Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@20:54:57 GMT

داعش مسئولیت پرتاب ۴ راکت به سوی تاجیکستان را به عهده گرفت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۰۷۶۰

داعش مسئولیت پرتاب ۴ راکت به سوی تاجیکستان را به عهده گرفت

مقامات تاجیکستانی اعلام کردند که نقاط مرزی این کشور از خاک افغانستان مورد حملات راکتی قرار گرفته است، حملاتی که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات تاجیکستانی اعلام کردند که چهار موشک دست‌ساز از نوع  BM-1 از شهرستان «خواجه‌غار» ولایت «تخار» به سمت تاجیکستان شلیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش رسانه‌های تاجیکستانی، مرزبانان این کشور پس از شلیک موشک‌ به سوی خودروی حامل راکت‌ها تیراندازی کردند.

شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

این درحالی است که مقامات محلی تاجیکستان جماعت انصارالله را مسئول حمله می‌دانند.

طالبان تاکنون درباره این حمله اظهارنظر نکرده است.

گفت‌وگوی رؤسای جمهور روسیه و تاجیکستان درباره وضعیت افغانستانتاجیکستان: طالبان یک دولت واقعاً فراگیر ایجاد کند

گارد مرزی تاجیکستان دو سال پیش نیز در بیانیه‌ای گفته بود که در حمله داعش به پاسگاه‌های مرزی این کشور، 2 نظامی کشته شدند.

این رویداد امنیتی در 60 کیلومتری شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان بوقوع پیوسته بوداست و هدف حمله هنوز مشخص نیست. همچنین مقام‌های تاجیک جزئیاتی ارائه نکرده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش اخبار تاجیکستان اخبار افغانستان داعش اخبار تاجیکستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • داعش در افغانستان از بین رفته است