Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید محمود حسینی‌پور یکشنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو «رویداد ساری ۲۰۲۲» اظهار کرد: امروز رسانه‌ها نقش بی‌بدیل را در مبارزه بی‌امان با عناصری که در حال جنگ نرم با جمهوری اسلامی ایران هستند، دارند که مصداق بارز منادیان جهاد تبیین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه استان مازندران به لحاظ کمیت و کیفیت در کشور جزو مقام برتر هستند، افزود: بر اساس آمار بعد از تهران استان مازندران بالاترین درصد حضور رسانه‌ها را به خود اختصاص داده است که نشان پویایی و اجرای دقیق دموکراسی در استان از گذشته بوده است و ادامه خواهد داشت.

*توجه ویژه به گردشگری استان در رویداد ساری۲۰۲۲

استاندار مازندران با بیان اینکه نشست بین‌المللی اکو با میزبانی استان مازندران با محوریت اقتصاد گردشگری که فلسفه وجودی اکو از بدو تاسیس فعالیت‌های مشترک اقتصادی است، تصریح کرد: در این رویداد به گردشگری استان توجه ویژه‌ای شده و موضوع گردشگری را یکی از سکوی حرکت به سمت توسعه، رشد استان قرار دادیم.

این مسوول تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که حداقل در چهار دهه اخیر همواره دنبال آن بودیم، دست یافتن توسعه‌ی همه جانبه مطلوب در استان بوده است و در این اجلاس محور اصلی بحث همین است و دلیل اینکه این مهم اتفاق نیفتاده و به دلیل ضعف‌هایی بود که در مجموعه مدیریتی که ما تاکنون چهار دهه گذشته در استان طی کردیم.

حسینی‌پور در ادامه اضافه کرد: عمر مدیریتی مدیران در استان کوتاه بوده است که نیازمند ثبات است که تعداد مدیران ارشد استان به میزان چهار دهه و هر استانداری تغییر می‌کند و هر کدام با روش مدیریتی خود، روند توسعه در همه حوزه کند کرده است.

*جذب سرمایه‌های بین‌المللی و فناوری نوین

این مسوول اشاره کرد: امروز می‌توانیم با این رویداد بین‌المللی این پیام را به جهان مخابره کنیم که جهت‌گیری دولت مردمی و مدیریت عالی اجرایی استان هدف اصلی آن تمرکز بر رشد فعالیت اقتصادی استان همراه با جذب سرمایه‌های بین المللی و فناوری‌‌های نوین است.

وی با بیان اینکه استان مازندران با داشتن تنها یک درصد مساحت کل کشور در اکثر تولیدات محصولات کشاورزی رتبه اول تا پنجم کشور را دارد، گفت: موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواکونومی مازندران را به استانی که دروازه ورود به کشورهای همسایه‌ی اطراف خودمان و بخشی از اعضای اکو کرده و ما به دنبال این هستیم که از این فرصت حداکثر بهره را ببریم.

*مازندران دارای ۳ بندر استراتژیک

حسینی‌پور افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای امن‌ترین، کوتاه‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر دسترسی جمهوری‌های محصور در خشکی آسیای مرکزی به سواحل جنوب ایران است که مازندران ۳ بندر استراتژیک نقش محوری و موثری دارد.

استاندار مازندران اضافه کرد: آمادگی داریم با پذیرش سرمایه‌های داخلی و خارجی و تامین امنیت مهم‌ترین مولفه سرمایه‌گذاری است، ورود سرمایه بین‌المللی با همگرایی و مشارکت راهبردی مازندران با همسایگان را فراهم کنیم.

وی ارتباط با کشورهای همجوار را از تاکیدات رئیس جمهور دانست و بیان کرد: این رویداد در معرفی ظرفیت‌های فراوان استان به کشورهای خویشاوند و اعضای اکو بعضی از این کشور را در فواصل دور و نزدیک تبدیل کنیم برای پیگیری دستاوردهای رویداد و تهیه بسته دیپلماسی تجاری و اقتصادی مازندران در این رویداد در مازندران ارائه خواهد شد.

*نقش مهم رسانه در معرفی مازندران به دنیا

این مسوول گفت: رسانه‌ها همیشه نقش مهمی در توفیق و عدم توفیق ایفا می‌کنند؛ مازندران را به اعضای اکو بلکه به بهانه و تحت پوشش رویداد بین‌المللی به تمام دنیا بشناسانیم و ظرفیت‌های خدادادی استان را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای اکو سال‌هاست برای همکاری‌های اقتصادی تلاش می‌کنند به یک تفاهم‌نامه و همکاری اقتصادی برسند، یادآور شد: تاکنون این کشورها به هیچ سند مشخص قراردادی بین کشورها نرسیدند و در حال حاضر این کشورها در فضای تعاملی و دیپلماتیک حرکت می‌کنند.

استاندار مازندران اشاره کرد: مبادلاتی با سایر کشورها داریم اما تحت اکو نیست بلکه اکو نقش تشریفاتی دارد و تبادلات از استان مازندران قابل توجه و محدود است.

وی با تاکید بر اینکه مازندران به لحاظ جغرافیایی در داخل کشور کریدور شمال و جنوب است و بسیار استراتژیک و موثر است، گفت: در مقاطعی با کشورهای غربی بیشترین تعاملات را داشته باشیم در دولت گذشته برای اینکه به آمریکایی‌ها بر نخورد به اشتباه با cIs ارتباطی نبود که مازندران متضرر شد.وی با عنوان اینکه این رویداد می‌تواند دستاوردهای درازمدت برای استان داشته باشد، اضافه کرد: منوط بر اینکه در افتتاحیه و اختتامیه چقدر ظرفیت‌های استان مازندران و کشور هدف را معرفی کنیم که بهره اقتصادی زیادی برای استان خواهد داشت.

حسینی‌پور گفت: در حال حاضر ما به دنبال مذاکره انتقال سنگ معدن روس به هند هستیم که سالانه ۵۰ هزار میلیارد سود خالص برای مازندران دارد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران که صنایع مادر ندارد اینگونه مبادلات موثر است، تصریح کرد: این مبادلات می‌تواند تمام زیرساخت‌های استان را درست کند و ما توسعه تعاملات با کشورهای همسایه از قبل کشور همسایه حتما رویارویی قطعا دنبال خواهیم کرد.

وی یکی از دستاوردهای این رویکرد گفتمان بین کشورها عنوان کرد و گفت: شاید در طول تاریخ چند سال بگذرد همچین اجلاسی با ۹کشور دنیا در مازندران ایجاد شود، گفتمانی را در روابط بین‌المللی پیدا می‌کند که تمام ظرفیت‌های اقتصادی خودش را معرفی کند.

این مسوول با بیان اینکه مراسم اصلی اجلاس مهرماه است،  اشاره کرد: این رویداد از اساس برعهده وزارت گردشگری بوده است و مازندران اختیاری در حوزه محتوایی نداشت و محوریت اصلی کار بر عهده وزارت گردشکری است.

حسینی‌پور گفت: در شرایط تحریم و شرایطی که امروز در دنیا خیلی از کشورهای همسایه دچار مشکلات عدیده‌ای در تحریم‌ها شدند به ما پناه آورده‌اند و اجلاس دستاورد سیاسی دارد که در سطح بین‌المللی دیده می‌شود.

وی گفت: مازندران نیازمند ارتقای زیرساخت است و امروز گرایش به ساخت زیرساخت گردشگری بسیار رشد پیدا کرده است.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار مازندران اولین نشست خبری رویداد ساری ۲۰۲۲ استاندار مازندران استان مازندران بین المللی حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی

نادر محمدی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: با توجه به نقش و تاثیر رویداد‌ها در رونق گردشگری استان، یازده پرونده شامل آیین‌های سمنوپزان، پنجاه‌بدر، تعزیه‌خوانی، سوم امام، سوگواری زنانه حسینیه آقا سیدجمال، آیین تشت‌گذاری الوند، آیین مافی زیاران، جشن فندق، شور زرآباد، جشن سماق منطقه الموت و هفته خوشنویسی قزوین تهیه و اطلاعات آنها در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین افزود: پیش از این سه رویداد شامل جشن فندق، جشن سماق و مراسم شور زرآباد منطقه الموت در این تقویم به ثبت رسیده بود و سه پرونده دیگر شامل مراسم سوم امام (طایفه بنی‌اسد)، سوگواری زنانه در حسینیه آقا سیدجمال و آیین سمنوپزان قزوین موفق به دریافت گواهی ثبت رویداد شدند و باقی پرونده‌ها نیز دردست بررسی هستند.

محمدی ادامه داد: از دیگر رویداد‌های شناسایی شده می‌توان به جشن انگور تاکستان، جشن زیتون و انار منطقه طارم‌سفلی، جشن پسته و گل محمدی بویین‌زهرا، جشن گیلاس و زغال‌اخته منطقه رودبار الموت اشاره کرد که با همکاری دستگاه‌های ذیربط قابل معرفی و ثبت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است