Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@00:59:52 GMT

معلمان معماران هویت انسان‌ها هستند 

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۰۲۶۷

معلمان معماران هویت انسان‌ها هستند 

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در مراسم تکریم معلمان نمونه استان قزوین که در سالن اجتماعات تربیت معلم قزوین برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم و بزرگداشت شهید مطهری افزود: ‌به درستی سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری را به عنوان روز معلم نامگذاری کردند، زیرا این شهید تمام عمر خود را وقف تعلیم و تربیت در حوزه‌های مختلف اندیشه اسلامی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت‌: با نگاه به زندگی شهید مطهری متوجه می‌شویم که همه ما مدیون نگاه‌های زلال و برداشت‌های ناب محمدی ایشان هستیم. 

آیت الله عابدینی تاکید کرد: شغل و مقام معلمی یکی از مقدس‌ترین کارهاست به نوعی که خداوند متعال در سوره الرحمن خود را معلم معرفی می‌کند و امام‌ خمینی (ره) فرمودند معلمی شغل انبیاء است و با این تفسیر، اهمیت علم و دانش را نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به نقش مهم معلمان و آموزش و پرورش در ساختن و شکل دادن به هویت دانش آموزان، تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش ساختن و هویت دادن به حقیقت انسان است. 

وی خاطر نشان کرد :دین مقدس اسلام نسبت به تعلیم و تربیت اهتمام ویژه ای دارد و حتی رسالت انبیا و پیامبر اعظم اسلام(ص)، تعلیم و تربیت است و به عبارتی دین مقدس اسلام یک نگاه عمیق به مقوله  تعلیم و تربیت دارد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه مردم را به سه دسته تقسیم می‌کننددسته اول و دوم عالم ربانی و جویندگان علم به شمار می روند و دسته سوم افرادی هستند که از نور علم بهره‌ای نبرده‌اند و چون ریشه ندارند هرطرف که باد بوزد به آن طرف حرکت می‌کنند.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: با نگاهی به آموزه‌های دینی می‌توانیم ببینیم چه کسانی ویژگی‌های یک معلم را دارند و چه کسانی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه معلمی عشق بازی با تعلیم و تربیت برای ساختن انسان‌های بزرگ است، افزود: امیر مؤمنان (ع) فرموده است که معلم انسانیت ،حریت و شرافت و کرامت و عدالت است.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: کسانی که رسالت الهی را بر دوش خود احساس می‌کنند و آن را تبلیغ می‌کنند معلم واقعی هستند.

در ادامه این مراسم از معلمان نمونه استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها مدارس تکریم و تجلیل استان قزوین معلم روز معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس تکریم و تجلیل استان قزوین مدارس تکریم و تجلیل استان قزوین معلم روز معلم تعلیم و تربیت استان قزوین آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دهقان صبح چهارشنبه در دیدار تعدادی از مسوولان خاش و فعلان حوزه آموزش و پرورش این شهرستان که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم انجام شد، با گرامیداشت هفته معلم، افزود: مدیران، معلمان و قشر فرهنگی جامعه، شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند و عملکرد، اقدامات و تلاش های ارزشمند آنان قابل ستایش است.

وی نقش معلمان را هم راستا با نقش انبیا عنوان کرد و بر تکریم این جایگاه در سال، تاکید کرد.

فرمانده سپاه خاش نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تکریم مقام معلم، گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و شهدای عرصه مقاومت، دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و غیره، وظیفه همه اقشار جامعه است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد مالدار از حمایت های اقشار مختلف مردم فارس و بلوچ، شیعه و سنی، علما، مسوولان، بزرگان اقوام طوایف و اقشار دیگر جامعه از عملیات غرورآفرین وعده صادق سپاه قدردانی کرد.

کد خبر 6093812

دیگر خبرها

  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد
  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • ترقی دانش کشور مرهون تلاش معلمان و سنگربانان تعلیم و تربیت است
  • زنگ سپاس معلم در مدارس فارس نواخته شد
  • معلم، نماد بی بدیل فداکاری برای آموختن
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند/ جایگاه معلم و تعلیم و تربیت از منظر امام رضا(ع)
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند