Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزت‌اله ضربی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان اردبیل ۱۹۸ خانه هلال فعال است، اظهار کرد: در طول هفته هلال احمر در مناطق روستایی ۲۰ خانه هلال به‌منظور توسعه آموزش‌های امدادی و خدمات‌رسانی به روستاییان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در استان اردبیل ۱۳ پایگاه جاده‌ای و کوهستانی امداد نجات وجود دارد که مجوز ایجاد ۳ پایگاه جدید اخذ شده و در تلاش هستیم تا در اسرع وقت تعداد پایگاه‌های جاده‌ای و کوهستانی هلال احمر استان اردبیل را به ۱۶ پایگاه ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیارد تومان کمک‌های مردمی به هلال احمر استان اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه بزرگترین سرمایه اجتماعی هلال احمر، مردم است، تصریح کرد: در طول سال گذشته با وجود اینکه حوادث خاصی در سطح استان رخ نداده بود، مردم کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را  به ارزش ۳ میلیارد تومان به هلال احمر اهدا کردند.

ضربی ادامه داد: همچنین سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۷۲۷ نفر از  افراد نیازمند و کم‌برخوردار جامعه، از کمک‌های حمایتی به ارزش ۴ میلیارد تومان بهره‌مند شدند و ۷۰۰ میلیون تومان نیز وام بدون‌ بهره قرض‌الحسنه به افراد واجد شرایط پرداخت شد و در مجموع هلال احمر استان حدود ۵ میلیارد تومان خدمات حمایتی به نیازمندان ارائه کرد.

وی بیان کرد: ۵ هزار و ۳۹۶ بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان بین نیازمندان استان اردبیل طی سال گذشته توزیع شد که بیشتر این اقلام از طریق کمک‌های مردمی و اعتبارات خود هلال احمر تهیه شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: بیش از ۳۰ هزار پک بهداشتی به‌خاطر کرونا در اختیار مردم قرار گرفت و اواخر سال ۹۹ در راستای مقابله با کرونا در ۱۰ شهرستان استان، ۱۰ بانک امانات پزشکی راه‌اندازی کردیم و نزدیک هزار و ۹۳۱ نفر در قالب کمپین «نفس هدیه کنیم» خدمات‌رسانی شده است.

ضربی اذعان داشت: برای این مراکز، مردم نوع‌دوست ۱۱۳ قلم تجهیزات پزشکی اهدا کرده بودند که در اختیار بیماران قرار گرفت.

بهره‌مندی بیش از ۲۷ هزار اردبیلی از آموزش‌های هلال احمر

وی اضافه کرد: بیش از ۲۷ هزار نفر در روستاها و شهرهای استان اردبیل طی سال گذشته از آموزش‌های هلال احمر بهره‌مند شدند و همچنین ۲۱ مورد دوره تخصصی امداد و نجات ویژه نجاتگران و امدادگران هلال احمر استان با مشارکت ۶۷۰ نفر برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: ۴۰ نفر از نجاتگران در داروخانه‌های اردبیل و خلخال جذب شدند که سال‌ها بود در هلال احمر فعالیت می‌کردند.

ضربی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف به‌مناسبت هفته هلال احمر گفت: در طول این هفته طرح ملی دادرس را آغاز خواهیم کرد و همچنین ارائه خدمات رایگان درمانی و توزیع بسته‌های معیشتی در دستور کار است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: هلال احمر خانه هلال اردبیل امداد و نجات پایگاه جاده ای جمعیت هلال احمر استان اردبیل میلیارد تومان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، فیروز اسوار کاریکاتوریست اردبیلی چهره معلم و مربی را در چند قطعه از آثار خویش نمایان کرده است که در یکی از آنها معلم با برافروختن شمعی درصدد روشنایی بخشیدن به عالم است و به نوعی عظمت کار معلم و تاثیر نور آگاهی در منور شدن تاریکی مجهولات و رفع جهل و نادانی را نشان می‌دهد.
روشنای علم حتی اگر ابتدا به اندازه جرقه‌ای باشد، در ظلمت نادانی قابل مشاهده است و توان مشتعل کردن سایر برافروختنی‌ها و نورانی ساختن جهانی را دارد و بیراه نیست که معرفت و علم را بهترین داشته و سرمایه و عالم و اندیشمند را بالاترین جایگاه برای بشر متصور شده‌اند.
اسوار در آثار دیگری که به بهانه روز و روزگار معلم خلق کرده، به مشکلات و موانع معمولی زندگی معلمان شریف نیز نقبی زده و نقدی وارد کرده است و در یکی از این کاریکاتورها، معلمی را نشان می‌دهد که با وجود استقبال از دانش‌آموز و دسته گلش به مناسبت روز معلم، دغدغه‌هایی از جنس معاش و معیشت در ذهن دارد، اما دانش‌آموز کم‌خبر از مشکلات معلم، با تبسم و با تمام وجود از مربی خود قدردانی می‌کند.
کاریکاتور دیگری که از اسوار در این روز‌ها در اردبیل به نمایش در آمده است، تصویرگر شغل دوم برخی معلمان عزیز است که اغلب بعد از بازنشستگی به مشاغلی همچون رانندگی تاکسی با سایر شغل‌ها مبادرت می‌ورزند تا کمک حالی برای امرار معاش آنها باشد.
این هنرمند می‌گوید: آثاری در موضوع تنظیف شهری و نقش شهروندان و شهرداری‌ها در آن را به شکل کاریکاتور آفریده است و به زودی برای فرهنگ‌سازی در این رابطه در نمایشگاهی در اردبیل به نمایش گذاشته خواهد شد.
اسوار افزود: متولد ۱۳۵۰ در روستای قره داغلو شهرستان پارس‌آباد هستم و از دانشکده علمی و کاربردی خبر اردبیل در رشته کارشناسی روابط عمومی و امور رسانه فارغ‌التحصیل شده‌ام، شغلم آزاد است و از سال ۷۰ کاریکاتور می‌کشم و درآمدی از این هنر ندارم بلکه به خاطر تعلق خاطر و عشق به این هنر به آن می‌پردازم.
وی بیشتر سوژه‌های اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری کار می‌کند و آثارش در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل و نشریات استانی بار‌ها منعکس شده است و پیشتر، آثاری از او با موضوع «اعدام نتانیاهو در آینده‌ای نزدیک» متاثر از جنایات و کشتار وحشیانه اسرائیل در غزه و فلسطین و همچنین کاریکاتوری با مضمون «نتانیاهو در دسترس» که به عملیات وعده صادق و زهر چشم سپاهیان دلاور از رژیم غاصب اشاره داشت، منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت