Web Analytics Made Easy - Statcounter

ندا زندی - همشهری آنلاین: از میان ۳ فیلم اکران عید فطر، یعنی «انفرادی»، «لامینور» (داریوش مهرجویی) و «مغز استخوان» (حمیدرضا قربانی) که از ۷اردیبهشت روی پرده رفته‌اند، تنها فیلم کمدی «انفرادی» مورد استقبال قرار گرفته و تا رده سوم جدول فروش خود را بالا کشیده و احتمالا به‌زودی «موقعیت مهدی» (هادی حجازی‌فر) را هم که در رده دوم جدول فروش است، پشت‌سر می‌گذارد و اسبش را برای سبقت گرفتن از «سگ‌بند» زین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان ۵فیلم اکران نوروزی نیز به‌نظر می‌رسد فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «شادروان» (حسین نیازی)، «روز صفر» (سعید ملکان) و «مرد بازنده» (محمدحسن مهدویان) تقریبا به کف‌فروش‌شان نزدیک شده‌اند و احتمالا باید منتظر باشند تا با فیلم‌های جدید عوض شوند. متوسط تعداد تماشاگران هر سانس سینما تقریبا ۲۴ نفر است و آنطور که از شواهد و قرائن پیداست تا اطلاع ثانوی نه فیلم پلیسی - معمایی، نه فیلم اکشن - ماجرایی، نه فیلم جنگی و نه حتی فیلم اجتماعی با مایه‌های طنز مشتری ندارد. فعلا فقط کمدی‌ها می‌فروشند.

دینامیت‌بازی «انفرادی»

مسعود اطیابی، کارگردان و سیدابراهیم عامریان، تهیه‌کننده پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران - «دینامیت» - پس از موفقیت این فیلم در سال۱۴۰۰، این‌بار با «انفرادی» به سینما آمده‌اند و امیدوارند رکورد خودشان را بشکنند و با مثلث عطاران - هاشمی - مهرانفر فروشی بیش از فروش «دینامیت» را در گیشه رقم بزنند.

 البته نباید فراموش کرد که «دینامیت» تقریبا ۹ماه روی پرده بود و با توجه به راهبندان اکران امسال و همینطور گرانی بلیت سینماها، بعید است که «انفرادی» بتواند چنین مدت طولانی‌ای روی پرده بماند.

«انفرادی» تا اینجای کار بیش از ۹ میلیارد و ۷۰۰میلیون فروخته و بیش از ۲۷۲ هزار نفر آن را دیده‌اند.

متوسط تعداد تماشاگر «انفرادی» در هر سانس تقریبا ۴۰نفر بوده که تقریبا ۵/۱ برابر از متوسط کل تعداد تماشاگران هر سانس سینما بیشتر است.

آخرین فیلم عطاران بر پرده سینماها «زیرنظر» ساخته مجید صالحی بود که اکرانش با آغاز کرونا و تعطیلی سینماها مصادف شد و ۹ میلیارد تومان فروخت.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا عطاران هنوز قدرت دارد که مانند پژمان جمشیدی که سال گذشته در «دینامیت» حضور داشت، مردم را به سینما بکشاند یا خیر. عطاران در کارنامه‌اش آثار پرفروشی مثل «هزارپا»، «مصادره» و «نهنگ عنبر» را دارد و پرفروش‌ترین بازیگر دهه۱۳۹۰ به‌شمار می‌رود. عطاران پیش‌تر در فیلم‌های «خروس جنگی» (۱۳۸۶) و «اخلاقتو خوب‌کن» (۱۳۸۹) با مسعود اطیابی همکاری کرده بود.

جواد عزتی جدی، محبوب نیست

«مغز استخوان» حمیدرضا قربانی در میان فیلم‌های تازه اکران‌شده کمترین تعداد سالن را در اختیار دارد و کمی بیش از ۶۹۰ میلیون تومان فروش داشته و کمی بیش از ۱۸ هزار نفر به تماشای آن رفته‌اند.

 به‌طور میانگین تقریبا ۱۳ نفر در هر سانس این فیلم را تماشا کرده‌اند که از میانگین کل ۲۴ نفر تماشاگر در هر سانس پایین‌تر است. بازیگران اصلی «مغز استخوان» بابک حمیدیان و پریناز ایزدیار هستند و جواد عزتی هم در این فیلم حضور دارد. اما به‌نظر می‌رسد جواد عزتی غیرکمدی زیاد برای سینماروها محبوب نیست و شکست فیلم «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان که روی پرده است، نشان می‌دهد حضور عزتی در «مغز استخوان» نمی‌تواند به این فیلم کمک زیادی کند.

متوسط تعداد تماشاگر هر سانس اکران نوروزی‌ها

«سگ‌بند»، پرفروش‌ترین فیلم روی پرده، از ۲۵اسفند سال گذشته اکران شده و تاکنون بیش از ۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته و با ۹۱۹ هزار و ۹۵۶تماشاگر به‌طور متوسط در هر سانس ۳۶ نفر تماشاگر داشته است.

«موقعیت مهدی» که از ۱۸ اسفند سال پیش روی پرده است، کمی بیش از ۱۰ میلیارد  و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته و بیش از ۳۵۴ هزار نفر آن را تماشا کرده‌اند و به‌طور متوسط در هر سانس ۱۹نفر تماشاگر داشته است. «شادروان» که از ۲۵ اسفند سال۱۴۰۰ اکران شده، با ۹میلیارد و۱۱۸میلیون تومان فروش و ۲۷۰ هزار و ۴۰۷ تماشاگر در هر سانس به‌طور متوسط ۱۷تماشاگر داشته است. «روز صفر» هم ۲۵ اسفند۱۴۰۰ روی پرده آمده و تقریبا ۷میلیاردو۸۹۰میلیون تومان فروخته و ۲۴۳ هزار و ۲۴۹نفر تماشاگر داشته و به‌طور متوسط در هر سانس تقریبا ۱۹ نفر تماشایش کرده‌اند. در نهایت، «مرد بازنده» با فروش کمی بیش از ۶میلیارد تومان و با ۱۶۸ هزار و ۲۴۰ تماشاگر در هر سانس به‌طور متوسط ۱۷ نفر تماشاگر داشته است.  

چند روز پیش کامران حجازی، تهیه‌کننده «مرد بازنده» در اعتراض به اکران فیلم‌های جدید به ایسنا گفته بود: «طبق آیین‌نامه مصوب اسفندماه سال گذشته، نباید ۲ فیلم کمدی به‌طور همزمان به نمایش درآیند، اما اکنون می‌بینیم این اتفاق رخ داده است. ما در شرایطی که هنوز بحثی از شورای راهبردی مطرح نبود، تصمیم به اکران فیلم‌هایمان با قبول ریسک و مطابق آیین‌نامه موجود گرفتیم و انتظار این است تا زمانی که فیلم‌ها کف‌فروش خود را نگه داشته‌اند، شاهد حذف سالن‌ها و سانس‌های آنها نباشیم.

از سازمان سینمایی می‌خواهم در این خصوص با موضع شفاف و دقیق نشان دهند قانون بر سینما حکم می‌کند و در شرایطی که هنوز زمان اکران فیلم‌های نوروزی به اتمام نرسیده، نگذارند فیلم‌ها جایگزین شوند.»

اما به‌نظر می‌رسد متوسط تعداد تماشاگر هر سانس فیلم‌های کمدی دلیل مجاب‌کننده‌ای است که فیلم‌های اکران نوروزی جز «سگ‌بند» را به آخر راه‌ رسیده  قلمداد کنیم.

کد خبر 674876 برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران داریوش مهرجویی بازیگران سینما و تلویزیون ایران جواد عزتی فیلم و سریال ایرانی رضا عطاران سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کارگردانان سینمای ایران داریوش مهرجویی بازیگران سینما و تلویزیون ایران جواد عزتی فیلم و سریال ایرانی رضا عطاران سینمای ایران متوسط تعداد تماشاگر تماشاگر داشته طور متوسط مغز استخوان مرد بازنده کمی بیش جواد عزتی روی پرده فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو 

هادی زند مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره میزان جابجایی مسافر توسط شبکه مترو تهران و حومه در این مسابقه گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی در خط پنج مترو چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مجموع رفت و برگشت پذیرای ۴۰هزارو ۳۰۰تماشاگر فوتبال بود.

وی افزود: در ساعات قبل از شروع بازی ۱۷هزار نفر با مترو به مجموعه ورزشی آزادی انتقال داده شدند و بعد از پایان این مسابقه نیز ۲۳هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران به این ایستگاه مراجعه و از طریق مترو به ایستگاه تهران (صادقیه) و ایستگاه گلشهر منتقل شدند.

زند خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مسافری و به منظور رفاه بیشتر تماشاگران و مسافران علاوه بر قطار‌های برنامه ریزی شده ۴ حرکت فوق‌العاده نیز اعزام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • علی ژکان یک نمایش کمدی به صحنه می‌برد
  • ماجرای جنگ شهاب حسینی و پارسا پیروزفر مقابل جواد عزتی و الناز حبیبی
  • رضا عطاران صدام می‌شود
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • تیپ خاص رضا عطاران بعد از دو دهه، مُد روز شد
  • جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو 
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟