Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@16:30:34 GMT

وضعیت نامناسب آمار اهدای عضو در استان

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۰۱۵۸

وضعیت نامناسب آمار اهدای عضو در استان

قباد محمدی گفت : متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از بیماران نیازمند به پیوند عضو در کشور و استان به دلیل نرسیدن عضو پیوندی به آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هر فرد مرگ مغزی با اهدای ارگان‌ها و نسوج خود می‌تواند هشت نفر را از مرگ حتمی نجات دهد و مانع معلولیت ۵۳ نفر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم فعالیت‌های انجام شده توسط اعضای انجمن، آمار اهدای عضو در استان وضعیت مناسبی ندارد و یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه عدم رضایت خانواده‌ها به اهدای عضو می‌باشد که نیازمند فرهنگ سازی و تلاش بیشتر انجمن اهدا عضو استان و همکاری موثر رسانه‌ها در این زمینه هستیم.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قطب درمان غرب کشور است، تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا این استان به عنوان قطب اهدا و پیوند عضو در غرب کشور مطرح شود و بتوانیم جان بسیاری از افراد نیازمند به اهدا عضو را نجات دهیم.

اهدا عضو و کمک به فرهنگ سازی در راستای انجام این امر خداپسندانه و نجات جان افراد نیازمند به پیوند عضو اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای تداوم فعالیت انجمن اهدا عضو استان، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار این انجمن قرار خواهد داد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در خصوص امر ارزشمند اهدا عضو و منعکس نمودن اقدامات انجام شده در انجمن اهدا عضو استان با این انجمن نهایت همکاری را خواهد داشت.

بهنام روندی مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه انجمن اهدا عضو استان کرمانشاه با هدف ارتقای فرهنگ اهدای عضو و حمایت و کسب رضایت از خانواده شخص دچار مرگ مغزی شده برای اهدا عضو در استان فعالیت خود را از پارسال آغاز کرده، گفت: اهدای عضو امری خداپسندانه است و در حال حاضر در کشور و استان بیماران زیادی هستند که برای ادامه زندگی نیازمند پیوند عضو می‌باشند.

فرهنگ اهدای عضو در جامعه به عنوان یک امر انسان دوستانه و خداپسندانه باید مورد توجه قرار گیرد، ۳۱ اردیبهشت ماه هر سال در روز ملی اهدا عضو در مراسم جشن «نفس» از خانواده‌هایی که با اهدا عضو فرد مرگ مغزی شده به دیگران جان دوباره می‌بخشند به نحو شایسته‌ای تقدیر به‌عمل می‌آید.

امیدواریم با مساعدت و همراهی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری رسانه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در زمینه اهدا عضو و نجات جان بیماران نیازمند به پیوند عضو امسال این مراسم را به بهترین نحو برگزار کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجمن اهدا عضو استان فرهنگ سازی اهدای عضو پیوند عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز

ایسنا/خوزستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از نجات جان ۱۰ بیمار نیازمند به پیوند اعضا، با ایثار خانواده‌های خوزستانی در هفته جاری خبر داد.

میثم معزی امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) در این خصوص به رسانه‌ها اظهار کرد: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند در استان خوزستان شدیم که به جرأت یک جهش بی‌سابقه بوده است. از همه  عزیزان تشکر می‌کنیم زیرا قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه، منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این هفته ۱۰ عمل پیوند داشتیم که چهار مورد پیوند کبد و شش مورد پیوند کلیه بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از کلیه اعضای گروه پیوند اعم از گروه‌های جراحی پیوند، جراحی عروق، ارولوژی، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی که با اقدامات لازم و فوری، زمینه‌ساز این حرکت زیبا شدند تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

جواد شریعتی مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان هم در این خصوص گفت: واقعا نمی‌دانم با چه زبانی از خانواده‌های اهداکننده تشکر کنم. با این ایثار و جهاد و کار ارزشمند، ۱۰ انسان به زندگی دوباره بازگشتند و قطعا اجر و پاداش این خانواده‌های ایثارگر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی افزود: امیدوارم فرهنگ اهدای عضو روز به روز توسعه بیشتری یابد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه