Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «محمدحسن اختری» روز دوشنبه در اجلاسیه 110 شهید روحانی استان مرکزی، افزود: علما در طول تاریخ در تمامی حرکت‌های آزادی خواهانه پیش قدم و در خط مقدم حضور داشته‌اند و مردم از علما تبعیت می کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با نهضت انقلاب اسلامی مردم را جذب و به میدان آورد تا انقلاب به پیروزی رسید و اکنون تمام آزادیخواهان جهان از آرمان‌های و ارزش‌های آن تبعیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) یادآور شد: علما و حوزه‌های علمیه امروزه در کنار سایر مسئولیت‌ها و فعالیت‌ها باید در برابر جبهه‌های مختلف شرک و نفاق ایستادگی کنند.

آیت الله اختری گفت: امروز سالگرد حمله کورکورانه وهابیت تکفیری علیه مقدسات اسلام و امت اسلامی و به ویژه قبور ائمه بقیع(ع) بوده و این توطئه‌های آنان در برابر مکتب اسلام ناب محمدی(ص) همچنان ادامه دارد و مسلمانان باید در برابر نقشه‌های شوم آنها هوشیار باشند. 

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما فقط آمریکا و مشرکان و کفار نیستند بلکه در داخل صفوف مسلمانان نیز جریان‌هایی هستند که بر علیه مکتب اهل بیت(ع) مبارزه می کنند.

 رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با یادآوری ممنوعیت پوشیدن لباس روحانیت در خیابان های ترکیه و حجاب در برخی مناطق این کشور، افزود: این نقشه انگلیسی‌ها برای مبارزه با دین مبین اسلام است و بدون شک آثار این مهم‌در فرهنگ و مناسبات اجتماعی ترکیه تاثیرگذار خواهد بود.

آیت‌الله اختری ادامه داد: مسلمانان امروز در برابر پنج میلیارد غیرمسلمان قرار دارند و تشریح و تبیین آموزه‌های دین مبین اسلام برای این افراد باید در دستور کار علمادو مبلغان دینی قرار گیرد. 

وی گفت: این نقش بر عهده روحانیت است و امروز مقام معظم رهبری الگوی این حرکت است و وظیفه ما به عنوان روحانی و طلبه این است که بیاموزیم و به تبلیغ دین بپردازیم‌.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاسیه‌ها و نشست‌ها اقدام خداپسندانه، عاقلانه و حکیمانه است و مقام معظم رهبری نیز به این اقدام تاکید و سفارش کرده اند.

وی ادامه داد: برگزاری این آیین ها خاطرات تلخ و شیرین ، عظمت، غرور، ایثار و گذشت را زنده می‌کند و افرادی که زمینه برگزاری این نشست‌ها را فراهم می‌کنند از پاداش دنیوی و اخروی برخوردار خواهند بود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امروز اگر این یادواره‌ها و سوگواره ها را برگزار می شود برای این است که عبرت از گذشته در زمینه های مختلف تحریف و به فراموشی سپرده نشود.

آیت الله اختری گفت: قضایای مهمی در تاریخ بشر و اسلام اتفاق افتاده که دستخوش تغییر و تحریف شده و یا به طور عمد از یاد رفته است که برگزاری این آیین ها آنها را زنده نگه داشته و اجازه نمی دهد برخی افراد غرب گرا و منحرف دفاع مقدس را تحریف کنند.

وی گفت: وجود فقها ، علما و صلحا در این جبهه نشانگر حضور ایمان ، تقوا و اعتقاد و باور کامل به خدا و دفاع از حریم الهی است و بسیاری از مطالب باید در این برنامه ها بیان شود که شهدا فراموش نشوند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) یاد آور شد: استان مرکزی یک استان ویژه و برخوردار از مواهب الهی است و با وجود این امتیازات شاید نتوان این استان را با سایر استان ها مقایسه کرد.

آیت الله اختری گفت: استان مرکزی پایگاه علمی تشیع و اهل بیت(ع) بوده و بسیاری از مراجع بزرگ تربیت شدگان حوزه های علمیه این استان هستند، مردم استان افتخار داشته اند.

وی افزود: حضور امام خمینی (ره) که تحول دنیای اسلام به دست ایشان رقم خورده از جمله افتخارات مهم استان مرکزی بوده و تا امروز هیچ عالم و فقیهی موفق به کاری که امام راحل (ره) انجام دادند نشده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: خذاوند امام خمینی (ره) را برگزید و برای این حرکت عظیم اسلامی انتخاب کرد تا امروز این اتفاق بزرگ تا دورترین نقاط دنیا جهش مکتب اهل بیت(ع) را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ملت ایران اسلامی امانت بزرگ ایثار و شهادت را در طول ۴۳ سال گذشته حفظ و از آن به خوبی صیانت کرده و در گام دوم انقلاب اسلامی باید امانت ایثار و جهاد که میراث ارزشمند شهدا است به خوبی حفظ شود.

آیت الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی » افزود:  سیره و آثار شهید آیت الله مطهری راهگشای مسیر سعادت و پیشرفت جامعه و بهترین چراغ راه هدایت نسل جوان است و شهید مطهری فرهنگ ایثار و شهادت را رمز موفقیت بشریت در مقاطع مختلف می داند.

وی ادامه داد: احیای فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از وابستگی به بیگانگان نجات داده و ملت را از از توطئه‌های دشمنان در امان نگه می‌دارد .

امام جمعه اراک گفت: فرزندان امام خمینی(ره) در طول ۴۳ سال گذشته با روحیه ایثار، شهادت و مجاهدت در مقاطع مختلف حماسه های بزرگی خلق کردند و به برکت شهید سلیمانی ها و حججی ها نام انقلاب اسلامی و ایران عزیز همواره در تاریخ و عرصه های مختلف درخشان و ماندگار است.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت راه عزت، سعادت و سربلندی ملت است و باید تا ظهور حضرت مهدی(عج) همواره در جامعه زنده باشد.

وی ادامه داد: مسائل حاشیه ای نباید اصل انقلاب و دستاوردهای عظیم آن در حوزه های مختلف را زیر سوال ببرد و دامن نزدن به حاشیه ها از وظایف همه مردم است و باید آرامش و امنیت جامعه همواره حفظ و برقرار باشد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: روحانیت همواره در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی افتخار آفرین و حماسه ساز بوده و تقدیم چهار هزار شهید روحانی در کشور و بیش از ۱۱۰ شهید روحانی در استان مرکزی نشان از پیشتازی و جلوداری روحانیت در دفاع از ارزش های اسلامی است.

در این آیین پیکر شهید گمنام با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و از وسایل شهید کبیری با حضور رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی رونمایی شد.
استان مرکزی ۷۲۰۰ شهید والا مقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اراک استان مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت آیت الله اختری انقلاب اسلامی ایثار و شهادت استان مرکزی امام خمینی اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه‌های حراج مرکز مبادله کاملا استاندارد بانک مرکزی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران، «اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، با بیان اینکه سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، شامل تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب بانک مرکزی هستند، گفت: همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.

او ادامه داد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

این مقام مسؤول مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به اینکه طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی (ع) و بارگاه امام رضا (ع) است، گفت: عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی در پایان با تاکید بر اینکه عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است، افزود: دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

کد خبر 6090978 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند
  • سکه‌های حراج مرکز مبادله کاملا استاندارد بانک مرکزی است
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا