Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:47:02 GMT

امکان شنیدن تاریخ صوتی انقلاب اسلامی ایران فراهم شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۹۹۷۴

امکان شنیدن تاریخ صوتی انقلاب اسلامی ایران فراهم شد

به گزارش خبرنگار مهر، تنها چند روز به افتتاح سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مانده است. نمایشگاه کتاب فرصت ویژه‌ای است تا دوست‌داران کتاب با گشت‌وگذار در میان غرفه‌ها، کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند.

اما در کنار کتب فیزیکی، اقسام دیگری نیز امروزه در دسترس دوستداران کتاب است؛ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی ازجمله این محصولات به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از قابلیت‌های کتاب صوتی این است که مخاطب در حین رانندگی یا پیاده‌روی و حتی اشتغال به امور دیگر نیز می‌تواند از محتوای آن بهره ببرد.

موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در زمره موسساتی است که با تولید کتب صوتی، گامی نو در این مسیر برداشته است.

این مرکز تاکنون هشت عنوان کتاب صوتی با عناوین «خاطرات سپهبد شهید علی صیاد شیرازی»، «خاطرات سرلشکر سید یحیی (رحیم) صفوی»، «خاطرات حاج حسین همدانی»، «خاطرات آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی»، «خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری»، «خاطرات محسن رفیق‌دوست»، «خاطرات سید احمد علم‌الهدی» و «خاطرات آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی» تولید و منتشر کرده است.

تفاوت بارز این آثار نسبت به آثار مشابه در حوزه کتاب صوتی، روایت خاطرات با صدای خود راوی است. قطعا شنیدن خاطرات سپهبد صیاد شیرازی به زبان خود شهید یا همراهی با خاطرات آیت‌الله مهدوی‌کنی با صدای خود ایشان، جذابیت و شیرینی خاص خود را دارد. به علاوه این که، این کتاب‌ها سرشار از فرازهای ناب تاریخی، ناگفته‌های بسیار و نکات جذاب و ناشنیده است.

هرچند که جای کتاب فیزیکی را هیچ «چیز» دیگری نمی‌گیرد، اما در آستانه سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که قرار است به شیوه‌ای خاص هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی برگزار شود، خوب است که به مدیوم‌های دیگری در حوزه کتاب نیز فکر کرد.

کد خبر 5485437 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب صوتی تاریخ معاصر شهید صیاد شیرازی علی اکبر ناطق نوری سردار حسین همدانی سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران معرفی کتاب سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران کتاب و کتابخوانی تازه های نشر نمایشگاه کتاب تهران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب بنیاد ملی بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ترجمه بازی های رایانه ای دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران کتاب صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام سید ابوالفضل امام گفت:به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.
 حجت الاسلام سید ابوالفضل امام افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.
وی، همچنین از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد