Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: نوع مخاطره بارش باران در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه، رخداد مه و کاهش دید افقی و کاهش دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس دور از انتظار نخواهد بود. - اخبار استانها -

مهدی خدمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیلضمن هشدار سطح زرد شماره 14 مورخه 18 اردیبهشت 1401 ضمن توصیف پدیده‌های مورد انتظار در اردبیل اظهار داشت: تداوم ناپایداری‌های جوی از عصر دوشنبه 19 اردیبهشت تا بعدازظهر جمعه 23 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نوع مخاطره بارش باران (گاهی بصورت رگبار توام با رعدوبرق)، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه، رخداد مه و کاهش دید افقی(بویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه) و کاهش دمای هوا بین 4 تا 8 درجه سلسیوس (در روز پنجشنبه نسبت به روز قبل) دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل ضمن اشاره به اینکه تمامی مناطق استان تحت تاثیر این رویداد جوی قرار می‌گیرد گفت: آبگرفتگی معابر شهری، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روانآب موقت در مسیل‌ها، احتمال اصابت صاعقه بخصوص در نواحی کوهپایه‌ای استان، احتمال اختلال در جاده‌ها و گردنه‌های استان و احتمال اختلال در عملیات‌های پروازی فرودگاه اردبیل دور از انتظار نخواهد بود.

هواشناسی استان اردبیل بارش تگرگ و سیلابی شدن رودخانه‌ها را پیش‌بینی کرد2 هشدار سطح زرد هواشناسی در سیستان و بلوچستان صادر شدهواشناسی ایران 1401/02/18؛ هشدار بارش‌های سیل‌آسا و خسارت به محصولات کشاورزی 15 استان

خدمتی اظهار کرد: توصیه ما به شهروندان این است که اجتناب از تردد غیرضروری بویژه در نواحی کوهستانی، احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای احشام در دامنه‌ها و ارتفاعات استان و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و کوچ عشایر مد نظر باشد.

انتهای پیام/142/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم هوای گرم تا روز چهارشنبه در تمامی مناطق استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در روز پنجشنبه بر میزان ابرها افزوده شده و به ویژه در مناطق مرکزی استان وزش باد تند انتظار می رود.

وی افزود: ازحوالی ظهر جمعه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به منطقه و همراهی با شرایط فصلی و محلی، در اکثر مناطق استان بارش باران توام با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه با توجه به رگباری بودن بارندگی، سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست، ادامه داد: در مدت فعالیت این سامانه کاهش دمای هوا نیز از پدیده‌های دیگر خواهد بود.

کوهی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه تا اواخر وقت شنبه تداوم خواهد داشت، همچنین تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش‌بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

کد خبر 6092382

دیگر خبرها

  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد