Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:13:15 GMT

پروژه های حوزه «فناوری‌ همگرا» در ۹ بخش حمایت می شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۳۹۳۷

پروژه های حوزه «فناوری‌ همگرا» در ۹ بخش حمایت می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، طرح های فناورانه حوزه «فناوری همگرا» که از سوی محققان ارائه شوند توسط مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا مورد حمایت قرار می گیرند. اولویت حمایت با طرح‌هایی است که در محورهای علمی «ادوات، ابزار و رابط‌های مغز و رایانه (BCI)»،« چاپگرهای زیستی (۳DBioPrinter)»،« شبیه‌سازهای پزشکی»،« ادوات پایش و رصد»،« نسل جدید توالی یابی (NGS)»،« زیست‌مهندسی (engineering biology) و زیست‌شناسی مصنوعی (synthetic biology)»،« سامانه‌های ریز مقیاس زیستی و تشخیصی»،«فناوری‌های اینترنت بدن (IOB)»، «نانوزیست‌کاتالیست (NBC)» ارائه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه بازوی حمایتی مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا از استارت اپ‌ها و فناوران فعال در کشور است. تمامی دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، محققان، اساتید دانشگاه، هسته‌های فناور و استارتاپ‌ها میتوانند طرح های فناورانه خود را ارسال کنند.

بلوغ طرح‌های ارسالی باید در حد یک ایده فناورانه، نمونه آزمایشگاهی، نمونه اولیه یا محصول اولیه باشد بطوریکه همچنان نیاز تحقیق‌وتوسعه و صرف هزینه برای ساخت محصول نهایی (آماده اخذ مجوز یا فروش) در آنان دیده شود.

ارائه دوره آموزشی اعتبارسنجی محصول با هدف تعیین مشتری و بازار محصول، اعطای گرنت تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه ایده و طرح پذیرفته‌شدگان، ارائه مشاوره در مسیر تجاری‌سازی طرح، مالکیت فکری، تیم‌سازی و شرکتداری، آشنایی با مجوزهای تولید محصول و گواهی دانش‌بنیان و اخذ آسان‌تر آنان ، برقراری ارتباط و تعامل با سرمایه‌گذاران/شتابدهندها به منظور تامین مالی و توسعه محصول و کسب‌وکار از جمله حمایت هایی است که مرکز راهبردی فناوری های همگرا به فناوران ارائه می کند.

به منظور دریافت گرنت تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌کنندگان باید برای توسعه طرح خود با یکی از شتابدهنده‌ها یا شرکت‌های دانش‌بنیان توافق کنند. یافتن شتابدهنده، شرکت دانش‌بنیان و مذاکره با آن با همراهی و کمک مشاوران و راهبران صندوق نوآوری و شکوفایی صورت می‌گیرد.

در صورتی که طرح از بلوغ فناوری بالایی برخوردار باشد (نمونه اولیه یا محصول اولیه) و به تشخیص برنامه نوپا برای کشور اهمیت راهبردی داشته باشد، حتی در صورت عدم همکاری شتابدهنده یا شرکت‌های دانش‌بنیان، امکان دریافت حمایت مالی بلاعوض را از طریق مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا دارد.

محققان می توانند تا ۱۵ خردادماه یک ایده فناورانه را به مرکز راهبردی فناوری های همگرا ارسال کنند.

کد خبر 5484451 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری همگرا فراخوان صندوق نوآوری و شکوفایی مسابقات ربوکاپ حاکمیت سایبری هوش مصنوعی شرکت دانش بنیان قانون امنیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تراشه گوگل دانشگاه آزاد اسلامی تحقیقات علمی ماشین آلات کشاورزی ارز رمز کشاورزی مرکز راهبردی فناوری های همگرا دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

فرزاد محمدی  اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحد‌های صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیاز‌های فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیاز‌های فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحد‌های تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده