Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@03:31:50 GMT

رویترز: لوپن رقابت با مکرون را ادامه می دهد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۴۲۹۴

رویترز: لوپن رقابت با مکرون را ادامه می دهد

مارین لوپن بعد از هفته ها سکوت به دنبال شکست در مقابل امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در ماه گذشته، با اعلام این که نامزد انتخابات آینده مجلس است به عرصه سیاسی فرانسه بازگشت؛ موضوعی که به تعبیر خبرگزاری رویترز نشان می دهد او همچنان قصد دارد مکرون را مشوش کند.

به گزارش ایران اکونومیست، رویترز نوشت: نامزد راست افراطی فرانسه روز یکشنبه گفت: امیدوارم که حضوری قوی در مجلس داشته باشم تا بتوانم بار دیگر رهبری مبارزه با سیاست های اجتماعی را که مکرون قصد اجرای آنها را دارد، برعهده بگیرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای انتخاب مجدد در حوزه انتخابیه شمالی خود در پا دوکاله (Pas-de-Calais) نامزد خواهد شد.

مارین لوپن در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ۲۴ آوریل  (۴ اردیبهشت) در مقابل مکرون شکست خورد. وی خود را در این انتخابات مخالف اصلی رئیس جمهوری میانه روی فرانسه نشان داد و بشدت از  ژان لوک ملانشون سیاستمدار افراطی چپ گرا انتقاد کرد.

ملانشون که در دور نخست انتخابات فرانسه در رتبه سوم قرار گرفت ریاست ائتلافی از احزاب چپ گرا را برعهده دارد و امیدوار است مانع دستیابی مکرون به اکثریت در مجلس فرانسه شود. ائتلاف تحت امر او از روز شنبه (دیروز) کمپین خود را آغاز کرده است.

لوپن گفت واقعیت این است که ملانشون به پیروزی مکرون کمک کرده است؛ اظهاراتی که به طور کامل توانایی او برای قرار گرفتن در جایگاه یک مخالف را بی اعتبار دانست.

وی همچنین گفت که با ملانشون سیاستمدار چپ گرا درباره مهاجرت و مسائل مربوط به نظم و قانون اختلاف نظر دارد.

حزب لوپن موسوم به جبهه ملی در حال حاضر فقط هفت کرسی در مجمع ملی یا مجلس سفلای فرانسه دارد . این حزب طی سالهای اخیر تلاش کرده وجهه خود را  تحکیم و تقویت کند و قصد ندارد با حزب اریک زومر که یک کارشناس راست گرا بود که در انتخابات فرانسه نامزد شد، تشکیل ائتلاف دهد.

امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری کشورش که در روزهای ۱۰ و ۲۴ آوریل (۲۱ فروردین و چهار اردیبهشت) برگزار شد، به ترتیب با کسب ۲۷.۶ و  ۵۸.۵۴ درصد آرا پیروز شد تا بعد از ۲۰ سال نخستین رئیس جمهوری در فرانسه باشد که دوره پنج ساله خود را تمدید می‌کند.

https://www.reuters.com/world/europe/frances-le-pen-still-hopes-unsettle-macron-legislative-elections-2022-05-08/

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فرانسه ، اتحادیه اروپا ، امانوئل مکرون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار

۱۹ سال پیش ایرنا به نقل از یک منبع آگاه از بحث و گفتگو در شورای شهر تهران بر سر استعفای محمود احمدی نژاد پس از نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. برخی از اعضا معتقد بودند وی پس از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری باید از سمت خود استعفا بدهد.

منبع: ایرنا

tags # محمود احمدی‌نژاد سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس