Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

معامله گران بورس یا فارکس افرادی هستند که با آگاهی از مسائل تکنیکال و فاندامنتال، سهام یا ارزهای مختلف را معامله می کنند. دانش تحلیل تکنیکال از مهمترین عوامل موفقیت در بازارهای مالی بشمار میرود. چنانچه میخواهید با ورود به فارکس یا بازار سهام خود را وارد دنیایی پرریسک و پر سرعت معاملات آنلاین کنید این مقاله را بدقت بخوانید تا با فرآیند یادگیری این بازارها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چگونه یک معامله گر شویم

اگر می خواهید بدانید که فارکس چیست یا اینکه میخواهید یک معامله گر مستقل بورس شوید، میبایست دانش و خصوصیات ویژه ای را در خود پرورش دهید. دانش تحلیل تکنیکال از جمله مهمترین عوامل برای شروع کار در بازارهای مالی است. در اینجا به مواردی اشاره میکنیم که میتوانید با پیگیری آنها خود را به یک معامله گر حرفه ای تبدیل کنید.

یادگیری تحلیل تکنیکال با اصول اولیه تفسیر نمودارها، شناسایی روندها و معامله با سطوح حمایت و مقاومت شروع می شود. برای یادگیری تمام این موارد میتوانید به بخش آموزش رایگان فارکس در سایت تجارت آفرین مراجعه نمایید.

یادگیری اندیکاتورها

اندیکاتورها توسط تکنیکال ها در هنگام جستجوی فرصت ها در بازار مورد استفاده قرار می گیرند. اندیکاتورهای زیادی برای خرید و فروش در بازار بورس یا فارکس وجود دارد. اما معامله گران اغلب از چند نمونه اصلی و مهم آنها استفاده می کنند. مهمترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال را میتوان میانگین متحرک ، شاخص قدرت نسبی و اندیکاتور مکدی دانست که میتوانید تمام آنها را بصورت تصویری در تجارت آفرین فرا بگیرید.

با استفاده از اندیکاتورها میتوانید نمودارها را بهتر تفسیر کنید، روندها را دقیق تر شناسایی نمایید و سطوح مقاومت و حمایت استاتیک و داینامیک را روی چارت ها مکان یابی کنید.

الگوهای تکنیکال

نمودار شمعی رایج ترین روش برای نشان دادن حرکت قیمت روی یک چارت است. یک کندل یا شمع از پرایس اکشن در یک دوره زمانی مشخص تشکیل می شود. هر کندل در نمودار ساعتی پرایس اکشن را به مدت یک ساعت نشان می دهد و هر کندل در نمودار 4 ساعته عملکرد قیمت یا پرایش اکشن را در هر دوره زمانی 4 ساعته نشان می دهد.

هر کندل به تنهایی میتواند یک الگوی تحلیل تکنیکال را به معامله گر نشان دهد. همچنین چند کندل متوالی نیز میتوانند یک الگوی چارت را با یکدیگر تشکیل دهند. از الگوهای شمع می توان برای شناسایی نقاط بازگشت روند و یا احتمال ادامه روند استفاده نمود.

به عنوان مثال، یک کندل دوجی نشان دهنده این است که بازار در مرحله عدم تصمیم گیری قرار گرفته است و ممکن است سیگنالی برای تغییر روند قریب الوقوع یا معکوس شدن بازار باشد. ویژگی منحصر به فرد شمعدان دوجی این است که قیمت باز و بسته شدن یکسان است، به طوری که بدنه شمعدان یک خط صاف است.

 

برخلاف الگوهای شمع که تنها از یک شمع تشکیل میشوند، الگوهای چارت از کنار هم قرار گرفتن چندین شمع با رنگ های تصادفی تشکیل میشوند. برای مثال الگوهای مثلث از جمله الگوهای چارت مورد استفاده در تحلیل تکنیکال هستند.

بنابر گزارش تجارت آفرین، یکی از الگوهای مثلث پر استفاده، الگوی مثلث متقارن است.  مثلث متقارن یا symmetrical triangle را می توان به عنوان نقطه شروع برای همه نوع الگوی مثلث در نظر گرفت. همانطور که از نام آن پیداست، یک مثلث پس از رسم دو خط روند همگرا روی نمودار دیده می شود.

الگوی مثلث متقارن یک الگوی خنثی است و به هیچ جهتی متمایل نمی شود. در حالی که خود مثلث خنثی است، اما همچنان جهت روند موجود را ترجیح می دهد و معامله گران به دنبال شکست یا Breakout در جهت روند هستند. روش معامله با الگوهای مثلث را میتوانید در تجارت آفرین دنبال نمایید.

 

نتیجه گیری

یادگیری معامله کردن در بازارهای مالی مانند بازار بورس یا فارکس با تحلیل تکنیکال شروع میشود. دانش کافی از تحلیل تکنیکال قدم اول برای موفقیت در معامله گری در این بازارها است. با این وجود همانطور که گفتیم این اولین قدم در یک مسیر پر فراز و نشیب و پر ریسک است. اگر کمی بیشتر تحقیق کنید که فارکس چیست یا اینکه بورس چگونه کار میکند، متوجه میشوید که برای موفقیت در چنین بازارهای به ابزارهای بیشتری غیر از ابزارهای فنی نیاز دارید.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز شورای عالی قضایی درباره ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اصغر جهانگیر؛ سخنگوی دستگاه قضا ظهر امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) طی سخنانی در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضاییه، به بیان برخی نکات و مسائل مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه می‌توان به تأکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرائم و مجازات‌ها اشاره کرد.

وی در همین باره گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد که آراء صادره در محاکم قضایی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تأکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازی‌ها و غوغاسالاری‌ها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اجرای "سند تحول و تعالی" راهکار رسیدن به اتقان‌ آرای قضایی

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزه‌های بورس، بانک و امور دریایی، مورد تأکید جدی حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد.

جهانگیر با بیان اینکه مقوله توجه به حقوق عامه، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضاییه بود، گفت: در نشست امروز پیگیری چگونگی اجرایی شدن دستور 10 روز پیش رئیس عدلیه در دستور کار قرار گرفت و پس از طرح مباحثی از سوی دادستان انتظامی قضات در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه ناظر بر برخی احکام صادره با موضوع انسداد کد ملی افراد، رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضاییه برای بازنگری و بروزرسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قضایی که در گذشته صادر شده‌اند، مأموریت داد و تأکید کرد؛ در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، می‌توان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندان‌های خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای و شورای عالی قوه قضاییه همراه بود و بنا شد که سازوکارهای لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استاپ‌موشن عرصه نوظهور در بازاریابی است/ نقش موشن‌گرافی در رونق تجارت
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد