Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مدیریت خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از خدمات رسانی به ۴۸ هزار بیمار مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج در مراکز درمانی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، دکتر خدیجه مالمیر ضمن گرامیداشت هشتم ماه می مصادف با ۱۸ اردیبهشت ماه و روز جهانی تالاسمی، بیماری ها خاص و صعب‌العلاج گفت: ۴۸ هزار بیمار خاص و سرطانی (صعب العلاج) در حوزه تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ثبت شده اند که خدمات لازم را دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به راه اندازی سامانه مدیریت بیماری های نادر اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۱۳۹۹ این سامانه با هدف رفاه حال بیماران و ساماندهی خدمت رسانی راه اندازی شد که در مدت ۲ سال بیش از ۴۸ هزار  بیمار توسط کارشناسان ستادی امور بیماری های خاص معاونت درمان و مراکز منتخب تابعه در سامانه مذکور ثبت شدند.

سرپرست مدیریت خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیماران ثبت شده را شامل بیماران پیوندی، دیالیز، ام اس، ای بی، ام پی اس، بیماری‌های متابولیک، هموفیلی و تالاسمی و بیماران دیابتی عنوان کرد که خدمات لازم به آنان ارایه می شود.

مالمیر از تداوم ارایه خدمات به این بیماران در دوران کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد که در این دوران هیچ خدشه ای به خدمت رسانی به این بیماران  وارد نشد و این افراد خدمات لازم را دریافت می کردند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در دوران کرونا انجام شد، تخصیص تخت‌های مجزا و اختصاصی برای ارایه خدمات دیالیزی به بیماران مبتلا به کرونا بود. با این اقدام بیماران کرونا مثبت برای دریافت خدمات درمانی به سایر مراکز درمانی مراجعه نکرده و همچنان در همان مرکز قبلی خود خدمات دیالیزی را دریافت می کردند.

سرپرست مدیریت خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: هیچ یک از خدماتی که به بیماران خاص به ویژه دیالیزی ارایه می شد تحت الشعاع کرونا قرار نگرفت و همچون گذشته خدمات رسانی لازم به این بیماران ارایه می شود.

به گفته مالمیر، طبق مصوبه وزارت بهداشت از شهریور ۹۸ ارایه خدمات به بیماران دیالیزی در بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی به صورت رایگان است.

وی افزود: گرچه در بیمارستان‌های دولتی پیش از مصوبه مذکور نیز خدمات رایگان به بیماران دیالیزی ارایه می شد اما پس از این مصوبه ضمن عقد قرارداد با بیمارستان های خصوصی مقرر شد بیماران دیالیزی در مراکز خصوصی نیز برای دریافت خدمات مازاد دیالیز هزینه ای پرداخت نکنند.

سرپرست مدیریت خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین درخصوص نحوه تامین داروهای بیماران مبتلا به ام اس گفت: با توجه به مشکلات این بیماران و شرایط همه گیری بیماری کرونا  با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه در حال حاضر ۱۰ داروخانه داروهای ام اس را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می دهند و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای افزایش رضایتمندی بیماران در این زمینه بسیار تلاش می کند.

مالمیر از دیگر اقدامات معاونت درمان این دانشگاه را صدور معرفی نامه بیماران متابولیک برای دریافت، تداوم یا افزایش سهمیه دارویی به وزارت بهداشت، تعامل و هماهنگی با بیمارستان های تابعه(مفتح ورامین، شهدای تجریش و مهدیه) درخصوص ارجاع بیماران سرطانی سطح ۲ به این مراکز برای تشخیص قطعی و درمان بیان کرد.

وی یادآور شد: ارایه خدمات در دوران کرونا به بیماران هموفیلی و تالاسمی همچون گذشته به نحو مطلوبی‌ ادامه یافت و این خدمات به صورت رایگان ‌به این دسته از بیماران خاص ارایه شد.

سرپرست مدیریت خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نیاز این بیماران برای دریافت خدمات درمانی دندانپزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: برای رفاه حال این بیماران در ۲ بیمارستان امام حسین(ع) و کودکان مفید ارایه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص راه اندازی شد تا خدمات تخصصی دندانپزشکی به نحو مطلوبتری به این افراد ارایه شود.

مالمیر در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از ابتدای همه گیری کرونا بسته های حفاظتی شامل ماسک و محلول های ضد عفونی کننده با همکاری وزارت بهداشت در اختیار بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه قرار گرفت تا این بیماران بتوانند خود را در مقابل این بیماری حفاظت کنند.

وی به اهمیت سلامت بیماران خاص و لزوم توجه به افراد آسیب پذیر تاکید کرد و گفت: با آغاز واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹، بیماران خاص در اولویت دریافت واکسن قرار گرفتند و با فراخوانی که از طریق معاونت درمان و انجمن ها صورت گرفت تمامی بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه واکسن دریافت کردند.

به گفته  این مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واکسیناسیون بیماران دیالیزی در مراکز دیالیز دولتی و خصوصی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه براساس اولویت بندی بیماران خاص انجام شد.

مالمیر افزود: واکسیناسیون بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز در هفت مرکز درمانی مربوط به این بیماران در حوزه تحت پوشش دانشگاه صورت گرفت.

وی، هماهنگی برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه از دیگر خدمات ارایه شده به بیماران خاص بود که همزمان با سراسر کشور  با همکاری بانک ملت انجام پذیرفت. در این طرح براساس اولویت بندی و با همکاری انجمن های این بیماران دهک های یک تا چهار برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک معرفی  شدند تا فرایند دریافت تسهیلات را طی کنند.

سرپرست مدیریت خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با یادآوری مشکلات و سردرگمی بیماران پیوندی به علت کمبود کشوری دارو در برخی بازه های زمانی خاطرنشان کرد: در دوران کرونا به منظور رفاه حال بیماران پیوندی با همکاری معاونت غذا و دارو و استقرار کارشناس در داروخانه شهید کاظمی، این مرکز به عنوان داروخانه تحویل دهنده داروهای پیوندی فعالیت می کند و داروخانه هلال احمر در خیابان جشنواره نیز داروهای پیوندی را به بیماران ارایه می دهد.

مالمیر افزود: با جمع آوری مدارک بیماران ام اس توسط اداره امور بیماری های خاص معاونت درمان و برگزاری هفتگی کمیته دانشگاهی ام اس در بیمارستان امام حسین (ع) توسط اعضای هیات علمی دانشگاه و کارشناس ستاد اداره امور بیماری ها حواله داروی زاگرال با تعرفه دولتی در داروخانه معین (داروخانه صبا) به بیماران نیازمند صادر می شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ویروس کرونا ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، تالاسمی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تالاسمی بیماران دیالیزی دوران کرونا برای دریافت بیماران خاص ارایه خدمات صعب العلاج بیماری ها ۴۸ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برداشت اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دشتستان، گفت: در این راستا بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد. - اخبار استانها -

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند به اعضا جان می‌بخشد از اهدا عضو بیمار مرگ مغزی یک بانوی دشتستانی خبر داد و اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوع دوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی 50 ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شد که بعد از انجام آزمایشات تشخیصی لازم، خون‌ریزی در بطن‌های مغزی به علت فشار خون کنترل نشد و متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، کلیه‌ها و کبد آن برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات کارکنان بخش ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان در همراهی این عمل خاطرنشان کرد: این 117 همین برداشت عضو استان بوشهر و دومین برداشت اعضای بیماران مرگ مغزی سال جاری است.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 قلب بیماران مرگ مغزی از استان بوشهر با پرواز به تهران و شیراز برای پیوند به بیماران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان