Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@16:47:04 GMT

ستاد ملی کرونا در حق هنرمندان صحنه ای نامهربانی کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۹۲۶۱

ستاد ملی کرونا در حق هنرمندان صحنه ای نامهربانی کرد

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، غلامرضا میرزازاده اظهار کرد: نماینده اهالی فرهنگی و هنر در آن ستاد نتوانست از حق و حقوق هنرمندان دفاع کند، هنرمندان طی دو سال و نیم بحران کرونا ایام سختی گذراندند به طوریکه برخی اهالی موسیقی مجبور به فروش سازهای خود شدند.

وی ادامه داد: برخی مسئولان به هنر و موسیقی به چشم تفنن نگاه می کنند درحالیکه این حوزه برای هنرمندان شغل و اسباب امرار معاش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از گروه های موسیقی بومی و اصیل به دلیل عدم تاب آوری در برابر ناملایمات اقتصادی متلاشی و هنرمندان انگیزه های خود را از دست داده اند

وی افزود: برای احیای موسیقی سنتی و اصلی تصمیم گرفتیم جشنواره موسیقی شب‌های تبریز را احیا کنیم. این جشنواره از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور 10 گروه موسیقی آذربایجانی، سنتی و پاپ در سالن های اقبال آذر، مجتمع فرهنگی۲۹ بهمن، و مجموعه فرهنگی تربیت ساعت 9 هر شب برگزار می شود.

میرزازاده با بیان اینکه امروز به دلیل افزایش سرسام آور هزینه های برگزاری اجراهای صحنه ای، گروه های موسیقی بومی و محلی انگیزه خود را از دست داده اند ، گفت: این جشنواره محلی برای احیای فعالیت و ایجاد انگیزه برای آنان خواهد بود

رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی گفت: در تمام جهان گروه های اصیل، سنتی و بومی مورد حمایت دولتی قرار داشته و برای آنان حقوق برقرار می شود تا از فرهنگ و هویت خود صیانت کنند اما در ایران این حوزه رها شده است.

وی ادامه داد: موسیقی تجاری و هنری قابل رقابت نیستند چراکه گروه های موسیقی تجاری با جذب اسپانسر و فروش بلیط می توانند فعالیت کرده و به اجرای صحنه ای بپردازند اما گروه های بومی و اصیل اینگونه نیست

میرزازاده افزود: برای ایجاد نشاط اجتماعی و نیز حمایت از موسیقی بومی و محلی، از شهردار محترم در خواست می کنیم ضمن احیای جشنواره موسیقی موغام و عاشیقلار، در ایامی که فصل جذب گردشگر در تبریز است، نسبت به برگزاری اجراهای رایگان موسیقی در در پارک ها و تالارهای عمومی اقدام نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصحاب صنایع در تبریز برای گروه های موسیقی بومی اسپانسر نمی شوند اما برای گروه های تهرانی، خودشان پیشگام می شوند!

46

کد خبر 1629360

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موسیقی موسیقی سنتی گروه های موسیقی موسیقی بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ در این جشنواره عشایر در ۷ رشته به رقابت پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب