Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه فناوری کامپیوتر نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها دارد. از این رو، در اکثر رشته‌های دانشگاهی بخصوص رشته‌های مهندسی با بکارگیری قدرت‌های فناوری کامپیوتر شاهد بهبودها و پیشرفت‌های چشمگیری هستیم. دنیای کامپیوتر به دو دسته کلی سخت‌افزار و نرم‌افزار دسته‌بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ایجاد نرم‌افزار برای کاربردهای مختلف در کلیه رشته‌ها نیاز به آموزش و بکارگیری زبان برنامه‌نویسی است. همین دلایل باعث جذاب شدن آموزش و یادگیری برنامه نویسی و همچنین افزایش تقاضا برای استخدام برنامه نویس شده است.

مهمترین و اساسی‌ترین قدم در آموزش برنامه نویسی کامپیوتر، یادگیری مفاهیم مربوط به تفکر الگوریتمی است. آموزش مبانی برنامه نویسی موضوعی است که در ادامه قصد داریم بیشتر به آن بپردازیم.

تعریف مبانی کامپیوتر و اهمیت آن:

در واقع اصول ابتدایی برنامه نویسی انسان را وادار به یادگیری با کامپیوترها کرد و بعد از آن برای تبدیل ایده‌ها به مرحله‌ی اجرایی، باعث ایجاد طیفی بزرگ در صنعت نرم افزار شد که همان مبانی برنامه نویسی را برای همگان یادآور می‌شود.

ما برای استفاده از قابلیت‌های کامپیوتر نیاز داریم که برنامه نویسی بلد باشیم و مفاهیم اولیه آن را بلد باشیم و اگر بخواهیم آن را ادامه بدهیم باید به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت کنیم.

از موارد بسیار مهمی که می‌توانیم از آن یاد ببریم تا اهمیت برنامه نویسی برایمان روشن‌تر شود به این صورت خواهد بود:

تمام دنیا به این سمت در حال حرکت هستند.

تکنولوژی در حال پیشرفت است.

نداشتن سواد کامپیوتر، شما را فردی بی سواد اعلام خواهد کرد.

برنامه نویسی، درآمد خیلی خوبی دارد. هم در ایران و هم در خارج از ایران

با داشتن دانش برنامه نویسی می‌توانید تمام ایده‌هایتان را به واقعیت تبدیل کنید.

می‌توانید کارآفرین شوید و برای خودتان تیمی را راه اندازی کنید.

با یادگیری برنامه نویسی به افرادی صبور و باحوصله تبدیل خواهید شد.

تاریخچه برنامه نویسی چیست و چگونه آغاز شد؟

در ابتدا با کامپیوتر با زبان ماشین که همان ۰ و ۱ بود (همان عددهای باینری) صحبت می‌شد و کار بسیار سخت و زمانبری بود. به همین دلیل به فکر ایجاد یک زبان برنامه نویسی دیگری شدند به نام زبان اسمبلی.

خب اوضاع کمی بهتر شد و برنامه نویسان نیازی نداشتند از رشته‌های طولانی باینری استفاده کنند. به این صورت که برای بخش‌های مختلف توابع و دستوراتی را قرار دادند که به زبان انسان کمی نزدیک بود و می‌توانستیم با آن راحت کار کنیم. اما هنوز هم مشکلی وجود داشت. باز هم دستورات طولانی بودند و پیچیدگی داشتند.

به چه زبانی باید با کامپیوترها صحبت کنیم؟

در واقع باید بتوانیم با زبان کامپیوترها آشنا باشیم و با آن زبان با آنها صحبت کنیم. چرا که کامپیوترها فقط زبان مخصوص به خودشان را می‌فهمند.

این مورد بستگی به سخت افزارها دارد که به وسیله سخت افزارها بتوانیم زبان‌هایی را به کامپیوتر بشناسیم و باز هم در نهایت باید به زبان کامپیوتر نزدیکش کنیم.

چرا برنامه نویسی C را یاد بگیریم؟

برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟ زبان برنامه نویسی C برای دانش آموزان و متخصصان شاغل برای تبدیل شدن به یک مهندس نرم افزار عالی به خصوص زمانی که در دامنه توسعه نرم افزار کار می‌کنند، ضروری است. من برخی از مزایای کلیدی یادگیری برنامه نویسی C را فهرست می‌کنم:

۱- آسان برای یادگیری

۲- زبان ساختار یافته

۳- برنامه‌های کارآمد تولید می‌کند

۴- می‌تواند فعالیت‌های سطح پایین را انجام دهد

۵- می‌توان آن را بر روی انواع پلتفرم‌های کامپیوتری کامپایل کرد

حقایقی در مورد سی

C برای نوشتن یک سیستم عامل به نام یونیکس اختراع شد.

C جانشین زبان B است که در اوایل دهه ۱۹۷۰ معرفی شد.

این زبان در سال ۱۹۸۸ توسط مؤسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) رسمی شد.

سیستم عامل یونیکس کاملاً به زبان C نوشته شده بود.

امروزه C پرکاربردترین و محبوب ترین زبان برنامه نویسی سیستم است.

اکثر نرم افزارهای پیشرفته با استفاده از C پیاده سازی شده اند.

زبان‌های برنامه نویسی مرتبط با زبان C

برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد C به طور مستقیم و غیرمستقیم بر بسیاری از زبان‌های یرنامه نویسی کامپیوتر بعدی مانند C#، D، Go، Java، JavaScript، Limbo، LPC، Perl، PHP، Python و پوسته C یونیکس تأثیر گذاشته است. فراگیرترین تأثیر نحوی بوده است. همه زبان‌های ذکر شده دستور و نحو بیان C را با سیستم‌های نوع، مدل‌های داده، و یا ساختارهای برنامه در مقیاس بزرگ ترکیب می‌کنند که گاهی اوقات به شدت با زبان C متفاوت است.

برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد علاوه بر C++ و Objective-C، Ch، Cilk و Unified Parallel C تقریباً ابرمجموعه های C هستند.

در این مطلب سعی شد مبانی و اصول اولیه یادگیری برنامه نویسی مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5485465

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نرم افزار کسب و کار استخدام خرید آنلاین هواوی بلیت هواپیما مهدی خطیبی کسب و کارهای اینترنتی قهوه گروه خودروسازی سایپا دوربین مدار بسته گروه صنعتی ایران خودرو ایران خودرو لیزر کسب و کار فرش دستبافت شیراز یادگیری برنامه نویسی برنامه نویسی چیست زبان برنامه نویسی نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود

اسماعیل دستگزار در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را روز معلم نامیده اند چرا که ترسیم طرحی از اراده، ایمان، اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ما است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری یکی از سرمایه های عظیم و از طلایه داران مبانی فکری انقلاب اسلامی به شمار می رود که برای ایجاد تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مجاهدت ها کرد و هنوز نیز خیر و برکت آثار ایشان در جامعه اسلامی ساری و جاری و در تربیت نفوس و هدایت نسل ها مؤثر و ماندگار است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: روز معلم روز بزرگداشت علم و عالم و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقواست.

دستگزار ادامه داد: البته این شرافت و فضیلت برای معلم، زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به تعلیم و تربیت بپردازد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: معلم، استاد و مربی باید خود را وقف سیر تکاملی انسان ها بکند و در این راه روز و شب نشناسد و همواره دغدغه هموارتر نمودن راه سعادت و پیشرفت نسل‌ها را داشته باشد

دستگزار افزود: علامه بزرگوار شهید مرتضی مطهری الگویی به تمام معنا در این راه بود که در ادای امانتش از هیچ کوششی دریغ نورزید و جان پاکش را در ادای رسالت معلمی تقدیم کرد.

وی بیان کرد: فلسفه و رمز نامگذاری این روز به عنوان روز عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج بیانگر ضرورت تجلّی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد مقدس است زیرا رسالت مربیان و معلمان به ویژه در شرایطی که شبهات زیادی از سوی افراد چه با انگیزه یافتن پاسخ قانع‌کننده برای پرسش های خود و چه با انگیزه های شیطانی برای سست نمودن باورهای جامعه اسلامی طرح می‌گردد، رسالتی بسیار خطیر و مهم است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: مبنا و بنیان دین اسلام تعلیم و تربیت است و معلمی یکی از شئون الهی است که در وجود انبیاء و پیامبران نهاده شده است تا رسالت تعلیم و تربیت را برعهده گرفته و معلم بشریت باشند، به همین دلیل است که معلمی را شغل انبیاء نامیده‌اند و در تمام جوامع بشری معلم دارای ارزش، شأنیت و جایگاهی ویژه است.

کد خبر 6093317

دیگر خبرها

  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟