Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@05:28:48 GMT

پتانسیل های بین المللی اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۹۱۶۵

پتانسیل های بین المللی اصفهان

کارشناس مسائل بین الملل گفت: فراهم بودن زیر ساخت‌های شهری، بین المللی شدن شهر اصفهان را تسریع می‌کند.

علی امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص هفته نکوداشت اصفهان اظهار کرد: اصفهان بالاترین پتانسیل در میان شهرهای ایران برای بین المللی شدن را دارد، از این رو اصفهان در میان ایران و جهان شهر تاریخی و بی‌نظیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تصویری که دیگران از شهر اصفهان دارند مهم است چه باشد، خوشبختانه تصویری که جهانیان از اصفهان دارند مثبت است، ادامه داد: بنا به گفته توریست‌های خارجی از سفر به اصفهان لذت می‌برند که نشان می‌دهد تصور آنها با واقعیت برابری می‌کند.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: اصفهان در مقایسه با شهرهای ایران و جهان پتانسیل بی‌نظیر تاریخی و جغرافیایی دارد، از این رو اگر گردشگری قصد سفر به ایران داشته باشد به جرات می‌توان گفت یکی از مقاصد سفر آن اصفهان خواهد بود.

وی درباره زیر ساخت‌های شهری اصفهان اضافه کرد: اصفهان از نظر زیر ساخت و مدیریت شهری در میان شهرهای ایران بی‌نظیر است، این در حالی است که هیچ شهری در ایران چنین پتانسیل فرهنگ ندارد.

امیدی گفت: فراهم بودن زیر ساخت‌های شهری، بین المللی شدن شهر اصفهان را تسریع می‌کند. تنها مشکل آب اصفهان باید توسط مدیران و مسئولان برطرف شود و اگر پروژه آب شیرین‌کن برای صنایع سنگین و حقابه شهروندان تامین شود حلقه مفقوده برای بین المللی شدن شهر اصفهان پیدا می‌شود و پتانسیل و جذابیت اصفهان بیش از پیش خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر قراردادهای خواهر خواندگی در افزایش گردشگران، خاطر نشان کرد: دیپلماسی شهری، خواهر خواندگی و دیپلماسی عمومی دو روی یک سکه هستند اما ویژگی خاصی دارند. دیپلماسی عمومی یعنی دولتمردان و نهادهای کشور با مردمان کشور هدف ارتباط برقرار کنند، دیپلماسی شهری یعنی بین شهرها ارتباطات متقابل و هم پایه‌های فرهنگی و هنری برقرار شود خواهر خواندگی نیز در همین راستا خواهد بود.

امیدی با بیان اینکه مهم‌ترین کارکردی که دیپلماسی شهری و قرار دادهای خواهر خواندگی دارد، شناسایی متقابل و تسهیل‌گر است، ادامه داد: در کشور ما شهرداری نهاد قدرتمندی نیست این در حالی است که در دنیا نهاد قدرتمندی هستند و حتی دولت عوض می‌کنند.

به گفته وی، زمانی که نام شهرهای خواهر خوانده بر روی خیابانی نامگذاری می‌شود علاقمندی به شهرها افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه جذابیت، تاثیر مثبت، افزایش علاقه و شناسایی متقابل از کارکردهای دیپلماسی شهری و قراردادهای خواهر خواندگی ایجاد می‌کنند.

کد خبر 573196

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هفته نکوداشت اصفهان روز نکوداشت اصفهان خواهرخواندگی شهرها ديپلماسي شهري علی امیدی زیرساخت شهری توسعه زیرساخت ها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بین المللی شدن خواهر خواندگی دیپلماسی شهری شهر اصفهان زیر ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی در غرب مازندران در حوزه خرید و فروش املاک و محصولات شرکت های تولیدی و صنعتی با چک های بلامحل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه ای کلاهبرداری در برخی شهرستان های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدودا 40 تا 50 سال هستند به همراه مردی حدودا 37 ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش های صنعتی و تولیدی با صدور چک های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می کردند.

سردار مفخمی شهرستانی تصریح کرد: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان های "تهران، البرز و مازندران" به ثبت رسیده، بیش از 2 هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان