Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@14:20:01 GMT

موشک‌های جاولین بی‌فایده هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۶۶۰۰

موشک‌های جاولین بی‌فایده هستند

افسر ارشد اسیر اوکراین اذعان داشت که بر خلاف تبلیغ رسانه‌های غربی، موشک‌های دوش پرتاب «جاولین» کارایی لازم را نشان ندادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالیکه رسانه‌های غربی مدعی کارآمدی سامانه‌های ضد تانک «جاولین» ساخت آمریکا هستند و آنرا به نماد مقاومت اوکراین در درگیری با روسیه تبدیل کرده‌اند، یکی از فرماندهان ارتش اوکراین که در جریان نبرد در «ماریوپل» دستگیر شد فاش کرد که این موشک دوش پرتاب چندان نیز مثرثمر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ «ولادیمیر بارانیوک» فرمانده تیپ پیاده نظام ۳۶ نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه به شبکه خبری «راشاتودی» گفت: «موشک‌های جاولین به ویژه در جنگ شهری مفید نبودند و ما حتی نتوانستیم یکی را راه اندازی کنیم. من فکر می‌کنم این موشک در محیط شهری کاملاً بی فایده است، زیرا همیشه چیزی مانع می‌شود.»

به گفته این افسر ارشد ارتش اوکراین، تسلیحات ضد تانک ارسال انگلیس نیز نقص‌های خود را داشتند.

موشک‌های جاولین که از شانه شلیک می‌شوند، مجهز به هدایت مادون قرمز هستند و گفته می‌شود که برای برخورد به سقف یک تانک، که آسیب‌پذیرترین قسمت آن است، از «بالا حمله می‌کنند.

بیش از ۵۰۰۰ تیر موشک جاولین توسط واشنگتن به کی‌یف تحویل داده شده است. انگلیس نیز ارتش اوکراین را با بیش از ۴۰۰۰ تیر موشک «انلاو» و سایر موشک‌های ضد تانک مسلح کرده است.

«لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده چندی قبل با اشاره به درگیری در اوکراین گفت: «جاولین ثابت کرده که در این مبارزه بسیار موثربوده است.»

رئیس جمهور آمریکا نیز اخیرا از تداوم حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه سخن گفت.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: «رئیس جمهور روسیه یک حمله غیرقانونی و غیرموجه به اوکراین را آغاز کرد، کی‌یف همچنان پابرجاست. "ولودیمیر زلنسکی"، رئیس جمهور اوکراین و دولت منتخب دموکراتیک او در قدرت باقی می‌مانند. ما به حمایت از اوکراینی‌ها در مبارزه آن‌ها برای دفاع از میهن خود ادامه خواهیم داد.»

در حالیکه در روز‌ها و هفته‌های گذشته آمریکا و متحدانش بار‌ها از ارسال موشک‌های دوش پرتاب «استینگر» به ارتش اوکراین برای نبرد با روسیه خبر داده بودند، مدیر عامل شرکت سازنده این موشک پیشرفته از ناتوانی در ساخت موشک جدید خبر داد.

به گزارش منابع خبری، مدیر عامل شرکت «ریتان» گفته که ممکن است تا سال ۲۰۲۳ قادر به ساخت موشک‌های استینگر جدید نباشد، زیرا قطعات لازم به راحتی در دسترس نیستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موشک جاولین بحران اوکراین ارتش اوکراین ارتش اوکراین رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

 

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد