Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر نجاری گفت: بازرس تامین اجتماعی از یکسو باعث افزایش درآمد‌های سازمان تامین اجتماعی می‌شود و از سوی دیگر کارگران بسیاری که در نتیجه منفعت طلبی‌های کارفرمایان، از بیمه محروم هستند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. اصغر نجاری (دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان) با ابراز تاسف از ضعف نظارت و بازرسی دولت در بنگاه‌های اقتصادی گفت: بسیاری از بنگاه‌ها اقتصادی حداقل حقوق را هم به کارگران نمی‌پردازند و این معضل در نتیجه ضعف بازرسی‌ها رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به مشکلات مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: بار‌ها شنیده‌ایم که سازمان تامین اجتماعی از نقطه سر به سر هم سقوط کرده و در آستانه ورشکستگی قرار دارد، اما اقدام موثری برای مدیریت این معضل صورت نمی‌گیرد.

این فعال کارگری با انتقاد از اینکه سازمان تامین اجتماعی حرکتی تاثیرگذار برای افزایش درآمد‌های خود انجام نمی‌دهد، گفت: مهمترین منبع سازمان تامین اجتماعی، دریافت حق بیمه کارگران از بنگاه‌های اقتصادی است، اما امروزه بنگاه‌های بسیاری را سراغ داریم که نه تنها به کارگران حداقل حقوق را پرداخت نمی‌کنند، بلکه آنان را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیز قرار نمی‌دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با خطاب قرار دادن مدیران سازمان تامین اجتماعی، گفت: از طریق بازرسی می‌توانید درآمد سازمان را افزایش دهید، اما معلوم نیست چرا نسبت به این مهم ورود نمی‌کنید.

وی با ابراز تاسف از کم‌کاری‌های تامین اجتماعی گفت: هر یک بازرسی که در سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار شود، در قالب بازرسی، شناسایی بنگاه‌های بیمه گریز و زنده کردن حق بیمه، ماهانه درآمدزایی قابل توجهی برای سازمان دارد، در حالیکه بازرسی را رها کرده‌اند و در نتیجه آن درآمد سازمان کاهش چشمگیری داشته است.

نجاری؛ بازرسی را دارای دو جنبه ارزیابی کرد و افزود: بازرس تامین اجتماعی از یکسو باعث افزایش درآمد‌های سازمان تامین اجتماعی می‌شود و از سوی دیگر کارگران بسیاری که در نتیجه منفعت طلبی‌های کارفرمایان، از بیمه محروم هستند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به آمار بالای حوادث کار در کارگاه‌ها و احد‌های اقتصادی، اظهار کرد: متاسفانه کارفرمایان از تبعات نبودن بیمه آگاهی ندارند و زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که یک کارگر دچار حادثه کار می‌شود و کارفرما ناچار است صد‌ها و حتی هزاران برابر حق بیمه را بابت سانحه در قالب درمان یا دیه به کارگر بپردازد.

نجاری با اشاره به رشد سرسام‌آور گرانی‌ها به ویژه رشد هزینه‌های درمان گفت: امروزه درمان یک کارگر حادثه دیده در بنگاه اقتصادی، می‌تواند به معضلی بزرگ برای کارفرما تبدیل شود، به ویژه آنکه هزینه‌های دارو و درمان روز به روز افزایش می‌یابد و کارفرما در پرداخت آن ناتوان است، در حالی که اگر کارگر بیمه باشد، هزینه درمان باری برای بنگاه اقتصادی نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با اشاره به اهمیت بازرسی گفت: اگر کارگر بیمه باشد و حادثه‌ای در بنگاه اقتصادی رخ دهد، کارفرما با چالشی جدی روبرو نخواهد شد، اما کافی است بیمه نباشد و یک مورد حادثه منجر به نقص عضو یا فوت رخ دهد تا بنگاه اقتصادی به ویژه بنگاه‌های کوچک، دچار ورشکستگی و تعطیلی شوند، بنابراین وجود بازرسی تامین اجتماعی هم برای کارگران، هم کارفرمایان و هم از نگاه اقتصادی برای اقتصاد کشور اهمیت ویژه‌ای دارد. منبع: ایلنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نجاری خانه کارگر بازرسی تامین اجتماعی بنگاه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی بنگاه اقتصادی بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر

علیرضا حسینی گفت: میزهای خدمت در ۱۲ شهرستان استان مرکزی و در واحدهای بزرگ و متوسط، صنعتی، تولیدی و خدماتی و همچنین مصلی‌های نماز جمعه، پاسخگوی سئوالات مختلف جامعه کار و کارگر استان مرکزی است و مشکلات مطرح شده این قشر را از این طریق به شکل ویژه بررسی می‌شود.

وی، با یادآوری نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید؛ با مشارکت مردم»، گفت: این شعار مهم بیانگر اهمیت توجه به تولید ملی و نقش حیاتی مشارکت همگانی مردم در این فرمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تامین اجتماعی این استان در راستای ارج نهادن و قدردانی از نیروهای کار، کارگران و بیمه شدگان در عرصه تولید، اقدامات مختلفی را در هفته کار و کارگر سرلوحه کار خود قرار داده است.

حسینی اظهار کرد: برگزاری نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی با حضور نمایندگان کارگر، کارفرما و بازنشستگان با محوریت بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه کارگری، تبیین و تشریح دستاوردها و اقدامات سازمان در حوزه‌های بیمه‌ای و تقدیر از کارگران نمونه در چند واحد صنعتی استان، بخشی از این برنامه‌ها است.

وی عنوان کرد: نشست با کارگران، ارسال پیام تبیرک به کانون‌ها و تشکل‌های کارگری و برگزاری مسابقه سراسری ویژه کارگران، از دیگر برنامه‌های تدارک شده هفته کار و کارگر در استان مرکزی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: تامین اجتماعی ارتباط مستقیم با تولید دارد و خود را موظف می‌داند که در کنار ارکان تولید، کارگران و کارفرمایان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر