Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس خواستار تسریع در احیای رودخانه یزد و ایجاد دیوار ساحلی برای رودخانه های استان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، شنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: میزان آمادگی دستگاه های استان یزد در زمان بروز سیل خوب بود اما وقتی دست ها خالی باشد و در بدیهی ترین مسائل بحران، تجهیزات و اعتبارات نداشته باشند، کاری نمی توانند انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اعتبارات مدیریت بحران استان یزد تقریبا صفر است، سیلی به این حجم آمده اما هنوز هیچ اعتباری در اختیار ندارند.

میرمحمدی عنوان کرد: درخواست ما این است که خسارت مردم را در اولین فرصت پرداخت کنید تا نگاه مردم به حاکمیت و نظام آسیب نبیند.

نماینده مردم تفت و میبد ادامه داد: دستگاه قضایی نیز بحث قصور مدیریتی را طی ۴۰ سال گذشته بررسی کند.

وی تاکید کرد: احیای رودخانه یزد نیز باید به عنوان یک اولویت مهم مدنظر مسئولان باشد.

میرمحمدی با تاکید بر حمایت از کشاورزان در برابر بحران های مختلف گفت: بیمه محصولات کشاورزی یک بازی و دل خوش کنک است زیرا بیمه ها با کشاورزان شفاف نیستند و میزان خسارت پرداختی توسط آنها در مقابل پول هایی که دریافت می کنند، بسیار ناچیز است.

میرمحمدی با بیان اینکه میبد در زمینه پسته و تفت در زمینه انار آسیب جدی دیده است، بیان کرد: خدا را شاهد می گیرد، کسانی بودند که خیر بودند اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمده زیر پوشش کمیته امداد آمده و علت آن بی برنامگی است.

وی افزود: خشکسالی هم آسیب های متمادی ۱۴ تا ۱۵ ساله به کشاورزان زده اما کسی از کشاورزان حمایت نکرده و دائم هم اصرار داریم بگوییم که می خواهیم روستاها را حفظ کنیم اما کشاورز آسیب دیده رها شده است.

میرمحمدی ادامه داد: رودخانه های موجود در استان یزد باید دیوار ساحلی برای آنها ایجاد شود اراده ای نیست که این رودخانه ها حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است

عضو هیئت رئیسه و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها نیاز به عزم راسخ داریم و از این رو باید به دنبال احقاق حق و حقوق قانونی شهرداری از اعتبارات ملی باشیم و متأسفانه شهرداری ارومیه همیشه از اعتبارات ملی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، احد یوسفی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی که به منظور گرامیداشت روز نهم اردیبهشت روز شوراها برگزار شده بود، اظهار کرد: امروز ما در شهری زندگی می‌کنیم که دارای استعدادهای پنهان با محرومیت‌های آشکار است.

وی خطاب به استاندار آذربایجان غربی افزود: با عوارض محلی نمی‌توان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد و با درآمدسالانه تعریف شده شهرداری ارومیه از محل عوارض شهری نمی‌توان سرعت پروژه‌ها را حتی به استان‌های هم‌جوار رساند.

عضو هیئت رئیسه و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر امروز بتوانیم سرعت عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، باز نمی‌توانیم خودمان را به سرعت عمل سایر کلان‌شهرها برسانیم، آنها سال‌های سال است که از شهر ارومیه پیشی گرفته‌اند.

یوسفی تصریح کرد: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها نیاز به عزم راسخ داریم و از این رو باید به دنبال احقاق حق و حقوق قانونی شهرداری از اعتبارات ملی باشیم و متأسفانه شهرداری ارومیه همیشه از اعتبارات ملی محروم مانده است.

وی ادامه داد: عزم راسخ، اراده و نگاه ویژه استاندار آذربایجان‌غربی در جذب اعتبارات ملی و رفع مشکلات و نیز نگاه ویژه به مدیریت شهری به وضوح دیده می‌شود و امیدواریم در روزهای آینده شاهد اتفاقات خوب و مؤثر در تمام زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی، بحث ترافیک، ناوگان حمل‌ونقل، مترو، فضای سبز، مدیریت پسماند برای شهر ارومیه خواهیم بود.

کد خبر 748753

دیگر خبرها

  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان