Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:41:43 GMT

وحشت مردم آمریکا از مرگ بر اثر حمله هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۳۷۴۴

وحشت مردم آمریکا از مرگ بر اثر حمله هسته‌ای

روزنامه واشنگتن تایمز در مقاله جدید خود، وحشت جدید مردم آمریکا پس از کرونا را، مرگ بر اثر حمله هسته‌ای عنوان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با شیوع و گسترش بیماری کووید 19 در سطح جهان و همچنین ایالات متحده، مردم آمریکا نیز مانند بسیاری از دیگر کشورهای جهان، 2 سال گذشته را صرف مبارزه با این بیماری و تلاش برای درمان آن کردند اما حالا آمریکا با وحشتی جدید روبرو شده و آن احتمال نابودی بر اثر حمله هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله از ناحیه‌ای رخ می دهد که عمیق ترین ترس ها از آنجا برآمده و گمان می رود دوباره باعث ترس و وحشت مردم آمریکا شود.

جنگ روسیه و اوکراین، به تصورات درباره ویرانی های گسترده ساخت بشر که تنها می توان آن را در اسناد تاریخی و فیلم های هالیوودی دید، شکل داد.

براساس مقاله‌ای که در نشریه واشنگتن تایمز منتشر شده، این در حالی است که با پیشروی جنگ، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، درصدد بازی کردن با کارت سلاح های هسته‌ای خود است. پوتین هفته گذشته در تازه ترین اظهارات خود گفت: اگر کسی قصد مداخله در جنگ و تهدید روسیه را داشته باشد به سرعت با حمله تلافی جویانه ما مواجه خواهد شد. این اظهارات او، بلافاصله پس از آزمایش خط جدید موشک های بالستیک درون قاره ای توسط روسیه بیان شد.

در همین حال «بن والاس» وزیر دفاع بریتانیا نیز در پاسخ به این اظهارات پوتین گفت: ما نیروهای مسلح و سلاح های ترسناک هسته‌ای قوی داریم. ما یک عضو از 30 کشور عضو ناتو هستیم که می توانیم بر روسیه غلبه کنیم و تمام امکانات در اختیار ماست.

«ست کروسپی» معاون سابق نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا نیز در مصاحبه‌ای با نشریه وال استریت ژورنال اظهار کرد اگر پوتین قصد عملی کردن تهدیدش و استفاده از سلاح هسته‌ای را داشته باشد، آمریکا از نیروی دریایی خود برای نابودی زیردریایی هسته‌ای حامل موشک های بالستیک روسیه استفاده خواهد کرد.   

اما به عقیده مقامات مسکو، آمریکا و دیگر متحدانش در ناتو با ادامه پمپاژ تسلیحات نظامی به اوکراین، در حال اجرای یک جنگ نیابتی با روسیه هستند.

همچنین «بیل برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در جریان کنفرانس نشریه فایننشال تایمز اظهار کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نمی تواند بپذیرد که در جنگ اوکراین شکست خورده و مصمم تر از قبل درصدد تشدید آن است اما تاکنون نشانه هایی برای استفاده از سلاح های هسته‌ای در این جنگ، دیده نشده است.

برنز که پیشتر سفیر سابق آمریکا در روسیه بود گفت: سیا و دیگر آژانس های اطلاعاتی غربی تاکنون نشانه هایی از آمادگی مسکو برای استفاده از سلاح های هسته‌ای جنگی برای پیروزی در جنگ و یا هدف قراردادن متحدان کی‌یف ندیده‌اند. اما ما همچنان به این موضوع توجه ویژه‌ای داریم و با دقت آن را رصد می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مردم آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند