Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی سراسری بازیگران تئاتر، پوستر دوره هفدهم «شب بازیگر» و بزرگداشت روز جهانی تئاتر با طراحی بهرام شادانفر روز گذشته ۱۸ اردیبهشت ماه در محل خانه تئاتر با حضور ایرج راد رئیس هیات مدیره انجمن و رئیس این دوره «شب بازیگر»، شهره سلطانی دبیر و فرزانه نشاط خواه مدیر اجرایی مراسم رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم ایرج راد گفت: هر ساله خانه تئاتر هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر را در روزهای ۷ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می کرد. یک شب هم «شب بازیگر» بود که انجمن بازیگران برنامه های خودش را داشت. هیات مدیره انجمن بازیگران وقتی تبدیل به انجمن صنفی سراسری شد تصمیم گرفت امسال نیز با وجود وقت کم و امکانات مالی محدود، همچون سال های گذشته این مراسم را برگزار کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سراسری بازیگران تئاتر افزود: نظر هیات مدیره بر آن بود که مسئله تئاتر در هر موقعیتی باید مطرح و راجع به تئاتر باید صحبت شود. بنابر این شهره سلطانی به اتفاق آرا برای دبیری شب بازیگر انتخاب شد. ایشان برنامه هایی را پیشنهاد کردند، در جلسه هیات مدیره مطرح شد، توضیحاتی داده و اظهار نظراتی شد تا به شکل نهایی در آمد.

وی درباره انتخاب مدیر اجرایی این مراسم نیز توضیح داد: اجرای این برنامه در فرصت کم و فشرده کار راحتی نبود. خانم نشاط خواه قبول مسئولیت کردند که به عنوان مدیر اجرایی کارها را دنبال کنند.

ایرج راد در بخش دیگر صحبت هایش تصریح کرد: هزینه های این مراسم تماما از از طریق اسپانسر در نظر گرفته شده است. نه هزینه ای برای خانه تئاتر داشته و نه هزینه ای در ارتباط با انجمن صنفی. اسپانسرها را هم خانم سلطانی معرفی کرده اند. درباره اسپانسرها در جلسه صحبت شده، رای داده شده، اسپانسرهای زیادی بودند که می خواستند در «شب بازیگر» حضور داشته باشند اما انتخابمان اسپانسرهایی بود که در شان خانه تئاتر، انجمن صنفی بازیگران و شب بازیگر باشند.

شهره سلطانی دبیر هفدهمین «شب بازیگر» نیز درباره مراسم ۲۴ اردیبهشت گفت: ویژگی «شب بازیگر» امسال این است که برای اولین بار در تاریخ برگزاری، داوری ندارد. هر چند لطف «شب بازیگر» و نگاه همه بازیگرها این بوده که در این شب دیده شوند، داوری شوند و منتخبی داشته باشیم.

این بازیگر و کارگردان تئاتر افزود: زمانی تصمیم به برگزاری این رویداد گرفته شد که تب کرونا اندکی فروکش کرده و اجازه داشتیم دور هم جمع شویم. هنوز هم نمی دانستیم که سویه های کرونا آینده را به چه شکل رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: امسال اگر با این نگاه که همه آدم هایی که از یک قبیله هستیم، همه کسانی که خودمان را متعلق به تئاتر می دانیم، بعد از دو سال دوری با تمام اتفاقات تلخ پیش آمده می خواهیم یک شب دور هم باشیم و به دور از قضاوت و هرگونه مسائل شخصی ساعاتی را خوب و خوش بگذرانیم، این جشن توجیه پیدا می کند. امسال یک دورهمی داریم با تاکید بر این که امسال یک موفقیت داشتیم و توانستیم صنف شویم.

فرزانه نشاط خواه مدیر اجرایی «شب بازیگر» نیز در ادامه توضیح داد: هیات مدیره از نیمه سال منتخب شد و کارش را از ابتدای مهر ماه شروع کرد بنابراین زمینه داوری وجود نداشت. به ویژه که در صدد بودیم آیین نامه جدید داوری تدوین کنیم چون نیمی از سال شامل بازیگرانی که اجرا داشتند، نمی شد تصمیم گرفته شد امسال داوری نداشته باشیم.

سلطانی نیز با اشاره به اینکه خیلی از دوستان طی ۲ سال گذشته تمرینات و اجرایشان را به هر ترتیب با سلامت پشت سر گذاشته‌اند و توقع داوری دارند گفت: هر طور که شرایط را بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که نمی توانیم کسانی را که فرصت اجرا داشته اند با کسانی که به دلایل متعدد روی صحنه نرفته اند و یا اجرایشان نیمه کاره مانده در شرایط برابر ارزیابی کنیم.

وی در بخش دیگر صحبت هایش گفت: امسال همچون رسم سال های گذشته بزرگداشت چهار پیشکسوت تئاتر را در برنامه داریم و یک سوپرایز که در روز مراسم شاهد آن خواهید بود. در مراسم امسال بزرگداشت تانیا جوهری، محمد ساربان، بدرالسادات برنجانی و سلمان فارسی صالحزهی برگزار می کنیم. ۲ بازیگر پیشکسوت از تهران و ۲ بازیگر پیشکسوت از شهرهای اهواز و زاهدان هستند.

کارگردان «شب بازیگر» با اشاره به اینکه تصمیم داریم شب با نشاطی برای همه دوستان ایجاد کنیم، عنوان کرد: در برنامه های این شب علاوه بر اجرای چند گروه موسیقی، شعرخوانی، قطعه نمایشی، حرکات موزون محلی، استندآپ و ... خواهیم داشت. تمام تلاشمان این است که شبی نورانی و در عین حال جدی داشته باشیم. این برنامه ها فرصتی برای گردهمایی و دیدار دوباره است که نباید از دست داد.

سلطانی افزود: ما همیشه کار تیمی انجام داده ایم و شاید بسیاری از دوستان اینجا نباشند اما هر یک از دوستان هیات مدیره و حتی بازرسان گوشه ای از کار را گرفته اند و برای من جای خوشحالی دارد. اعتقاد من در زندگی همیشه بر اساس صلح و دوستی بوده و شاید به همین دلیل است که این کنار هم بودن برایم اهمیت بسیاری دارد. همین کنار هم بودن ها، همین دوستی ها سازنده و زیباست.

ایرج راد در پایان این مراسم تاکید کرد: طی ۲ سال بسیاری از دوستانمان را از دست دادیم که همواره یادشان با ماست اما این مراسم برای بزرگداشت روز جهانی تئاتر برگزار می شود. اگر جریانی مخالف تئاتر است و می خواهد تئاتر را خوار و خفیف کند، برای ما ارزشمند است اما ما برای بزرگداشت تئاتر و روز جهانی تئاتر است که گردهم می آییم.

کد خبر 5485441 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: شهره سلطانی محمد ساربان خانه تئاتر روز جهانی تئاتر ایرج راد تجلیل از هنرمندان بازیگر تئاتر تئاتر ایران سریال ایرانی نادر طالب زاده کارگردان تئاتر تئاتر شهر نمایشنامه نویسی فیلم سینمایی خانه هنرمندان ایران جشنواره فیلم کن خانه تئاتر هنرمندان تئاتر تماشاخانه شهرزاد برنامه رادیویی روز جهانی تئاتر مدیر اجرایی خانه تئاتر هیات مدیره انجمن صنفی شب بازیگر ایرج راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران

ایسنا/خوزستان رئیس هیات فوتبال خوزستان گفت: در حالی که تشکیلات باشگاه‌های خوزستانی در استان است و باید جلسات تصمیم گیری باشگاه‌ها در استان برگزار شود، جلسات هیات مدیره باشگاه‌هایی چون فولاد و نفت آبادان در تهران تشکیل می‌شود.

عبدالکاظم طالقانی امشب در نشست مشترک با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، اظهار کرد: طی چند روز گذشته در بحث برگزاری مسابقات فوتبال در استان خوزستان با مشکلی مواجه شدیم که مورد انتقاد فدراسیون بود و نیز نارضایتی هواداران فوتبال را در برداشت. البته بیشتر بازی‌های استقلال ملاثانی در ورزشگاه تختی اهواز برگزار می‌شد اما با توجه به مشکل نور این ورزشگاه در ادامه نتوانست میزبانی‌های خود را در این ورزشگاه انجام دهد. البته اداره کل ورزش و جوانان خوزستان پیگیر وضعیت نور ورزشگاه تختی بوده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برگزار نشدن دیدار استقلال ملاثانی و فجر سپاسی در ورزشگاه غدیر خاطرنشان کرد: استقلال خوزستان مستاجر ورزشگاه غدیر است و باید رضایت آن‌ها جلب می‌شد. در ادامه بازی فجر و ملاثانی برگزار نشد و اگر چه حرف استقلال خوزستان حق بود اما در برخی موارد که منفعت استان در میان است باید کوتاه آمد. به هر حال شرایط بازی استقلال ملاثانی و فجر سپاسی به گونه‌ای پیش رفت که متأسفانه این بازی انجام نشد و از این بابت متاسف هستیم، ضمن اینکه متاسفیم که این مسئله در جامعه به گونه دیگر نشان داده شد، در حالی که هر باشگاه خودش مسئول انجام بازی‌هایش است.

رئیس هیات فوتبال خوزستان با توجه به مشکل پیش آمده در خصوص میزبانی استقلال ملاثانی، گفت: مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان، استاندار و معاون وی به قضیه ورود کردند و طی جلسه‌ای که داشتیم مقرر شد میزبانی‌های ملاثانی در استادیوم‌های استان خوزستان انجام شود و خوشبختانه مشکل میزبانی این تیم حل شد.

او با اشاره به وضعیت نامناسب سه تیم لیگ برتری فوتبال خوزستان، خاطرنشان کرد: اکنون سه تیم لیگ برتری ما جایگاه خوبی در جدول ندارند و این به دلیل تصمیماتی است که ابتدای فصل گرفته شد. البته ما پیش از این در همین راستا به سه باشگاه مواردی را گوشزد کردیم. به هر حال اکنون این سه تیم نیازمند وحدت هستند تا سهمیه‌های استان خوزستان حفظ شوند.

طالقانی تاکید کرد: اکنون باید این سه تیم حمایت شوند تا روحیه خود را از دست ندهند و باید به هر نحوی که شده است، هواداران و گروه‌های اجتماعی را مجاب کنیم که اکنون زمان وحدت است. شرایط باید مدیریت شود.

او بیان کرد: البته تیم‌های استان خوزستان خیلی ضعیف نیستند و باید به آن‌ها روحیه داده شود و بازیکنان آن‌ها نیز باید مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند.

رئیس هیات فوتبال خوزستان در ادامه با اشاره به برنامه‌های این هیات خاطرنشان کرد: قرار است آموزش مربیگری A در استان خوزستان برگزار شود که سهمیه استان خوزستان ۲۴ نفر است. همچنین طبق قولی که در مجمع داده بودم که مسابقات را در شهرستان‌ها احیا کنیم تا نتیجه آن پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و افزایش تعداد علاقمندان به رشته فوتبال باشد، این مهم به خوبی در دستور کار هیات فوتبال استان قرار گرفته است. ضمن اینکه مدارس فوتبال باید به صورت قانونمند و با گواهینامه از هیتت فوتبال خوزستان فعالیت داشته باشند و باید به این موارد توجه شود کخ خانواده‌ها باید فرزندان خود را در اختیار افرادی در این مدارس قرار دهند که مورد تایید هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان باشند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که باشگاه‌های استان خوزستان به صورت مستقل کار می‌کنند، افزود: تعدادی از اعضای هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران هستند و در حالی که تشکیلات این باشگاه‌ها در استان خوزستان است و از فضای استان استفاده کنند و باید جلسات تصمیم گیری باشگاه‌ها در استان برگزار شود، جلسات هیات مدیره باشگاه‌هایی چون فولاد و نفت آبادان در تهران تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری