Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:12:49 GMT

دولت موضوع ریزگردها را به صورت منطقه‌ای پیگیری کند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۸۹۲۹

دولت موضوع ریزگردها را به صورت منطقه‌ای پیگیری کند

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضیعت بحرانی ریزگردها در خوزستان که در سال جاری شدت بیشتری گرفته است، اظهار کرد: این ریزگردها را دیگر نباید مهمان یا مهمان ناخوانده بنامیم بلکه این ریزگردها به عضو ثابت آسمان استان خوزستان تبدیل شده‌اند به گونه‌ای که امسال به جرأت می‌توان گفت که هر روز در آسمان خوزستان شاهد حضور گرد و خاک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوزستان قطب اقتصادی کشور است و حضور سرمایه گذاران، کارشناسان و متخصصان در آن امری حیاتی و ضروری است، بیان کرد: شدت یافتن ریزگردها باعث فرار این افراد می‌شود و این امر برای استانی که در آمد قابل توجهی از کشور را تأمین می‌کند، بسیار خطرناک است؛ ضمن اینکه این روزها حتی شاهد مهاجرت مردم عادی به سایر استان‌های خوش آب و هوا هستیم اما بحث نخبگان و متخصصان جای خود دارند.

کعب عمیر تاکید کرد: با توجه به اینکه منشأ گرد و خاک این روزهای خوزستان به گفته مسئولان هواشناسی، کشورهای منطقه مثل عراق، سوریه، عربستان و حتی اردن است، انتظار می‌رود دولت ایران در این زمینه فعالیت‌های منطقه‌ای خود را افزایش دهد و با رایزنی با کشورهای درگیر در این زمینه و به خصوص کشور ترکیه که با احداث سد روی رودخانه‌های دجله و فرات بر بی آبی در منطقه و افزایش مناطق تولید ریزگرد دامن زده است، نسبت به حل مشکل اقدام کند.

نماینده مردم شوش در مجلس تصریح کرد: دولت‌های گذشته هم رایزنی‌های منطقه‌ای در این زمینه داشته‌اند ولی به نظر من در حد حرف و چند جلسه و گفت‌وگو باقی ماند و هیچگاه اقدام مؤثری را در این زمینه شاهد نبوده‌ایم به همین دلیل از دولت فعلی انتظار می‌رود که اقدام عملی با همکاری‌های کشورهای دیگر انجام دهد.

کعب عمیر افزود: با توجه به اینکه سازمان ملل نیز حساسیت‌هایی در این زمینه دارد می‌توان از ظرفیت این سازمان نیز برای ایجاد اجماعی منطقه‌ای برای رفع مشکل ریزگردهای استان استفاده کرد چون با تداوم این روند شاهد افزایش مهاجرت از خوزستان خواهیم بود و این امر برای کشور اصلاً خوشایند نیست.

کد خبر 5484113

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده مردم شوش در مجلس گرد و غبار گرد و خاک ریزگردها سلامت خوزستان عید فطر 1401 بوشهر کرمانشاه نماز عید سعید فطر عید سعید فطر خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا گرد و غبار عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز سرپل ذهاب گروههای جهادی آلودگی هوا منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به نقل از روابط عمومی مرکزنوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آنها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبرد‌ها و راهکار‌هایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند