Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرو رفتن ورزش ایران در شوک لغو بازی های آسیایی پرسش های زیادی را در مورد سرنوشت تیم ها و ورزشکارانی که خود را مهیای شرکت در این رویداد بزرگ می کردند، مطرح می کند که سرمنشا همه آنها «تغییر مسیر ورزش ایران» از هانگژو به سمت محل برگزاری سایر رویدادهای آسیایی و جهانی است.

اینکه «با توجه به لغو بازی های آسیایی که تمرکز همه فدراسیون ها روی آن بود، تکلیف ورزش و ورزشکاران چه می شود و حرکت محوری آنها به کدام سمت خواهد بود؟»، کلیدی ترین پرسشی است که در رابطه با فدراسیون ها و اولویت بندی برنامه های‌شان برای ماه های آینده مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای المپیک آسیا تصمیم گیری در مورد نوزدهمین دوره بازی های آسیایی که برگزاری آن در شهریورماه لغو شده را به یک ماه دیگر و بعد از بررسی های تکمیلی در کمیته ای ویژه موکول کرده است در حالیکه بعید نیست «لغو کلی» این دوره بازی ها یکی از گزینه های مورد بحث در این زمینه باشد. از طرفی اگر قرار بر برگزاری قطعی بازی ها باشد حداقل یک سال تاخیر برای آن اعمال خواهد شد.

این در حالی است که تا چمد روز قبل و پیش از اعلام رسمی چینی ها برای انصراف از میزبانی بازی های آسیایی در زمان مقرر، ورزش ایران با «دست فرمان» حضور در این بازی ها حرکت داشت آنگونه که تمام رفت و آمدها، نشست ها، رایزنی ها، تصمیم گیری ها و.... با محوریت این بازی ها و نتیجه گیری در آن انجام می شد. حتی تعویق مهمترین انتخابات ورزش ایران برای تعیین ریاست جدید این کمیته و همراهانش هم با لحاظ کردن اهمیت همین بازی ها به تصویب رسید.

حالا اما لغو بازی های آسیایی و تعویق آن تا حداقل یک سال آینده تمام برنامه ریزی ها برای ورزش ایران را دستخوش تغییرات کلیدی خواهد کرد به خصوص که در رشته های مختلف، تیم ها و ورزشکاران‌شان رویدادهای بین المللی مختص به خودشان را پیش رو دارند.

تا پیش از این قرار بر اعزام تیم ها و ترکیب های اصلی رشته های مختلف به بازی های آسیایی بود و حتی مقرر شده بود اعزام به دیگر میادین - تا قبل از شهریورماه و برگزاری بازی های آسیایی- با ملاحظه انجام شود تا مبادا سنگی پای مسافران هانگژو قرار بگیرد و از قدرت کاروان ایران کاسته شود اما حالا که این بازی ها از تقویم خارج شده است، قطعا دیگر رویدادهای آسیایی و جهانی و نتیجه گیری در آنها متر و معیار خواهد شد.

در عین حال اما نیم نگاه به کاروان ایران و اعزام نتیجه بخش آن به بازی های آسیایی از ورزش برداشته نخواهد شد البته اگر گزینه احتمالی لغو منتفی و برگزاریِ با یک سال تاخیر صاحب رای شود که در این صورت هم چالشی ایجاد می شود با موضوع همزمان شدن سال جدید بازی های آسیایی با رویدادهای انتخابی المپیک!

نوزدهمین دوره بازی های آسیایی که قرار بود شهریورماه به میزبانی هانگژو برگزار شود به خاطر انصراف چینی ها از میزبانی لغو شد

سی و سومین دوره بازی های المپیک سال ۲۰۲۴ به میزبانی پاریس برگزار می شود و فدراسیون های بین المللی در رشته های مختلف طی ماه های آینده به تدریج وارد رویدادهای گزینشی برای این دوره بازی ها خواهند شد. اوج برگزاری رقابت های انتخابی المپیک سال آینده میلادی است و همین موضوع می تواند خود یک چالش باشد برای رشته هایی که همزمان باید در بازی های آسیایی هم شرکت داشته باشند البته در صورت مصوب شدن برگزاری این بازی ها با یک سال تاخیر.

ناگفته پیداست که المپیک بزرگترین میدان ورزشی برای همه کشوهاست و طبیعتا کسب سهمیه برای این بازی ها هم مهمترین دغدغه برای تیم ها و ورزشکارانی است که در میادین انتخابی برای آن حاضر می شوند. از طرفی حضور کامل و پرقدرت در بازی های آسیایی هم به جهت تاثیری که در عملکرد کاروان ایران خواهد داشت و ثبت نتیجه آن در تاریخ، برای مسئولان اهمیت خاص خود را دارد. در صورت قطعی شدن برگزاری بازی های آسیایی در سال آینده میلادی، فدراسیون ها باید با محوریت یک تیر و دو نشان برای پیگیری اردوهای آماده سازی خود برنامه ریزی کنند.

البته که در این صورت، رشته های مختلف به جهت جایگاهی که در آسیا دارند و میزان شانس شان برای کسب سهمیه المپیک، شرایطی متفاوتی را تجربه خواهند کرد اما به هر حال وضعیت پیچیده تر از همین چند روز پیش می شود که قرار بود پرونده بازی های آسیایی تا سه چهارماه دیگر بسته شود و بعد از آن تمرکز اصلی روی المپیک و انتخابی هایش باشد.

حرف کلی اینکه تصمیم چینی ها برای کناره گیری از برگزاری بازی های آسیایی در زمان مقرر، مسیر ورزش ایران را به طور کلی تغییر خواهد داد. مدیریت در این شرایط تعیین کننده تر از قبل خواهد شد چرا که انتظارات در مورد بازی های آسیایی نه تنها کم نمی شود بلکه به خاطر فاصله ایجاد شده و مهیا شدن فرصت بیشتر برای آماده سازی، بیشتر هم خواهد شد و همزمان مطالبه کسب نتیجه از دیگر میادین و به خصوص انتخابی المپیک هم به قوت خود باقی خواهد ماند.

کد خبر 5483845

منبع: مهر

کلیدواژه: بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان کاروان ورزش ایران لغو روادید فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال سپاهان اصفهان تیم فوتبال پیکان تهران تکواندو هندبال لیگ دسته اول فوتبال مهدی طارمی بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ کشتی فرنگی فدراسیون کشتی سید رضا صالحی امیری بازی های آسیایی رشته های مختلف دوره بازی ها فدراسیون ها بازی ها ورزش ایران خواهد شد تیم ها یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر ، والیبال نشسته اولین رشته ای بود که برای بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب سهمیه کرد. تیم ملی ایران آبان دو سال پیش در سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان (بوسنی) با غلبه بر برزیل در مرحله نیمه نهایی، ضمن صعود به دیدار نهایی سهمیه خود برای پارالمپیک را قطعی کرد.

این تیم در این فاصله بعد از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (قزاقستان) و بازی های پاراآسیایی و اختصاص قهرمانی این رویدادها به خود، وارد مراحل آماده سازی برای بازی های پارالمپیک شد به گونه ای که بتواند از ۷ عنوان قهرمانی خود در این بازی ها را تکرار کند. البته والیبال نشسته قصد داد با نمایشی متفاوت از همیشه از عنوان قهرمانی خود دفاع کند تا اینگونه هشتمین طلا پارالمپیک را ماندگارتر کند.

استفاده از تاکتیک نوین برنامه محوری و جدید تیم ملی والیبال نشسته برای حضور در بازی های پارالمپیک پاریس است. تمرینات اردونشینان این تیم در مراحل مختلف اردوی آماده سازی که تا به امروز برگزاری شده و اردوهای پیش رو، بر این مبنا طراحی شده است.

هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته تاکید دارد که تشریح کامل تاکتیک طراحی شده برای تیمش باعث لو رفتن آن و عیان شدنش برای حریفان می شود و مهمتر اینکه جذابیتش را از دست می دهد، به همین دلیل از تشریح کامل آن امتناع کرد اما در عین حال می گوید شاگردانش برنامه هایی دارند که در پاریس برای نخستین بار اجرا می شود.

وی در گفت و گو با گفت: تیم ملی والیبال نشسته در پارالمپیک پاریس حضوری متفاوت از ادوار گذشته این بازی ها و دیگر رویدادها دارد. تاکتیکی که برای این دوره بازی ها طراحی کرده ایم، متفاوت از همیشه و کاملا نوین و جدید است.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته تنها به یک از بخش از این تاکتیک اشاره داشت و گفت: به طور مثال به عنوان اولین تیم در جهان قصد داریم از اسپک دوبل در بازی های مان استفاده کنیم. در کل شیوه هایی تاکتیکی داریم که در والیبال نشسته کاملا نو هستند و برای نخستین بار توسط تیم ایران در پاریس اجرا می شوند.

رضایی ابراز امیدواری کرد که تیم ملی والیبال نشسته ایران با استفاده از این تاکتیک نوین، قهرمانی متفاوت از همیشه را در پاریس رقم بزند.

به گزارش ، تیم ملی والیبال نشسته ایران پرافتخارترین تیم در والیبال نشسته جهان به حساب می آید که در رسانه های خارجی به عنوان «تیم رویایی» شناخته می شود. تیم ملی والیبال نشسته ایران در ۹ دوره بازی های پارالمپیک شرکت داشته و ۷ دوره حضور را با قهرمانی به پایان رسانده است. قهرمانی والیبال نشسته ایران در بازی های ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۲ بارسلونا، ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو به دست آمده است. ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۱۲ لندن نیز نایب قهرمان شد.

۸ عنوان قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو عنوان سومی هم نتیجه حضور تیم ملی والیبال نشسته ایران در یازده دوره رقابت های قهرمانی جهان است.

مدال طلای بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو، ۲۰۱۴ اینچئون، ۲۰۱۸ جاکارتا و ۲۰۲۲ هانگژو نیز نتیجه حضور تیم ملی والبیال نشسته در ادوار مختلف این بازی ها است.

بازی های پارالمپیک پاریس ۷ تا ۱۸ شهریور برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس
  • از بازی با استقلال خیالمان راحت است | انگیزه آسیایی شدن داریم
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال
  • آموزش تغییر ریجن پابجی موبایل به امارات
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی