Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیدا رفعتی گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی روند کاهشی داشته و طی بازرسی‌های صورت گرفته در یک هفته گذشته، مشخص شد که تنها در ۵۷ درصد اماکن این مولفه رعایت شده است.

او گفت: همچنین میزان رعایت این مولفه در استخر‌های شنا و مراکز تفریحی آبی، مراکز ورزشی، شهربازی و دیگر مراکز تفریحی زیر ۵۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت:همچنین به دنبال بازرسی صورت گرفته از چهار هزار و ۶۰۰ مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در سه هزار و ۷۲۳ واحد معادل ۸۱ درصد این واحد‌ها بهداشت فردی رعایت می‌شود.

رفعتی در ادامه گفت: ۸۱ درصد متصدیان و مراجعان به مراکز خدماتی و اماکن عمومی از ماسک استفاده کردند که بیشترین میزان آن مربوط به فرودگاه، دانشگاه، استادیوم و سالن‌های سینما و تئاتر با ۱۰۰ درصد است.

به گفته او کمترین میزان استفاده از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا مربوط به کارگاه‌های و صنایع کوچک زیر ۲۵ نیرو با ۶۲ درصد، استخر‌های شنا و مراکز تفریحی آبی با ۶۵ درصد، رستوران ۶۶ درصد و پاساژ‌ها با ۷۳ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: مجهز بودن به دستگاه تهویه هوا یکی از اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که در بازرسی‌های صورت گرفته از چهار هزار و ۶۰۰ واحد مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان چهارهزار و ۱۳۵ واحد معادل ۹۰ درصد به این دستگاه مجهز بودند.

رفعتی گفت:وضعیت تزریق واکسن توسط خدمات دهندگان در اماکن عمومی نیز بررسی شد که طبق آخرین اطلاعات دریافتی ۹۴ درصد از آن‌ها واکسن کرونا را تزریق کرده بودند.

او گفت: در یک هفته گذشته یک هزار و ۱۸ واحد متخلف به علت بی اعتنایی به شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به مرجع قضایی معرفی و ۸۲ واحد نیز پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیوه نامه های بهداشتی استان همدان اماکن عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: در گشت مشترک مدیریت بازرسی اصناف با حضور دیگر دستگاه‌های نظارتی، طی دو روز گذشته، ۲ واحد صنفی آرایشگاه زنانه در محدوده خیابان سجاد مشهد پلمب شد که عمده تخلفات این واحدها گرانفروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳، تعداد ۲۲ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۲ میلیارد ریال برای این صنف تشکیل شده و ۷ واحد نیز پلمب شده است.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری