Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سید محمد شکوهی روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی عشایری کشور در شیراز، اظهار کرد: امسال در خردادماه کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری در استان چهارمحال بختیاری (شهرکرد) برگزار خواهد شد ،پیش‌کنگره نیز در قالب دو یادواره شهدای کشوری در سطح عشایر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شکوهی ادامه داد: نخستین یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی عشایر کشور در ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار خواهد شد. جامعه عشایری کشور بیش از ده هزار شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است که دو هزار شهید از این مجموع متعلق به استان شهید پرور فارس است.

شکوهی با اعتقاد به اینکه استان فارس از بزرگترین جامعه عشایری کشور بهره می‌برد،گفت: از مجموع ۲هزار شهید استان فارس، ۴۱۰شهید فرهنگی و دانش‌آموز بوده‌اند که ۳۴۰ شهید دانش‌آموز و ۷۰ شهید فرهنگی هستند. 

وی گفت: از ۳۴۰ شهید دانش آموز عشایر فارس حدود ۹۲ شهید متعلق به دبیرستان شهید بهشتی شیراز بوده‌اند. این دبیرستان که معراج شهدا و قدمگاه شهدا محسوب می‌شود  در طول دوران دفاع مقدس ۸۵۰ رزمنده، ۹۲ شهید، ۷۵ جانباز و ۲۲ آزاده را تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

شکوهی اضافه کرد: یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی عشایری کشور با توجه به تعداد شهدای عشایری استان فارس و ۹۲ شهید دبیرستان شهید بهشتی، به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد و انشالله برگزاری این رویداد پیش زمینه‌ای برای میزبانی کنگره ملی شهدای عشایر کشور است.

این مقام مسئول افزود:  این دبیرستان در هر استان دیگری وجود داشت به پایگاهی برای کاروان راهیان نور دیگر مناطق تبدیل و حتی جهانی می‌شد. اما متأسفانه در استان فارس برای ارتقا جایگاه این دبیرستان کم‌کاری شده است.

وی به بیان اهداف برگزاری این یادواره پرداخت و عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و گذشت در جامعه، حفظ ارزش‌ها و باورهای دینی به ویژه برای نسل نوجوان، جوان و دانش‌آموزان، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا با هدف نهادینه کردن فرهنگ شهدا، شناساندن جامعه عشایری فارس به دیکر هم استانی‌ها و کشور و دمیدن خون تازه به کالبد جامعه با فراهم کردن شرایطی برای آشنایی بیشتر با شهدا و ادامه دادن راه شهدا از اهداف برگزاری این یادواره محسوب می‌شود.

شکوهی در رابطه با خدمات محرومیت زدایی برای جامعه عشایر همزمان با برگزاری یادواره گفت: رزمایش کمک‌های مومنانه به جامعه عشایری استان با توزیع  بسته معیشتی نیز از دیگر برنامه‌های ما در این یادواره محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه زندگی عشایری ارتباط مستقیمی با طبیعت دارد،خشکسالی اخیر بیشترین آسیب را به این قشر وارد کرد و تاثیر منفی بر زندگی آنها گذاشت‌ به همین منظور بسته‌های معیشتی را برای عشایر در نظر گرفتیم.

شکوهی ادامه داد: این یادواره با همکاری آموزش و پرورش عشایری و اداره کل امور عشایر برگزار خواهد شد. در این یادواره تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی مدارس عشایری در اختیار مدارس عشایری قرار می‌گیرد. این یادواره با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین ساعت ۱۰ صبح در روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در حرم شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: یکی از اهداف برگزاری این رویداد در حرم شاهچراغ (ع) این است که میزبان چندین خانواده معظم شهدا از استان‌های خوزستان، کرمان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان هستیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی است یکی از اهداف ما ترویج و شناساندن شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) است و برای تحقق این امر برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی را در کنار شاهچراغ برگزار خواهیم کرد. یادواره‌های قبلی به صورت محلی و منطقه ای برگزار شده است و این نخستین یادواره است که در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: شهید حسین فرصت از ایل بهارلو و از عشایر شهرستان داراب و استان فارس به عنوان شهید شاخص جامعه عشایری کشور معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته نزدیک به چهارده مرحله توزیع کمک‌های مومنانه انجام شده است، گفت: در بحث محرومیت‌زدایی نیز ساختن خانه مستضعفین در منطقه عشایری توسط گروه‌های جهادی، بازسازی پنج مدرسه عشایری، انجام اقداماتی برای آبشخور و حمام دام عشایر، درمان رایگان در مناطق عشایر توسط بسیج جامعه پزشکی، واکسیناسیون جامعه عشایر، تأمین امنیت کوچ عشایر، حل مشکلات زیربنایی آب و برق و برطرف کردن معضلات منابع طبیعی از دیگر اقدامات ما در جامعه عشایر به شمار می‌رود.

شکوهی با بیان اینکه عشایر در ۸۰ درصد منابع طبیعی استان پراکنده هستند و خدمات رسانی به آنها مشکل است،گفت: اکثر سلاح‌هایی که در اختیار عشایر است دارای مجوز است. سلاح عشایر در سه مرحله سازماندهی و مجوزدار شده‌اند. در بحث امنیت عشایر ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این امنیت را با همکاری نیروی انتظامی برقرار کنیم.

برچسب‌ها زندگی عشایری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جامعه عشایری شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جامعه عشایری زندگی عشایری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جامعه عشایری شیراز فارس برگزار خواهد شد جامعه عشایری جامعه عشایر عشایری کشور استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند