Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@02:15:19 GMT

کارگردان، معجزه کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۴۴۷۱

به گزارش جام جم، این سریال شخصیت‌های اصلی و فرعی زیادی دارد. یکی از بازیگران این سریال که به تازگی از عرصه اجرا پا به عرصه بازیگری گذاشته و قبل از این سریال در شبکه نمایش‌خانگی و سریال «نیسان آبی» هم حضوری پررنگ داشته، احسان ظلی‌پور مجری نه چندان دور تلویزیون است. او نقش یک خائن عراقی را در این سریال ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت‌وگوی آرش ظلی‌پور، مجری سابق و بازیگر این روزهای تلویزیون را در روزنامه جام‌جم بخوانید.

شما قبل از حضور در نیسان آبی سابقه بازیگری نداشتید، چه اتفاقی افتاد که در سریال «نجلا ۲» حضور پیدا کردید؟ در این سریال نقش فردی را ایفا کردید که فارسی حرف نمی‌زند، آیا با زبان و گویش عربی آشنایی داشتید؟

روزی که با من برای حضور در نجلا ۲ تماس گرفتند و به سریال پیوستم، داستان خیلی عجیب و بامزه‌ای دارد. من آن زمان نه کاری کرده‌بودم، نه سریال نیسان آبی پخش شده‌بود و نه اصلا کسی می‌دانست که می‌خواهم در سریال یا فیلمی بازی کنم. پدر من متولد کشور عراق است و خودم متولد کشور قطر هستم. هنوز فیلمبرداری «نجلا ۲» آغاز نشده‌بود؛ من یک استوری در صفحه اینستاگرام گذاشتم که پدرم داشت به من زبان عربی یاد می‌داد. من حرف زدن به زبان عربی را بلد نیستم اما از بچگی لهجه عربی در گوشم است و با گویش این زبان آشنایی دارم. فردای آن روز خانم میری که عکاس سریال نجلا بود، از من پرسید تو عربی بلدی؟ گفتم بلد نیستم ولی به گوشم آشناست. او در مورد نقش توضیح داد و بعد از یک ماه با من تماس گرفتند و پیش آقای تقیانی‌پور رفتم و نقش را برایم توضیح داد. به من گفتند ما ۳۰-۲۰ جلسه کار داریم. گفتم نقش چیست و توضیح دادند نقش یک شخصیت منفی عراقی است که گویش کاملا عربی دارد. گریم، مدل و شخصیت یک عرب، برایم خیلی جذاب بود؛ چون همیشه دوست داشتم نقشی که بازی می‌کنم از خودم خیلی فاصله داشته‌باشد.

پس نقش اسحاق را به این دلیل بازی کردید که از شما خیلی دور بود؟

بله، نقش اسحاق و گریم این نقش بسیار از خود من فاصله داشت و گویش عربی برایم یک چالش عجیب بود. سعی داشتم بعد از چند دوره کلاس بازیگری، خودم را نشان دهم و توانم در بازیگری را محک بزنم. بازی در نقش اسحاق را قبول کردم و خیلی آن را دوست داشتم، ولی وقتی کار جلو رفت و فیلمبرداری آغاز شد و نقش اسحاق پیش رفت. یک روز آقای تقیانی‌پور به من گفتند به نظرم اسحاق خیلی خوب شده و من می‌خواهم این شخصیت را ادامه دهم و در ادامه یک سری داستان‌ها از این نقش تعریف کرد که به موازات عبد می‌آمدند و اتفاقاتی برایشان می‌افتاد.

پس چرا شخصیت اسحاق در ادامه قصه کشته شد؟

به دلیل این‌که من یک بدشانسی آوردم که شاید هم قسمت بود. در میانه راه فیلمبرداری نیسان آبی، مهران غفوریان دچار سکته قلبی شد و کار ما عقب افتاد و دیرتر آن سریال را تمام کردیم و من هم درگیر سریال نیسان آبی ماندم. از طرفی با یک سریال تلویزیونی دیگر قرارداد بسته بودم که یکی از نقش‌های اصلی هم هستم و اکنون هم در حال فیلمبرداری است. بازی من در آن سریال آغاز شده‌بود و به همین دلیل دیگر نمی‌توانستم ادامه نقش اسحاق را بازی کنم. با آقای تقیانی‌پور صحبت کردم و آنها در مرحله‌ای که باید اسحاق کشته می‌شد، داستان این شخصیت را متوقف کردند.

چطور به گویش و لهجه عربی در نقش اسحاق رسیدید؟ افراد زیادی در این سریال با گویش و لهجه‌های مختلف صحبت می‌کنند. برخی از این گویش‌ها درنیامده‌است. به عنوان یکی از بازیگران این سریال، نظر شما درباره لهجه‌ها و گویش‌ها چیست؟

برای رسیدن به گویش و لهجه عربی با دوستی به نام علی قابشی که در فصل اول هم کنار بچه‌ها بود، لهجه‌های جنوبی و عربی را تمرین می‌کردیم. من هم سعی کردم تا حد زیادی گویش عربی را درست اجر کنم اما حقیقت این است که با این تعداد زیاد بازیگر نمی‌شود به ریزه‌کاری‌ها پرداخت و لهجه‌ها را بی‌ایراد پیش برد. یک زمانی شما چند بازیگر دارید و می‌خواهید یک فیلم سینمایی بسازید و می‌گویید من شش‌ماه روی لهجه آنها کار می‌کنم و آنها را به یک نقطه‌ای می‌رسانم. ما در نجلا نزدیک به ۱۵۰ بازیگر داشتیم و استعداد یادگیری لهجه در همه افراد در یک سطح نیست. بنابراین با این حجم از بازیگر خیلی سخت است که همه بتوانند لهجه را خوب ایفا کنند. اگر هم می‌خواستند از افراد عرب زبان استفاده کنند، امکان‌پذیر نبود؛ چون آنها بازیگری نمی‌دانستند، بنابراین حد وسط را می‌گرفتند؛ یعنی کسی که بازیگر باشد و تا حدی هم بتواند لهجه و زبان عربی را یاد بگیرد و اجرا کند.

در مود لهجه با چالش‌هایی روبه‌رو بودید؟

من خیلی سعی کردم ریزه‌کاری‌ها را رعایت کنم؛ چون این موضوع لهجه برایم خیلی جذاب بود اما لهجه عربی کشورهای مختلف با هم تفاوت دارد. کلیت کار با توجه به شرایط، امکانات و زمانی که در اختیار داشتیم کاملا قابل قبول است. آقای تقیانی‌پور واقعا معجزه کرده‌است، این گروه طوری فشرده کار می‌کردند که تن آدم می‌لرزید. در روزهای پایانی فیلمبرداری می‌دیدم گروه به دو بخش تقسیم شده‌بودند، یک گروه از ۶ عصر تا ۶ صبح فردا کار می‌کردند و وقتی گروه دوم ۶ صبح می‌آمدند که کارشان را شروع کنند، گروه اول هم کنار آنها می‌ماندند تا کمک کنند. واقعا خدا کمک کرد که کار پیش برود و از طرفی هم مدیریت بی‌نظیر خیرا... تقیانی‌پور باعث رسیدن قسمت‌های آخر این سریال به آنتن شده‌است. به واقع کارگردان کارش را خوب بلد است.

احمدرضا معراجی - گروه رسانه روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آرش ظلی پور سریال نجلا 2 شبکه سه نقش اسحاق نیسان آبی لهجه عربی لهجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از روی زمین، این توپ مانند یک ساختمان چهار طبقه به نظر می رسید – و بیش از ۴۲.۶ متر طول و بیش از ۶ متر عرض داشت. فقط لوله این سلاح شگفت‌انگیز ۳۰.۵ متر طول داشت – و می‌توانست دو نوع گلوله شلیک کند: یک گلوله بیش از ۴.۸ تنی با قدرت انفجاری بسیار بالا و یک گلوله سوراخ‌کننده بتن به وزن بیش از ۷.۵ تن. هر گلوله این توپ از دو مرد بلندتر و دو برابر عرض یک انسان بود. این توپ آنقدر بزرگ بود که صدها مرد فقط برای کار با آن و شلیک یک گلوله مورد نیاز بود.

براساس گزارش روزیاتو، توپ گوستاو با کالیبر ۷۷.۵ سانتیمتر می‌توانست اهدافی را در فاصله ۴۸ کیلومتری هدف قرار دهد، با نیرویی که می توانست همه چیز را نابود کند. این توپ در واقع در پنج بخش حمل می شد: حلقه و بخش انتهایی توپ، لوله که به دو قسمت تقسیم می شد، جلیقه لوله، پایه و قلاب ها. این ابر توپ توسط کمپانی Krupp – یک شرکت فولاد مستقر در اسس- در سال ۱۹۳۶ و برای کمک به تهاجم آلمان به فرانسه در مه ۱۹۴۰ طراحی شد، اما بعداً در جنگ تنها علیه اتحاد جماهیر شوروی استفاده شد. در آن زمان، مفهوم چنین سیستم توپخانه ای غول پیکری از قبل وجود داشت – کشورهایی مانند بریتانیا که توپ ۳۹ تنی تزار را در اختیار داشتند و آلمان در سال ۱۹۱۴ توپ ۴۷ تنی “Big Bertha” را توسعه داد.

هیتلر نیز رویای داشتن چنین سیستم تسلیحاتی گسترده ای را در سر می پروراند که نه تنها بتواند دشمن را بترساند – بلکه اهداف مورد نظر را نیز با خاک یکسان کند. در دهه ۱۹۳۰، نازی ها شروع به طراحی نقشه هایی برای چنین سلاحی کردند که بتواند از خط دفاعی موسوم به ماژینو لاین فرانسه عبور کند. این امر مستلزم آن بود که چیزی بسازند که بتواند ۶.۷ متر بتن تقویت شده و حداقل یک متر فولاد جامد را سوراخ کند – به عبارت دیگر، سلاحی متفاوت از آنچه جهان تا آن زمان دیده بود.

در حالی که نازی ها توانستند چنین قطعه توپخانه ای غول پیکری را بسازند، برای استفاده از این توپ عظیم در فرانسه کمی دیر شده بود. اگرچه از توپ Schwerer Gustav برای عبور از خط ماژینو لاین استفاده نشد، نازی ها قدرت این سلاح جدید را در سال ۱۹۴۲ آزمایش کردند. طبق گزارش ها، تیمی متشکل از ۱,۰۰۰ مرد چندین هفته طول کشید تا این توپ را سرهم بندی کنند و سپس آن را برای کمک به ارتش آلمان نازی در طول محاصره سواستوپل ارسال کنند.

توپ Schwerer Gustav برای اولین بار در نبرد سواستوپل بکار گرفته شد و برای نابودی یک انبار مهمات زیرزمینی، به سمت یک صفحه سنگی بسیار مستحکم شلیک کرد. برای بیش از یک ماه، این توپ غول پیکر بر شهر محاصره شده شوروی گلوله ریخت و در این مدت حدود ۵۰ گلوله بزرگ شلیک کرد. سواستوپل پس از شکسته شدن خط دفاعی اش در پایان محاصره به یک ویرانه تبدیل شده بود – و قدرت های محور پیروزی قاطعی را به دست آوردند. بلافاصله پس از آن، نازی ها این توپخانه را به لنینگراد (سن پترزبورگ کنونی) منتقل کردند، اما این سلاح دیگر هرگز استفاده نشد.

زمانی که نیروهای شوروی، آلمان نازی را عقب راندند، تمام ردپاهای این توپ از اسناد نظامی ناپدید شد، بدون اینکه ردی از آن باقی بماند. به احتمال زیاد، آلمانی ها توپ غول پیکر خود را برای جلوگیری از افتادن آن به دست متفقین نابود کردند – و دیگر هرگز دیده نشد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900036

دیگر خبرها

  • تکلیف پخش سریال جدید حسن فتحی مشخص شد
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • کرم معجزه
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال‌ هستند؟
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس