوستان‌های مادر و کودک

عده‌ای با هر نیتی، از اقدام برای ایجاد پارک‌های مادر و کودک در شهر تهران با عنوان تفکیک جنسیتی در پارک‌ها نام برده‌اند تا واقعیت، نه‌تن‌ها پنهان که حتی وارونه جلوه کند؛ واقعیتی که ریشه‌هایی دارد. ناآگاهی و عدم‌شناخت واقعیت، موضوع را می‌پسندند و حتی به انتشار خبری که صحت ندارد، کمک می‌کنند. این طیف بدون آنکه بدانند اصل قضیه از چه قرار است با چشم بسته، لایک می‌کنند، فیو کرده، ری‌توییت می‌زنند و سوار بر موجی می‌شوند که عده‌ای آگاهانه و با نیت تخریب، اما با نقاب اطلاع‌رسانی، ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، عده‌ای دیگر، همسفرِ موج نمی‌شوند؛ یا کنار می‌نشینند و نظاره‌گر خواهند بود، یا به‌دنبال صحت و سقم ماجرا می‌روند یا پس از کسب اطلاع و راستی‌سنجی خبر، آگاهسازی و تکذیب را پی می‌گیرند. شاید گاهی اقدام علیه خبر جعلی (فیک‌نیوز)، زمان ببرد و تا حدی دیر شده باشد. خلاصه آنکه شایعه و فیک‌نیوز خیلی زودتر از پیش تأثیرش را می‌گذارد. حالا قضیه، پارک‌های مختص بانوان که موجود است و پارک‌هایی که به‌عنوان مادر و کودک در حال راه‌اندازی هستند، است. عده‌ای با هر نیتی، از اقدام برای ایجاد پارک‌های مادر و کودک در شهر تهران، با عنوان تفکیک جنسیتی در پارک‌ها نام برده‌اند. بماند که ردیابی ماجرا نشان می‌دهد که چه کسانی با چه هدف اولیه‌ای بحث زنانه - مردانه شدن بوستان‌های تهران را به میان کشیده‌اند تا واقعیت، نه‌تن‌ها پنهان که حتی وارونه جلوه کند؛ واقعیتی که ریشه‌هایی دارد و پرداختن به آن‌ها می‌تواند به روشن‌ترشدن قضایا کمک کند.

۱-در بوستان‌های محله‌ای که قرار است تبدیل به بوستان مادر و کودک شوند، در درجه نخست، این نکته مورد توجه قرار می‌گیرد که در آن محله خاص، ۲ بوستان نزدیک به هم قرار گرفته باشند که یکی از آن‌ها قابلیت تبدیل‌شدن به بوستان مادر و کودک را داشته باشد؛ مثل بوستانی در محله کارون منطقه ۱۰.

۲-یکی از نکات مهم دیگر اینکه قرار نیست ورود آقایان به همه بوستان‌ها ممنوع شود؛ مثلا در بوستان عبقری (پدر) محله سعادت‌آباد، تنها بخشی به محل بازی راحت و امن مادران و کودکان اختصاص داده شده و اتاقی نیز برای انجام رتق و فتق امور مربوط به شیرخواران و خردسالان توسط مادران‌شان ایجاد شده است.

۳-به‌عنوان یک شهروند، نگارنده بر این باور است که اگر بخشی از یک بوستان یا تمام آن برای حضور آزادانه و امن بانوان تغییر شکل دهد، نه‌تن‌ها مسئله بدی نیست بلکه به‌عنوان یک اقدام مثبت، باید تبلیغ هم شود تا توسعه یابد. این نوع باور، قطعا می‌تواند مورد ارزیابی آماری و پرسش شهروندان قرار گیرد، اما با نیم‌نگاهی به وضعیت عرفی جامعه، حکایت از پسندیده شدن باور دارد. اگرچه که اقدام برای ایجاد چنین بوستان‌هایی به خواست بسیاری از مردم در دستور کار قرار گرفته است. پس اینکه اطراف محل بازی کودکان به‌طور کامل امن شود، اما عده‌ای، نام تفکیک جنسیتی را بر آن بگذارند، جای سؤال است.

۴-هفته پیش خانمی اعلام می‌کرد که در بوستان‌های مختص بانوان (۷ بوستان ایجاد شده در دوره‌های پیشین مدیریت شهری)، کارگران و پرسنل بوستان، مرد هستند. اما واقعیت چیزی دیگری است. این طور که چند نفر از بستگان و همکاران خانم اعلام کرده‌اند در بوستان‌های بانوان مثل بوستان مرضیه حدیده‌چی یا بهشت مادران، تمامی پرسنل با لباس سفید پذیرای بانوان هستند و شهروندان خانم به شکل آزادانه و امن می‌توانند به فعالیت بپردازند.

نتیجه: با همه این‌ها ۲ مورد مهم باید مدنظر قرار گرفته شود؛ نخست آنکه در این اقدام، شهرداری تهران باید بیشتر به جزئیات کار اهمیت دهد و تنها فلسفه‌اش ایجاد بوستان‌های مادر و کودک نباشد. احداث اتاق‌های ویژه مرتب و با امکانات لازم، مناسب‌سازی، رنگ‌آمیزی، طراحی و نصب مبلمان مرتبط نباید مورد غفلت واقع شود. دوم هم به شفاف‌سازی این طرح و اطلاع‌رسانی دقیق برمی‌گردد تا شهروندان آگاهانه‌تر در مورد خبر و اقدام تصمیم بگیرند. البته که در باب شایعه‌پراکنی‌های صورت گرفته تا ندانستن اصل ماجرا، نباید اسیر فیک‌نیوز‌ها شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بوستان بوستان ها واقعیت واقعیت مجازی واقعیت مجازی صنعت خودرو مادر و کودک پارک ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران

به نقل از پلیس تهران بزرگ، سردار علی ولیپور گودرزی روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: چندی قبل ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میانسالی در منزل مسکونی اش خبر دادند.

وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می‌کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم، اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

وی عنوان کرد: باتوجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد و از این رو کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

سردار گودرزی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی‌کشد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای سیر مراحل قانونی به زندان منتقل شد.

از سوی دیگر رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری یک از اوباش تهران که اقدام به تیراندازی در درگیری منطقه فرحزاد کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سعید راستی در این خصوص اظهار کرد: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران سه روز گذشته خبری را درخصوص درگیری اراذل و اوباش در محله فرحزاد که با سلاح گرم اقدام به تیر اندازی کرده بود، دریافت و پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.

وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان از این داشت که درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی کرده است، افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

راستی یادآور شد: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با ارازل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • عکس| اقدام خیرخواهانه کاپیتان پرسپولیس برای کودک خراسانی
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • اقدام خیرخواهانه کاپیتان پرسپولیس برای کودک خراسانی
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر