Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@19:53:49 GMT

بنا‌های ساخته شده در مسیر سیلاب تخریب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۴۶۷۰

بنا‌های ساخته شده در مسیر سیلاب تخریب می‌شوند

مرتضی امیری در نشست بررسی مسائل، مشکلات و عوامل موثر در تشدید سیلاب اخیر گناباد گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ها و سازه‌های غیرمقاوم برخی بندسارها، که منجر به تخریب آن‌ها بر اثر سیلاب شد، در تشدید خسارات بارندگی‌های اخیر شهرستان تاثیر زیادی داشت.

او گفت: به علت ترک فعل برخی دستگاه‌ها و توجه نداشتن آنان به انجام وظایفشان، بعد از گذشت یک سال، وقوع سیلاب در یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه جاری خسارت‌های زیادی به مردم و بخش‌های گوناگون و مزارع کشاورزی وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان گناباد گفت: هیچ توجیهی برای ترک فعل این مسئولان که عاملی در تشدید و بروز این خسارت‌ها بود، پذیرفته نیست و پرونده ترک فعل برای برخی مسئولان در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود و آنان باید پاسخگوی کوتاهی‌های خود در این زمینه باشند.

فرماندار گناباد هم با تعیین ضرب الاجلی ۱۰ روزه گفت: باید در این مدت با سرعت تمام، اقدامات فوریتی نخست شامل بازسازی و مرمت بندسار‌ها و سایر اقدامات لازم برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات سیلاب انجام شود و در هفت هفته آینده هم گروهی متشکل از کارشناسان مرکز تحقیقات منابع طبیعی، اداره امور منابع آب، مطالعات در خصوص ایجاد سیل بند‌های جدید را انجام داده و با بهره گیری از توان ادارات ذیربط و شهرداری‌های گناباد، کاخک و بیدخت و تجهیزات دهیاری ها، نسبت به اجرا و احداث سیل بند‌ها برای مقابله با سیلاب اقدام کنند.

رضا نصیری گفت: هیچ بندساری نباید تخریب شود بلکه باید نسبت به بازسازی مناسب آن‌ها برای کنترل حجم رواناب‌ها اقدام شود و اداره امور منابع آب طرح‌های لازم برای لایروبی منابع مسیل‌ها و رودخانه‌ها ارائه دهد تا در زمان وقوع سیلاب خسارت‌ها کاهش یابد.

او گفت: از شهرداری گناباد خواسته می شود که ضمن ایجاد مخزن برای ذخیره رواناب‌های سطحی، مطالعاتی برای بهره برداری اصولی از روانابها، جلوگیری از اتلاف آن و سوق دادن آن‌ها برای اجرای طرح‌های مدیریت شهری و درآمدزای شهرداری انجام دهد.

فرماندار گناباد گفت: با توجه به اینکه مسیر خروجی برای طرح‌های آبخوان داری بالادست گناباد از سمت کاخک در نظر گرفته نشده است باید در ۶ نقطه آبرفت و یا مکانی برای خروجی آب سیلاب در نظر گرفته شود.

بارش شدید باران و تگرگ یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه جاری موجب وقوع دو مورد سیلاب در گناباد شد و حجم زیاد رواناب از سمت کاخک و جاده کلات به سمت این شهر حرکت کرده و وارد برخی از زمین‌های کشاورزی محدوده مرکزی گناباد و بخشی از مناطقی مانند نوغاب، بهاباد، روستای مند، بیدخت و  قصبه شهر شد و همچنین خسارت‌های زیادی به بخش‌های کشاورزی و دامداری این شهرستان وارد کرد.

میزان خسارت وارده سیلاب به حوزه کشاورزی و زیربنایی این شهرستان بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال اعلام شده است.


باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خسارت های سیل تخلفات دستگاه های دولتی خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر الیاسی ظهر دوشنبه در بازدید از پروژه تعریض ورودی مریوان، از ایمن سازی ورودی شهر مریوان با انجام تعریض طرفین باند موجود و ایجاد چهار خطه در این محدوده خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به پیشرفت مناسب در عملیات اجرایی تعریض ورودی شهر مریوان اظهار امیدواری کرد با اجرای این تعریض، ضمن بهبود شرایط ترافیکی مسیر، وضعیت ایمنی این محور ارتقا یابد.

الیاسی گفت: مسیر در دست بهسازی دو کیلومتر است که با تعریض طرفین باند موجود و رساندن عرض نهایی آسفالت به ۲۲ متر، بهبود وضع موجود را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 6092165

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی