Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون رهبران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به طرح بازتوزیع هوشمند و عادلانه یارانه‌ها، اظهار کرد: یکی از معضلاتی که ما در بحث نظام اقتصادی با آن مواجه هستیم، مشکلات ساختاری و مسائلی از قبیل تورم است.

وی خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که اگر مسئله بخواهد به درستی حل شود، نیازمند رویکرد جدیدی در نظام اقتصادی است، به این معنی که ساختارهای فعلی بازتولید شده و به سمت اصلاح ساختارهای اقتصادی حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح بازتوزیع هوشمندانه یارانه‌ها یکی از مولفه‌های لازم برای اصلاح نظام اقتصادی است

عضو هیات علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی، طرح بازتوزیع هوشمندانه یارانه‌ها را یکی از مولفه‌های لازم برای اصلاح نظام اقتصادی عنوان و تصریح کرد: کارهای بزرگ، جسارت و شهامت‌های بزرگی را می‌طلبد که این روحیه در دولت سیزدهم وجود دارد، همچنان‌که جراحی‌های بزرگ حواشی را در بر دارد، اصلاح ساختارها نیز شبیه این جراحی بزرگ بوده که باید اتفاق بیفتد.

رهبران با بیان اینکه دولت مصصم است که این اتفاق مبارک را رقم بزند، افزود: اصل اجرای طرح باز توزیع هوشمندانه و عادلانه یارانه‌ها بسیار مطلوب است و این مهم باید اجرایی شود، حال اینکه بر نحوه و شیوه اجرای طرح مباحثی وجود دارد که باید به خوبی اطلاع‌رسانی شود.

وی با تاکید بر اینکه همه طرح‌ها نیازمند مقدمات، بسترسازی‌ها و الزامات است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: اگر توجه جدی به این مولفه‌ها نشود، نه تنها طرح به هدف موردنظر نرسیده، بلکه مشکلات جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که هر طرحی اگر با همراهی عامه مردم عملیاتی شود، موفق است، کمااینکه سیاست‌های رهبری در خصوص اقتصادمقاومتی نیز بر اصول همراهی مردم تاکید دارد و طرح بازتوزیع یارانه‌ها از این قاعده مستثنی نیست.

اقناع اقشار مختلف جامعه باید انجام شود

رهبران بر تبیین طرح بازتوزیع یارانه‌ها تاکید و تصریح کرد: قبل از اجرای طرح لازم است اقناع روانی در بین اقشار مختلف جامعه انجام شود، در خصوص گفتمان‌سازی طرح موردنظر باید توسط تمام دستگاه‌هایی ذیربط به ویژه در بحث سواد رسانه‌‌ای تبیین و توضیح داده شود تا همراهی ملت پشتوانه خوب و محکمی برای تحقق این مهم گردد.

وی به برخی ملاحظات لازم برای اجرای طرح بازتوزیع هوشمندانه و عادلانه یارانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: نخست باید اجماع گفتمانی یا به عبارت بهتر وحدت گفتمانی در بین همه سلایق سیاسی، اقتصادی، نخبگان و ... صورت پذیرد تا پشتوانه خوبی برای دلت جهت اجرای موفق طرح شود.

رهبران، همراهی دیگر قوا را برای اجرای مطلوب طرح را لازم دانست و افزود: حمایت مادی و معنوی همه نهادهای حکمرانی را در این زمینه لازم داریم.

عضو هیات علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی بیان داشت: با تصویرسازی صحیح این اطمینان‌بخشی را در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد نماییم که با اجرای طرح بازتوزیع هوشمندانه یارانه‌ها، نظام اقتصادی بهبود خواهد یافت و به نفع مردم است.

وی با بیان اینکه دشمن نسبت به اجرای طرح موردنظر بی‌تفاوت نخواهد بود، کمااینکه تبلیغات منفی را در سطح رسانه‌های مجازی و شبکه‌های تلویزیونی خود شروع کرده است، گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دشمن تمام قد به میدان بیاید و با امپراطوری رسانه‌ای و لجن پراکنی در روند اجرای مطلوب طرح اختلال ایجاد کند و تصویر منفی را از هوشمندسازی یارانه‌ها در اذهان عمومی شکل دهد.

باز توزیع یارانه ها ضروری است

رهبران، جهاد رسانه‌ای را برای خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان یک ضرورت عنوان و اظهار کرد: نباید اجازه داد که دشمن تلقی و تصویر غلطی از طرح را در ذهن مردم ایجاد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی در سراسر جهان با شروع جنگ اوکراین و روسیه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر قیمت مواد مورد نیاز اولیه در بسیاری از کشورهای جهان افزایش یافته و این موضوع باید اطلاع‌رسانی شود که برخی از مشکلات فعلی بر اثر تحولات بین‌المللی بر اقتصاد کشورها است.

رهبران، اجرای طرح باز توزیع یارانه‌ها در شرایط فعلی را یک ضرورت خواند و افزود: حتما این مهم باید محقق شود و دولت در این زمینه نیازمند حمایت همه‌جانبه و به ویژه همراهی مردم است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آیت الله بروجردی عادلانه یارانه ها توزیع هوشمندانه توزیع یارانه ها اجرای طرح باز نظام اقتصادی باز توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد

حجت‌الاسلام محمد رضا بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان شاهرود خبر داد و ابراز کرد: این بسته‌ها در راستای اجرای امینانه نیات واقفان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی در راستای اجرای طرح قرار دوازدهم به نیت امام زمان (عج) به تعداد ۱۱۴ عدد بسته معیشتی توزیع شده است، افزود: ارزش هر بسته ۱۳ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس اوقاف شاهرود گفت: در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بسته معیشتی در بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

بخشی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی و کمک به نیازمندان یکی از نیات واقفان نیک اندیش شهرستان شاهرود است، بیان کرد: مردم نیک اندیش می‌توانند در این زمینه کمک حال اداره اوقاف باشند تا بتوانیم جامعه هدف بیشتری را پوشش دهیم.

وی افزود بسته‌های معیشتی توزیع شده بین نیازمندان شامل ماکارونی، رب، روغن، چای، برنج و.... است.

کد خبر 6094732

دیگر خبرها

  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • تشریح اقدامات سال ۱۴۰۲ بسیج سازندگی استان مرکزی
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟
  • چگونه بعد از فوت متوفی، از دارایی کامل او باخبر شویم؟! + فیلم