Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:34:30 GMT

جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد تمدن اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۱۲۲۹

جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد تمدن اسلامی است

حجت‌الاسلام حسین طیبی فر روز دوشنبه در کنگره شهدای روحانی استان کردستان با بیان اینکه دشمنان با اصل اسلام مشکل دارند و شیعه و سنی برای آنها فرقی نمی‌کند اظهار داشت: لازمه ایجاد این تمدن اسلامی انسجام همفکری و کمک شیعه و سنی در کنار یکدیگر است.

وی افزود: آمریکایی که با اصل اسلام مشکل دارد در سالهای اخیر ادبیات شیعه و سنی را در ادبیات سیاسی خود وارد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام طیبی فر تاکید کرد: آمریکایی‌ها وقتی نمی‌توانند در مقابل دنیای منسجم اسلام بایستند بهترین کار را در گروه گروه کردن و ایجاد تفرقه دیده‌اند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه کشور ادامه داد: برای جمهوری اسلامی شیعه و سنی تفاوت ندارد و همانطور که به حزب‌الله و شیعیان لبنان کمک می‌کند به فلسطینیان هم کمک می‌کند و هر گروهی و کسی برای استقلال و زنده شدن فلسطین کمک کند جمهوری اسلامی از آن حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت: اشتراک در مبانی مذاهب شیعه و سنی موجب می‌شود هرجا اسلام و کشورهای اسلامی در خطر قرار بگیرند روحانیون هر ۲ مذهب حضور فعال داشته و حتی جان خود را تقدیم کنند.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر افزود: حرکت مردم دین مدار ایران تحت فرمان یک مجتهد جامع الشرایط و ولی فقیه چنان زلزله سیاسی در دنیا به پا کرد و سیلی به گردن کشان دنیا زد که هنوز بعد از ۴۳ سال گیجی آنها برطرف نشده است.

وی یادآور شد: مدتی تفکرهای مارکسیستی و سوسیالیستی جولان می‌داد و از دین به عنوان افیون توده‌ها نام می‌برد که با انقلاب اسلامی این نظریه ابطال شد.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر اضافه کرد: این انقلاب جغرافیای ۲ میلیارد نفری دنیای اسلام را تحریک کرده است.

وی با اشاره به اینکه مقاومت با دست خالی در مقابل پرزورترین زورگویان دنیا ایستاد گفت: شاهد مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق، سوریه، یمن و افغانستان تعریف جدیدی از مقاومت را به جهان ارائه داد.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر اضافه کرد: مقاومت نظریه از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی را ابطال کرد و امروز این رژیم به دور خود دیوار بتنی کشیده و با فریاد ناگفته داد می‌زند که بگذارید در همین چهارچوب دیواری که غصب کردم بمانم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها، اسلام ناب اسلامی که در مقابل بیگانگان می‌ایستد و شعار وحدت اسلامی سر می‌دهد را نمی‌خواهند و به دنبال ایجاد اسلام‌های داعشی و انگلیسی هستند.

روحانیون در راه خود استوار باشند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: روحانیون از سرزنش‌ها و زخم زبان‌ها ناراحت نشوند و راهی که در پیش گرفته‌اند را استوار ادامه دهند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت: افرادی از مال حرامی که از خارج به آنها داده می‌شود علیه کشور استفاده می‌کنند، کسانی آنها را مزدور نمی‌دانند اما روحانیونی که سر سفره انقلاب نشسته‌اند را تقبیح می‌کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت تجلی ایمان به خدا است، افزود: روحانیون هم با مال و هم با نفس خود در راه خدا جهاد کردند و نباید از سرزنشها ناراحت شوند بلکه باید راه درست خود را ادامه دهند.

 مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان هم گفت: حدود چهار هزار و ۵۰۰ شهید روحانی در کشور تقدیم شده است که نسبت به جمعیت خود ۱۰ برابر در مقایسه با دیگر اقشار شهید تقدیم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی جعفرنژاد با بیان اینکه روحانیون در همه عرصه ها و مسائل جامعه هم جلودار بوده‌اند افزود: شاید دلیل اینکه روحانیون نوک حمله دشمنان قرار دارند همین حضور همیشگی آنها باشد.

استان کردستان پنج هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که از این تعداد ۵۱ شهید روحانی هستند و ۱۱ روحانی در ماه مبارک رمضان به درجه رفیع شهادت نایل آمده‌اند.

برچسب‌ها کردستان شهید سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان شهید سنندج کردستان شهید سنندج حجت الاسلام طیبی فر شیعه و سنی ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس روز معلم را نقطه عطفی در تاریخ کشور اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت مهم‌ترین رکن تعالی و پیشرفت جوامع و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه‌های انسانی و اجتماعی کشور بوده و نباید فقط در یک روز یا یک هفته خلاصه شود؛ بلکه این روز باید پیش درآمدی بر حرکت‌های نوین فرهنگی در حوزه تعلیم، تربیت و آموزش باشد.

وی  با تأکید بر نقش تعلیم و تربیت در اسلام و تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی در سایه آموزه‌های دینی افزود: نقش تعلیم تربیت به‌عنوان احیاکننده تمدن عظیم اسلامی باید به‌عنوان اصل در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان  شهید مطهری را نمونه بارز انسان تعلیم یافته و تربیت‌شده در حوزه مبانی دینی معرفی کرد و گفت: تفکرات و اندیشه‌های بی‌نظیر این شهید فرهیخته؛ راهگشای حرکت‌های بزرگ فرهنگی در زمان خود شد، توانست تغییرات شگرفی را در حوزه تعلیم و تربیت و شناخت مبانی دینی و اخلاقی در اختیار ما قرار دهد و حرکت جامعه را به این سمت‌وسو رقم بزند.

رنجبر، تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند را از اهداف حرکت‌های نوین دانشگاه آزاد خواند و اضافه کرد: رویکرد تحولی هم در مبانی نظری و اهداف و هم در ساختارها، روند‌ها و فرآیند‌ها و روش‌ها باید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی به سرعت جامه عمل بپوشد و با سرعت در راستای تحولات سریع اجتماعی، فناورانه و متأثر از تحولات جهانی به‌منظور بقا، خلق و آفرینش آینده مطلوب باشد.

وی مسئولیت خطیر دانشگاهیان دانشگاه آزاد را در تحقق سیاست‌های کلی نظام، گام دوم انقلاب و نقشه مهندسی فرهنگی و علمی کشور به‌ویژه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی را مهم و حیاتی برشمرد و عنوان کرد: بالا رفتن بصیرت انقلابی، انگیزه جهادی و تبیین عملکرد و انسجام بخشیدن و تقویت شبکه‌های ارتباطی و هم‌افزایی در بهره‌گیری از خلاقیت‌ها و نوآوری همکاران دانشگاهی می‌تواند در عملیاتی ساختن بسیاری از این برنامه و تحقق اهداف دانشگاه نتایج خوبی حاصل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی