Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:17:12 GMT

زیبایی‌های استان اردبیل در قاب شبکه افق

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۰۵۰۱

زیبایی‌های استان اردبیل در قاب شبکه افق

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه افق سیما هم در پی درخواست بسیار مخاطبین و همچنین کمک به شناساندن هر چه بیشتر و بهتر زیبایی‌های مناطق مختلف کشور دست به کار شده و به صورت مستمر مجموعه مستندهایی که شامل این موضوع هستند را در جدول پخش برنامه‌های خود قرار می‌دهد.

مجموعه مستند «اهل سفر» به تهیه‌کنندگی میترا روحی منش و کارگردانی یاسر طالبی تولید شده و با گشت و گذار در شهرهای مختلف استان اردبیل بر آن شده تا جاذبه‌های گردشگری این استان را معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میترا روحی منش، تهیه کننده «اهل سفر» در خصوص این مستند گفت: این مجموعه، مستند گردشگری است و تلاش ما این است که بینندگان را با جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و حتی صنایع دستی استان میزبان آشنا کنیم و مناطقی که مردم کمتر فرصت دیدن آنها را داشته‌اند را به تصویر بکشیم.
وی افزود: در کنار همه این‌ها از موضوع مردم‌شناسی هم غافل نشدیم و در «اهل سفر» به آداب و رسوم اقوام ایرانی هم پرداخته شده است. بازسازی بازی‌های فراموش شده، معرفی پوشش زنان و مردان، غذاهای محلی و همچنین گویش مردم منطقه از دیگر مواردی است که به آنها می‌پردازیم.
وی افزود: نویسنده و کارگردان این مجموعه یاسر طالبی است و از دیگر عوامل آن می‌توان به مدیر تولید و راوی: مهدی خلیلی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: حسن جعفری، تصویربردار و تدوینگر: فرحبخش فرهیدنیا و صدابردار: مجید حسینی اشاره کرد.
علاقمندان به این مجموعه مستند می‌توانند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۰ صبح از شبکه افق به تماشا بنشینند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مستند گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، قسمت جدید برنامه «کافه مستند» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با گفتگو درباره مستند «آقای خاص» از شبکه افق پخش می‌شود.
این مستند تلاش دارد اطلاعات تازه‌ای درباره محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و آقای خاص کشتی ایران ارایه دهد و با روایت ناگفته‌هایی به فراز و فرود‌های زندگی حرفه‌ای این مربی محبوب کشتی می‌پردازد، فرزاد حسنی نیز راوی این مستند است.
«آقای خاص» مستندی نیمه بلند است که در هفدهمین جشنواره مستند سینماحقیقت حضور داشت و قرار است برای نخستین بار از تلویزیون پخش شود.
بعد از پخش این مستند، در میز نقد «کافه مستند» داوود مرادیان و مهدی انصاری میزبان سجاد ترابی، کارگران این اثر هستند و درباره مسائل فنی این فیلم و همچنین نکات مربوط به مستند‌های ورزشی گفتگو می‌کنند.
در میز محتوایی برنامه نیز داوود مرادیان میزبان علی محمدی قهرمان کشتی فرنگی و همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی خواهد بود تا درباره محمد بنا و ویژگی‌های این اسطوره کشتی ایران با یکدیگر صحبت کنند در میز مستند برنامه نیز امیر مهریزدان مدیر پیشین مرکز مستند سوره  مهمان برنامه است تا درباره مسائل جاری حوزه مستند و مشکلات مستندسازان گفتگو کند.
«کافه مستند» به تهیه کنندگی محمدعلی محمددوست در گروه مستند شبکه افق تولید می‌شود و تلاش می‌کند نگاه متفاوتی به مقوله مستند داشته باشد.

«کافه مستند» هر هفته جمعه شب‌ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد