Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن آرمان استاد دانشگاه و مشاور وزیر اقتصاد در دولت روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت، اظهار کرد: باید پذیرفت ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ارز جهانگیری نه‌تنها نتوانسته مشکلی از مشکلات کشور را حل کند بلکه بر مشکلات کشور نیز افزوده است.

وی با انتقاد از سیاست‌های مالی غلطی که در دهه‌های گذشته در کشور ما اتفاق افتاده است، افزود: کشور ما شدیداً به واردات دانه‌های روغنی، گندم، جو، ذرت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. وابسته بوده و حتی تخم‌مرغ نطفه‌دار هم در کشور ما تولید نمی‌شود آن را  از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: وابستگی کشور  به واردات کالاهای اساسی به‌ویژه در دوران فعلی که کشور در تحریم بوده و از طرفی کشور اکراین وارد جنگ شده است به‌عنوان صادرکننده عمده غلات و دانه‌های روغنی در جهان تأثیر خود بر کشورهای وارد کنند مثل ایران گذشته است.

آرمان بیان کرد: البته بازتاب این شرایط تنها در ایران نیست بلکه کشورهای دیگر اروپایی نیز از این شرایط آسیب‌دیده‌اند به‌طوری‌که در مواردی حتی خرید مرغ امکان‌پذیر نیست چرا که مرغداری‌ها به دلیل نداشتن مواد اولیه تولید آن‌ها شدیداً کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران یکی از واردکننده بزرگ کالاهای اساسی است، عنوان کرد: اینکه شرایط اقتصادی ما متأثر از شرایط جهانی است یک واقعیت است و راه‌حل این مسائل شعار دادن و تظاهرات نیست.

آرمان با تاکید بر اینکه مردم چه بخواهند چه نخواهند ارز ۴۲۰۰ تومانی باید حذف شود، گفت: یکسری جریان‌های سیاسی و برخی شبکه‌ها به جای‌دادن اطلاعات دقیق به مردم تنها به نارضایتی‌ها آن‌ها در داخل کشور دامن میزنند.

وی بیان کرد: کشوری که مجبور است نفت خود را که اکنون به قیمت بالای ۱۰۰ دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد با قیمت خیلی پایین‌تر عرضه کند و به‌جای  پول حاصل  از فروش نفت ناچار به واردات کالا است طبیعی است این شرایط در زندگی مردم تأثیر خود را خواهد گذاشت و از طرفی  فشاری را بر روی مقامات سیاسی کشور بگذارد.

آرمان ایجاد فساد مالی در ارز ۴۲۰۰ هزارتومانی  را یکی از دلایل حذف آن توسط دولت آقای رئیسی عنوان کرد و افزود: دلالان به‌واسطه این ارز به‌جای واردات کالاهایی که نیاز مردم را تأمین می‌کند اقدام به واردات کالاهایی کردند که مردم هیچ نیازی به آن‌ها ندارند.

وی با اشاره به تجربه کشورهایی اروپایی به‌ویژه کشور آلمان، بیان کرد: این کشورها  در حال تجربه‌کردن بالاترین نرخ تورم  بعد از پایان جنگ جهانی دوم هستند اما مردم آن‌ها نه به خیابان‌ها ریختند و نه تظاهراتی صورت گرفت چرا که دولت اطلاعات کافی را به آن‌ها داد.

آرمان افزود: کشورهای اروپایی به مردم خود فهماندند باتوجه‌به شرایطی که در کشور اوکراین در حال وقوع است اگر مردم این سختی‌ها را تحمل نکنند بعد از اوکراین نوبت به کشورهای لهستان، رومانی، و... می‌رسد و احتمال وقوع جنگ جهانی سوم نیز وجود دارد، مردم اروپا شرایط فعلی را پذیرفتند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بهمن آرمان استاد دانشگاه ارز4200 ارز ۴۲۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اظهار کرد: چرا باید خودمان را وابسته به واردات خودروی برقی کنیم. تهران ظرفیت بارگزاری ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی را ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • (ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود