Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «مصطفی سعیدی سیرایی » عصر یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج افزود: پرونده مطالبات کلان و برخی توافقات گره خورده با هدف استیفای حقوق شهرداری، ایجاد منابع درآمدی و رعایت قانون ورق خواهیم زد و با حمایت های شورای شهر، در جهت تحقق عدالت اجتماعی گام بر می داریم.

وی بیان داشت: یکی از پروژه ها  که در سال های اخیر دچاربلاتکیفی شده است مجموعه مشارکتی تجاری - رفاهی پارک ایران زمین عظیمیه است که قرارداد ساخت آن سال ۱۳۸۸ منعقد شد اما به دلیل اختلاف ایجاد شده بین شهرداری و سرمایه گذار مسکوت ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کرج گفت: اگر با نگاه امروز و شرایط فعلی به این پروژه نگاه کنیم، شاید واگذاری یا تغییر کاربری این زمین برای شهرداری صرفه اقتصادی بیشتری به همراه داشته باشد ولی به گذشته نمی‌توان بازگشت و هرچقدر تصمیم گیری در خصوص آن کندتر انجام شود، بازخوردی که باید برای مجموعه مدیریت شهری داشته باشد کمرنگ تر خواهد شد.

سیرایی بیان داشت: باید با همدلی شورا در خصوص این پروژه تصمیم گیری درستی شود تا شهر و شهروندان از نتایج آن منتفع شوند.

وی توضیح داد: ممکن است تصمیم به واگذاری این زمین یا حفظ آن به عنوان منبع درآمد پایدار گرفته شود تا عواید آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده شود.

سعیدی گفت: باور داریم با بررسی اقدامات گذشته و پیگیری ویژه مواردی که بلاتکلیف و معطل مانده اند، می توان ظرفیت بسیار خوبی در جهت احقاق و استیفای حقوق شهر و شهرداری، وصول مطالبات کلان، درآمدزایی و جلوگیری از تضییع حقوقِ شهر و شهروندان را شاهد بود و الحمدلله در سالِ جدید شاهد برداشتن گام های بلندی در همین راستا هستیم.

وی بیان داشت: ارزش اقتصادی پروژه مجموعه تجاری رفاهی پارک ایران زمین کرج سه هزار میلیارد ریال است که با همکاری شورای شهر باید تعیین تکلیف شود.

توضیح سخنگوی شورای شهر کرج در خصوص ایجاد جایگاه خبرنگاران 

تغییر جایگاه استقرار خبرنگاران در صحن شورای اسلامی شهر کرج که با انتقاد اصحاب رسانه مواجه شد یکی از مواردی بود که «علی قاسم پور» سخنگوی شورای اسلامی این کلانشهر به آن پرداخت و گفت: این اقدام با هدف تکریم خبرنگاران انجام شده است.

وی افزود: ایجاد جایگاه اختصاصی در فضای صحن علنی برای استقرار خبرنگاران، در جهت تکریم و رعایتِ شأن و سهولتِ کار عزیزان است و با تکمیل آن در آینده ای نزدیک، در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: اینکه فضای استقرار اهالی رسانه برای پوشش خبری به خارج از صحن تغییر کرده با هدف راحتی بیشتر این عزیزان صورت گرفته و بنا بوده فضای در نظر گرفته شده شیشه گذاری و به اینترنت مجهز شود ولی هنوز به طور کامل انجام نشده و از خبرنگاران انتظار داریم کمی صبور باشند تا ضعف‌های موجود برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات شورای ششم بر شفاف سازی متمرکز است، گفت: طی ۹ ماه گذشته، شاهد الکترونیکی شدن رأی اعضای شورا بودیم و در بحث انتخاب شهردار هم رأی همه اعضا شفاف بود و این نشان می دهد شورای ششم در مسیر شفافیت گام برداشته است.

توضیح درخصوص برنامه شورا برای استیضاح شهردارکرج 

قاسم پور در خصوص آخرین برنامه شورای ششم در خصوص استیضاح شهردار کرج گفت:  تصمیم شورا در این خصوص همان خروجی جلسات است و اگر تصمیم دیگری بگیرد، از حق قانونی خود استفاده کرده است.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند حق قانونی اعضای شورای شهر را از آنها بگیرد یا به سمت و سوی مورد نظر خود هدایت کند؛ ما امیدواریم اگر قرار است برای این شهر تصمیمی گرفته شود، اجازه استقلال رأی را از کسی نگیریم تا کار بر اساس روال قانونی پیش برود.

سخنگوی شورای شهر کرج گفت: آنچه قرار است از زبان سخنگوی شورای شهر بیان شود باید خروجی رسمی جلسه باشد و جز این به گفته ها و شنیده های غیر رسمی نباید اتکا کرد.

ظرفیت های نخبگانی و کارآفرینی کرج باید شناسایی، حمایت و تبلیغ شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج در این نشست  گفت: مدیریت شهری کرج  از نخبگان متعهدی که در عرصه های مختلف مشغول خدمت به مردم هستند و حائز رتبه می شوند به عنوان الگو استفاده کند.

«علیرضا رحیمی» به بانوی البرزی که در بین ۱۰ کارآفرین برتر  کشور انتخاب شده اشاره کرد و بیان داشت: تارا حصاری بانوی کرجی است که در بین ۱۰ جوان شایسته کشور برگزیده و برای حضور در این رویداد انتخاب شد.

وی بیان داشت: این افراد متخصص و متعهد در مسیر آبادانی کشور حرکت می کنند و کلانشهر کرج باید از ظرفیت آنها استفاده کند.

وضعیت اتوبوس های فرسوده شهر کرج مشخص شود

«مسعود محمدی» عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج نیز در این نشست گفت: با توجه به کمبود اتوبوس عمومی در کرج، مدیریت شهری باید ضمن تعیین تکلیف اتوبوس های فرسوده، نسبت به جایگزینی آنها اقدام کند.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج  نیز خواستار اجرای طرح کنترل هوشمند پارک های حاشیه ای معابر در این کلانشهر به منظور مدیریت ترافیک و ایجاد منابع پایدار درآمدی شد.

وی ادامه داد:  برداشته شدن محدودیت های کرونایی و به تبع آن افزایش تردد سبب تراکم ترافیک و مشکلاتی در سطح معابر شبکه شهر شده و در این راستا معضل کمبود محل توقف وسایل نقلیه به خصوص در معابر دارای بازار به ویژه در بافت تجاری شهر مشکلاتی به وجود آورده است.

محمدی با اشاره به مناقصات پروژه های عمرانی شهر کرج گفت: با توجه به اینکه عمده پروژه های عمرانی در فصول بهار و تابستان اجرایی می شود، شهرداری باید هرچه سریع تر مناقصات را انجام دهد تا شاهد تاخیر در انجام این پروژه ها نباشیم.

قرار بود در نشست امروز شورای اسلامی شهر کرج موضوع استیضاح شهردار این کلانشهر مطرح شود که این موضوع به زمان دیگری موکول شد.

شورای اسلامی شهر کرج ۱۳ عضو دارد.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری کرج کرج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری کرج کرج شورای شهر شهرداری کرج کرج شورای اسلامی شهر کرج سخنگوی شورای شورای شهر پروژه ها کرج گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اعلام محمدباقر قالیباف به پایان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از نواختن زنگ پایان جلسه نوبت صبح صحن مجلس اعلام کرد: ساعت ۱۴:۳۰ امروز، جلسه مجلس با دستورکار رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 6091938 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود