Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دبیری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: تصمیم دولت مبنی بر افزایش سقف صادرات زیورآلات نقره همراه مسافر از ۳۰۰ گرم به سه کیلوگرم، مزیتی قابل‌توجه برای تجارت قانونی این کالاوکاهش قاچاق آن از استان زائرپذیر خراسان‌رضوی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسین دشتبان افزود: افزایش این سقف از صادرات زیورآلات نقره همراه مسافر در اسفندماه سال گذشته تصویب و از سوی بانک مرکزی به رییس کل گمرک ایران ابلاغ شد تا از این پس خروج زیورآلات نقره همراه مسافر صرفا برای اتباع خارجی با رعایت شرایطی برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تشریح شرایط تعیین شده برای صادرات زیورآلات نقره تا سقف سه کیلوگرم اشاره و بیان کرد: در شروط ذکر شده برای این امر آمده است که خرید مصنوعات نقره توسط مسافر باید با منشاء ارز خارجی باشد، خروج نقره از کشور منوط به ارایه رسید معتبر فروش ارز به موسسات اعتباری و صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی معادل نقره خریداری شده باشد.

وی بیان کرد: همچنین براساس شروط اعلام شده، خروج نقره توسط مسافر باید منوط به ارایه فاکتور خرید یا فروش معتبر باشد و از زمان ورود اتباع خارجی به ایران بیش از ۶۰ روز نگذشته باشد.

سرپرست دبیری کمیسیون برنامه‌ ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه این استان زائرپذیر بوده و تقاضا برای زیورآلات نقره در شهر مشهد توسط زائران کشورهای حاشیه خلیج فارس بالا است، افزایش سقف صادرات زیورآلات نقره باعث افزایش تولید و اشتغال و تمایل به سرمایه گذاری در این بخش می شود.

دشتبان اظهار داشت: از سوی دیگر مجاز شدن صادرات زیورآلات نقره همراه مسافر به سه کیلوگرم، استقرار نماینده تام الاختیار بانک مرکزی در گمرک تخصصی مشهد مقدس را ضروری می سازد که پیگیری های لازم در این زمینه در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجارت صادرات زیورآلات نقره همراه مسافر صادرات زیورآلات نقره خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد