Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی صحبت از ویژگی‌های جدید در برنامه‌هایی که هر روز استفاده می‌کنید به میان می‌آید، ممکن است ادامه دادن با برنامه به روز نشده اندکی مشکل باشد.

به گزارش digitaltrends،  گوگل داکس با ابزار‌های جدید به روز شده است و اگر منو‌ها در Google Docs مرور نکنید، ویژگی‌های جدید اضافه شده را از دست خواهید داد. برای کمک به افزایش بهره وری خود از این برنامه، ترفند‌های Google Docs که در ادامه آمده است را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک پیش نویس ایمیل  برای Gmail تنظیم کنید

مرحله ۱: به مکانی که می‌خواهید پیش نویس ایمیل را در آن درج کنید، بروید.
مرحله ۲: به بخش Insert > Building Blocks بروید و از منوی بازشده Email draft را انتخاب کنید.
مرحله ۳: عناصر ایمیلی مانند دریافت کننده ایمیل، CC و BCC و موضوعی را که می‌خواهید اضافه کنید. سپس پیام خود را در محل تعیین شده تایپ کنید.

مرحله ۴: نماد Gmail در سمت چپ قالب را انتخاب کنید.

این فرآیند پیش نویس ایمیل را در Gmail ایجاد می‌کند که آماده ارسال است. وقتی آماده شدید، به Gmail وارد شوید و پوشه Drafts را انتخاب کنید. ایمیل خود را می‌بینید که می‌توانید آن را ویرایش کرده و یا آن را به سادگی آن را ارسال کنید. علاوه بر این می‌توانید از Google Docs برای ایجاد چندین پیش‌نویس جیمیل استفاده کنید و وقتی آماده شدید همه آن‌ها را ارسال کنید.

یادداشت‌های جلسه

اگر عادت دارید که اطلاعات مربوط به جلسات خود را یادداشت کنید Google Docs به کمک شما خواهد آمد. با استفاده از این برنامه می‌توانید یک الگوی یادداشت‌ها برای جلسات خود را ایجاد کنید. در ادامه می‌توانید یادداشت‌های جدید دیگری را در زمان خود اضافه کنید.

مرحله ۱: سندی که می‌خواهید یادداشت‌های جلسه را در آن درج کنید، انتخاب کنید.
مرحله ۲: به Insert > Building Blocks رفته و Meeting Notes را از منوی بازشو انتخاب کنید.
مرحله ۳: در پنجره‌ای که ظاهر می‌شود، رویداد Google Calendar را برای جلسه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از بخش جستجوی تقویم برای یافتن یک رویداد خاص استفاده کنید.

در قسمت علامت گذاری بنویسید و قالب بندی کنید

Google Docs با استفاده از علامت گذاری به شما کمک می‌کند، اسناد خود را بنویسید و قالب بندی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این ویژگی را فعال کنید. با فعال بودن این ویژگی، می‌توانید متن خود را بلافاصله به روز رسانی کنید. برای فعال کردن این ویژگی مراحل زیر را طی کنید.

مرحله ۱: یک سند را در Google Docs باز کرده و Tools را از منو انتخاب کنید.
مرحله ۲: تنظیمات برگزیده را در لیست انتخاب کنید.
مرحله ۳: به تب General بروید و کادر Automatically detect Markdown را علامت بزنید.
مرحله ۴: OK را انتخاب کنید.

یک لیست کشویی ایجاد کنید

لیست‌های کشویی برخی از سریع‌ترین راه‌ها برای وارد کردن داده‌ها، پاسخ به سؤالات و انتخاب اسناد هستند. در Google Docs، می‌توانید یک لیست کشویی از پیش تعیین شده را وارد کرده و یا لیست خود را در عرض چند دقیقه ایجاد کنید.

مرحله ۱: وارد سندی شوید که می خواهید در آن لیست کشویی ایجاد کنید.
مرحله ۲: Insert > Dropdown را از منو انتخاب کنید.
مرحله ۳: در پنجره بازشو، یک لیست کشویی از پیش تعیین شده را انتخاب کنید یا لیست خود را ایجاد کنید.

از واترمارک تصویری استفاده کنید

تا اواخر سال ۲۰۲۱، یکی از تنها راه‌های اضافه کردن واترمارک در Google Docs استفاده از ابزار ترسیم بود. اما با به‌روزرسانی گوگل، می‌توانید هر تصویر یا متنی را به‌عنوان واترمارک و تنها در چند مرحله وارد کنید.

مرحله ۱: Insert > Watermark را از منو انتخاب کنید.
مرحله ۲: در نوار کناری Watermark که باز می‌شود، تب Image را انتخاب کرده و Select Image را انتخاب کنید.
مرحله ۳: تصویری را که قصد استفاده آن را دارید پیدا کنید. سپس تصویر را انتخاب کرده و Insert را انتخاب کنید.
مرحله ۴: واترمارک بلافاصله روی سند شما نمایش داده می‌شود. همچنین در صورت تمایل در زیر قالب بندی می‌توانید درصدی را انتخاب کنید تا وضوح تصویر را از ۵۰% به ۱۰۰% تغییر دهید. برای شفاف‌تر کردن تصویر، روی گزینه Faded  علامت بزنید.
مرحله ۵: پس از پایان کار گزینه Done را انتخاب کنید.

از واترمارک متنی استفاده کنید

درج یک تصویر یا متن واترمارک با این روش بسیار کارآمدتر از ایجاد یک تصویر با ابزار ترسیم است. درادامه راهنمایی‌هایی در این زمینه را می خوانید.

مرحله ۱: Insert > Watermark را از منو انتخاب کنید.
مرحله ۲: در نوار کناری Watermark، تب Text را انتخاب کنید.
مرحله ۳: متن را در کادر بالا وارد کنید. سپس می‌توانید آن را با استفاده از گزینه‌های اضافی در بخش Formatting تنظیم کنید.
یک سبک فونت را انتخاب کنید.
اندازه فونت را انتخاب کنید.
فونت را به صورت پررنگ، مورب یا با رنگ فرمت کنید.
شفافیت را تنظیم کنید.
یک موقعیت مورب یا افقی انتخاب کنید.

مرحله ۴: پس از پایان کار گزینه Done را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید

امکان واکنش با ایموجی در گوگل داکس فراهم شد باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوگل داکس شرکت گوگل برنامه نویسی جاوا اسکریپت انتخاب کنید مرحله انتخاب کنید مرحله ۳ انتخاب کنید مرحله ۲ استفاده کنید یادداشت ها ایجاد کنید پیش نویس مرحله ۴ مرحله ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مک رومرز، با توجه به تلحیل لینک های پروفایل لینکدین که توسط نشریه فایننشال تایمز انجام شده، اپل از سال 2018 میلادی حداقل 36 متخصص گوگل را استخدام کرده است. در آن زمان اپل جان جیان آندرئارا به عنوان مدیر ارشد اجرایی هوش مصنوعی خود استخدام کرده بود.

تیم اصلی هوش مصنوعی اپل در کالیفرنیا و سیاتل فعالیت می کنند اما این شرکت اخیرا دفاتر مختص هوش مصنوعی خود را در زوریخ واقع در سوییس گسترش داده است.

کارشناسان معتقدند ادغام استارت آپ های محلی هوش مصنوعی FaceShift و Fashwell در اپل نیز براساس تصمیم ساخت یک آزمایشگاه تحقیقاتی مخفی به نام Vision Lab درهمین شهر است.

طبق گزارش نشریه مزبور، کارمندان این آزمایشگاه درباره فناوری زیربنایی تحقیق می کنند که چت جی پی تی اوپن ای و محصولات مشابه مبتنی بر مدل های زبانی بزرگ را فعال می کند. تمرکز آنها روی طراحی مدل های هوش مصنوعی پیشرفته تری است که داده های ورودی متنی و تصویری را به کار می گیرد تا به سوالات پاسخ دهد.

این گزارش حاکی از آن است که فعالیت اخیر اپل روی مدل های بزرگ زبانی نتیجه طبیعی تحقیق این شرکت روی دستیار هوشمند سیری در دهه گذشته است. در بخشی از متن گزارش آمده است: این شرکت از مدت ها قبل از پتانسل شبکه های عصبی( نوعی هوش مصنوعی که با الهام از کنش و واکنش اعصاب مغز انسان ساخته شده )و فناوری که به توسعه محصولاتی مانند چت جی پی تی منجر می شود، آگاه بوده است.

در حال حاضر گروه برتر هوش مصنوعی اپل از برخی پرسنل سابق گوگل از جمله جیان آندرئا، مدیر سابق گوگل برین که اکنون بخشی از دیپ مایند است، سامی بنجیو مدیر ارشد هوش مصنوعی اپل که قبلا یک محقق ارشد در گوگل بود، تشکیل شده است.

کد خبر 6093263

دیگر خبرها

  • جشنواره «هات‌داکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاری‌های تهدید کننده
  • چند ترفند تربیتی کاربردی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان