Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:11:57 GMT

برداشت گندم در اراضی شرکت توسعه نیشکر خوزستان شروع شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۱۲۵۰

برداشت گندم در اراضی شرکت توسعه نیشکر خوزستان شروع شد

عبدعلی ناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:کشت و صنعت‌های شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی در سال زراعی جاری با کشت اراضی آیش ( زمینی که به ‎منظور استراحت و احیاء خاک برای یک دوره‌ معین بدون کشت رها شود) به سهم خود در تحقق تولید این محصول راهبردی برنامه ریزی کرده وهرسال بخشی از اراضی آیشی که برای تناوب کشت مهم است زیرکشت می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه اشتغال محلی را یکی دیگر از اهداف کشت‌های غیرنیشکری از جمله گندم در کنار کشت نیشکر عنوان کرد و اظهار داشت:با گسترش کشت‌هایی نظیر گندم و کلزا، اشتغال منطقه در کنار تولید شکر تقویت می‌شود.

ناصری گفت:در سال زراعی جاری بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی آیشی هشت کشت و صنعت زیر پوشش این شرکت در شمال و جنوب خوزستان، به سه کشت گندم، کلزا و آفتابگردان اختصاص یافته که از این سطح، ۳۱ هزار و ۳۰۰ تن محصول غیرنیشکری برداشت خواهد شد که بیشترین آن سهم گندم خواهد بود.

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود:تولید این میزان محصولات غیرنیشکری همگام با تولید شکر حرکتی هدفمند و برنامه‌ریزی شده در راستای سیاست وزارت کشاورزی بوده که در نهایت از یک سو به تامین امنیت غذایی کشور و از سوی دیگر به تناوب زراعی کمک زیادی می‌کند.

ناصری افزود: تلاش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در راستای شعار تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین است این است که از همه ظرفیت‌های نیشکری برای تحقق این شعار و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی استفاده کند.

وی گفت:در زراعت‌های غیرنیشکری، بقایای گیاهی سوزانده نمی‌شود و کارشناسان با علم بر مفید بودن آن برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و نیز کاهش اثرات زیست‌محیطی، آنها را با ادوات مناسب کشاورزی با خاک مخلوط می‌کنند.

کشت‌های غیرنیشکری در اراضی آیشی، کاهش مصرف سموم کشاورزی با کنترل علف‌های هرز و آفات نیشکر را به دنبال دارد و کشاورزی پایدار نیز در سایه آن، محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا برداشت گندم در خوزستان در دهه سوم فروردین ماه شروع شده و در یک دوره ۴۰روزه به پایان می‌رسد.

پیش بینی شده حدود یک میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

برچسب‌ها گندم برداشت محصول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم برداشت محصول خوزستان گندم برداشت محصول خوزستان توسعه نیشکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سیداحمدی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای با بیان اینکه تاکنون ۷۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی خریداری شده است، اظهار کرد: ۵۴۵ هزار تن از این میزان به مراکز استاندارد، سیلوها و کارخانجات حمل و نگهداری شده و مابقی در مراکز روباز وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با توجه به بارندگی پیش رو به کمک ارگان های مربوطه در حال انتقال سریع محصول گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در استان هستیم.

وی افزود: برای پیشگیری از خسارت ناشی از بارندگی، برای اکثر مراکز روباز، کاور تهیه و گندم های موجود در این مراکز به وسیله این کاورهای پلاستیکی پوشانده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: سعی می شود تا چهارشنبه شب که اوج بارندگی پیش بینی شده است، مابقی مراکز روباز به وسیله کاور پوشانده شود.

کد خبر 6093252

دیگر خبرها

  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها