Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی معتمدی‌پور روز دوشنبه به ایرنا گفت که تگرگ به ۹۷ هکتار از مزارع محصولات جالیزی در این استان خسارت وارد کرد و در بخش باغبانی نیز ۳۰۰ هکتار از باغات گردو، ۲۰ هکتار مرکبات نیز خسارت بالایی دیده‌اند.

وی افزود: پیش از این به دلیل خشکسالی تقریبا عمده مزارع دیم گندم و کلزا در استان از بین رفتند و تگرگ و بارش‌های رگباری اخیر نیز ۱۳۰ هکتار از مزارع گندم و ۳۰ هکتار کلزا را با آسیب‌های جدی مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: خسارت تگرگ به سایر مزارع کشاورزی هم بیش از ۵۰ هکتار بوده است.

معتمدی‌پور گفت: در حال جمع‌آوری اطلاعات خسارات وارده در بخش کشاورزی هستیم ، اما برآوردهای اولیه  نشان می دهد تاکنون بارندگی‌های اخیر بیش از ۴۰ میلیارد تومان به حوزه کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

وی از پیگیری‌ها برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش خبر داد و از مسئولان ارشد کشور خواست تا دست‌کم بخشی از این خسارت سنگین به کشاورزان را جبران کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عمده خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی استان در دو شهرستان گچساران و چرام بوده، اما آمار خسارت تگرگ در سایر شهرستان‌ها در دست بررسی و پایش است.

معتمدی پور یادآور شد: خسارت تگرگ به همه زیر مجموعه‌های بخش کشاورزی تاکنون ۲۵۸ هزار و ۵۳۴ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه گزارش خسارت‌ها به مدیریت بحران استانداری و وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است بیان کرد: کمک‌های بلاعوض، تسهیلات قرض‌الحسنه، کم‌بهره و امهال و بخشودگی وام کشاورزان پیشنهادات بخش کشاورزی به دولت برای جبران خسارات وارده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج خسارت مالی جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سیدرضا عباسی نیشابوری اظهار کرد: ۱۲۰ میلیارد ریال از این خسارت مربوط به جاده‌ها و ابنیه فنی راه‌ها در شهرستان‌های بردسکن، بجستان، تربت حیدریه، رشتخوار، کلات، خوشاب، مشهد، کوهسرخ و گناباد بوده است.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه جهاد کشاورزی میزان خسارت وارده به این حوزه را بسیار محدود اعلام کرده بود، بیان کرد: بر اساس اعلام فرمانداران، خسارت سیلاب و بارش‌های هفته گذشته در شهرستان‌های مختلف استان با باغ‌ها و مزارع، افزون بر هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار کرد: جمعه گذشته نیز در پی شکسته شدن سد و بندهای کشاورزی در زیر کوه قاین خراسان جنوبی آب وارد برخی روستاهای جنوبی شهرستان خواف شد.

عباسی افزود: خوشبختانه فرمانداری به سرعت با استفاده از ماشین آلات راهداری مسیر سیلاب را تغییر داده و سدی در برابر ورود آب به بخش‌های کشاورزی ایجاد کرد ولی باز هم برخی مزارع در شهرستان خواف با نفوذ محدود آب دچار خسارت جزیی شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد