Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فریدون اسکندری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه نظام پرستاری یکی از ۱۴۴ عضو هیأت مدیره دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: در حال حاضر نظام پرستاری دوره پنجم خود را طی می‌کند.

رئیس نظام پرستاری زنجان دوره شیوع ویروس کرونا را یکی از سخت‌ترین دوره‌های زندگی برای بشریت دانست و افزود: ایران هم مانند همه دنیا متاثر از شیوع ویروس کرونا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به از دست رفتن تعداد زیادی از مردم در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: یکی از گروهایی که در این دوره برای حفظ سلامت مردم تلاش بی‌وقفه کردند، پرستاران بودند.

شهید شدن ۱۴۵ پرستار در ایام کرونا

اسکندری به حضور مستمر گروه پرستاری در مراکز درمانی در راستای حمایت از بیماران اشاره کرد و گفت: عبور از ۶ پیک شیوع ویروس منجر به گرفتار شدن ۱۴۵ هزار پرستار به این ویروس و از دست رفتن ۱۵۵ پرستار شد.

رئیس نظام پرستاری استان زنجان ادامه داد: 9 هزار نفر از گروه پرستاری درگیر شده با ویروس کرونا با عوارض ناشی از این اطلاع درگیر هستند و خیلی‌ها هم به خاطر همین عوارض ترک کار کردند که به نظر عوارض این درگیری با فرض پایان کرونا، برای همیشه با آنها خواهد بود.

وی با تشریح دشواری‌های کار پرستاری به هنگام اپیدمی کرونا گفت: روزهای بسیاری بودند که پرستاران با هدف پیشگیری از شیوع بیماری به خانه نمی‌رفتند یا اینکه خود مراقبت از بیماران را به صورت تمام وقت پذیرفته و اجازه رفت و آمد همراهان را به بخش‌های بیمارستان نمی‌دادند، ادامه داد: پرستاران در روزهایی از دوران شیوع کرونا پرستار ۸۰۰ بیمار کرونایی هم بودند.

اسکندری با بیان اینکه پرستاران برای دوران کرونا از جان مایه گذاشته و متعهدانه به کار خود ادامه دادند هرچند در بین هر قشری افرادی هستند که با کلیت مطابقت ندارند، افزود: ولی در مجموع پرستاران از دوره همه‌گیری کرونا سرافراز بیرون آمدند و به همین خاطر انتظار جبران هم دارند.

رئیس نظام پرستاری زنجان با بیان اینکه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا شعارهای زیادی برای حمایت از پرستاران در رسانه‌ها داده شد، افزود: همه این حمایت‌ها شامل ۶ ماه پرداخت پاداش بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان شد که ادامه هم نیافت و مختص همان ایام بود و غیر از آن هیچ اتفاق دیگری رخ نداد.

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای حمایت بیشتر از پرستاران اشاره و تصریح کرد: اتفاقات روی‌داده در وزارت بهداشت مبنی بر ترک کار خوردن پرستاران جذب شده در دوره کرونا هشدار جدی محسوب می‌شود چرا که شاید بحران دیگری هم روی بدهد از این رو انتظار این است که پاسخ مقبولی به تلاش بی‌وقفه پرستاران برای حمایت از بیماران در این ایام داده شود.

اسکندری تاکید کرد: انتظار این است که پرستارانی که در ایام شیوع ویروس کرونا برای کمک به بخش درمان جذب شده‌اند در حرفه خود حفظ شوند.

اختتامیه جشنواره رحمت ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

رئیس نظام پرستاری زنجان به برگزاری جشنواره با عنوان «فرشته رحمت» در راستای تکریم از فعالیت‌های پرستاران در ایام شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف مستند کردن فعالیت‌های این دوران برگزار شد.

وی با بیان اینکه ابتدا برگزاری جشنواره «فرشته رحمت» به صورت استانی و در میانه راه تصمیم به ملی شدن آن گرفته شد، ادامه داد: با ملی شدن این جشنواره ۵۲۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و بنا به دلایلی تعداد آثار استانی کم بود.

اسکندری با بیان اینکه آثار ارسال شده توسط داوران استانی و ملی ارزیابی و داوری شده است، افزود: این جشنواره در سه بخش فیلم، عکس و دلنوشته برگزار و ۲۰ اثر به عنوان برگزیده نهایی در بخش‌های مختلف انتخاب شدند.

رئیس نظام پرستاری زنجان با بیان اینکه ۱۰ نفر از برگزیدگان نهایی جشنواره «فرشته رحمت» از استان‌های اصفهان، اردبیل، خراسان رضوی، گیلان، البرز و خوزستان هستند و 10 برگزیده دیگر این جشنواره از استان زنجان هستند که اختتامیه آن ساعت ۹ روز چهارشنبه در سالن روز به بیمارستان آیت‌الله موسوی با حضور برگزیدگان و مسؤولان برگزار خواهد شد .

وی هدف از برگزاری جشنواره «فرشته رحمت» را بازگرداندن نشاط به جامعه پرستاری بوده اعلام و یاد و خاطره شهدای مدافعان سلامت از جمله حمزه مقدم و اکرم مهدیان را گرامیداشت.

اسکندری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد تعداد پرستاران شاغل در استان زنجان گفت: استان زنجان حدود ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار پرستار شاغل دارد.

رئیس نظام پرستاری زنجان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در مورد تعداد فارغ‌التحصیلان پرستاری در استان و آمار جذب آنها گفت: استان چهار دانشکده پرستاری دارد که مجموعه فارغ‌التحصیلان آن‌ها به صورت سالانه حدود ۲۰۰ نفر است ولی طی سه سال گذشته حدود ۱۷۰ جذب شده‌اند.

قطع همکاری 150 پرستار در صورت تمدید نشدن قراردادها

وی با اشاره به اینکه در استان‌های دیگر قراردادهای منعقد شده با پرستاران در ایام کرونا، تمدید نمی‌شود، افزود: اگر این رویه در استان زنجان هم پیگیری شود حدود ۱۵۰ پرستار از چرخه خدمت خارج خواهند شد که اگر چنین اتفاقی روی دهد، بخش‌های درمانی با کمبود نیرو مواجه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه پرستاران ایران جزو بهترین پرستاران تربیت شده در سطح دنیا محسوب می‌شوند، افزود: به دلیل تفاوت‌های فاحش موجود در درآمدها بخشی از پرستاران در صدد خروج از کشور هستند که جای تاسف است که نیروهایی که با مشقت زیاد تربیت می‌شوند به هنگام فرا رسیدن زمان ارائه خدمت به مردم این کشور، وطن خود را ترک می‌کنند.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین اسکندری گروه پرستاری شیوع ویروس کرونا استان زنجان فرشته رحمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران