Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، علی بخشی‌زاده در نشست خبری نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک که امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در محل معاونت صدا برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ساختار غلط ما باعث شده این بخش اثرگذار مورد غفلت واقع شود. در رادیو عمر نمایش بسیار طولانی است و بهترین بازیگران و نویسندگان کشور از رادیو برخاسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وقتی به آرشیو مراجعه می کنیم مستندهای دندان گیری که جریان ساز و تاثیرگذار و زبان مردم بوده کم است.

بخشی‌زاده احیای پایگاه و جایگاه مستند در معاونت صدا را هدف اصلی جشنواره پژواک خواند و افزود: ایجاد رقابت بین برنامه سازان، به رخ کشیدن جذابیت‌های قالب مستند، به روز رسانی دانش مستندسازان هم جزو اهداف فرعی است. از آنجایی که دبیرخانه این جشنواره دائمی است، باشگاه مستندسازی هم شکل خواهد گرفت. تقویت مستندسازی مردمی هم از الان در دستور کار قرار دارد تا در جشنواره دوم از آن بهره بگیریم.

معاون صدا با بیان این که ما در قالب مستند می‌توانیم به طیف وسیعی از مشکلات مردم بپردازیم اظهار داشت: تشکیل شوراهای اندیشه‌ورزی در شبکه‌ها، ویژه برنامه‌های مستند، آموزش مستمر و تشکیل کارگاه‌های برنامه سازی در حوزه مستند، اختصاص بودجه مستند از جمله رویکردهایی است که باید در مسیر تقویت قالب مستند در پیش گیریم. آرشیو نسبتا غنی ما در دسترس است و توانایی استفاده از گنج ۸۲ ساله را داریم.

معاون صدا با اعلام این خبر که ۶۲ درصد آثار رسیده این جشنواره در حوزه دفاع مقدس و مدافعان حرم، سلامت و امنیت کشور بوده بیان کرد: حوزه پاسداشت زبان فارسی با ۷ درصد، گردشگری با ۲۳ درصد و محیط زیست با ۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. تعداد ۲۲۱ اثر مردمی به بخش مردمی رسیده است که داوری خواهد شد. این جشنواره همین که بخش مردمی ایجاد کرده است یعنی به این موضوع اعتنا دارد. رادیو مال مردم است و هر رسانه ای بدون مردم مرده است.

سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله اولویت‌های ماست

بخشی‌زاده درباره اولویت‌های موضوعی تاکید کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله اولویت‌های ماست که از مصادیق آن ازدواج آسان، روابط خانوادگی و فرزندآوری است. نگاه به سالمندان، رابطه با محیط زیست و پرداختن به آسیب‌های اجتماعی از دیگر اولویت‌هاست.

وی زمان برگزاری افتتاحیه جشنواره پژواک را دوم خرداد اعلام کرد و گفت: این مراسم در استودیوی شماره یک معاونت صدا خواهد بود و اختتامیه هم در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد.

بخشی‌زاده در پاسخ به این سوال که چرا جشنواره در زیباکنار برگزار نمی‌شود بیان کرد: صرفه و صلاح در این بود که جشنواره در تهران برگزار شود.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف احیای ساختار و ارتقای جایگاه مستند، شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، به روزرسانی دانش مستندسازان، گسترش و جذب مخاطبان مستندهای رادیویی در سه بخش اصلی، مردمی و مستندنگاری از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها صدا و سیما شهر تهران رادیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما شهر تهران رادیو صدا و سیما شهر تهران رادیو بخشی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته

حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادگفت: مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

وی ادامه داد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و به نیازمندان پرداخت شد.

آسوده اظهار کرد: در سال گذشته مراکز نیکوکاری ۹۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی اضافه کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت