Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین همایش ملی تجلیل از معلمین، اساتید حوزه و دانشگاه و همیاران طرح شاهد که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست،  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش بیان کرد: معلمین و کادر آموزشی در مسیر اجرای یکی از مهمترین وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران، یعنی آموزش و تربیت فرزندان ایثارگران همراه بنیاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پدران و مادران همواره دغدغه جدی برای رشد و تربیت فرزندان خود دارند و معمولاً فرزندان باعث موفقیت یا عدم موفقیت والدین خود می‌شوند، چنانکه گروهی از سربلندترین شخصیت‌های عالم که والدین شهدا هستند عظمت خود را از فرزندان شهید خود کسب کرده‌اند. حضرت امام خمینی (ره) زمانی که طرح شاهد را پایه‌گذاری کردند، غیر از ترسیم افقی برای حضور فرزندان شهدا و ایثارگران در اداره کشور، این نگاه را داشتند که باید خلأ پدر برای فرزندان شهدا و ایثارگران پر شود.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امیدواریم طرح شاهد با وجود کاهش تعداد فرزندان محصل شهدا و ایثارگران قدرتمندتر از قبل ادامه پیدا کند، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره تلاش می‌کند حضوری جدی در تولید محتواهای آموزشی، ارائه و روش‌های اجرا در بالاترین سطح داشته باشد و این کار را وظیفه خود می‌داند.فرزندان شهدا و ایثارگران امانتی بسیار بزرگ هستند و وظیفه خود می‌دانیم که نهایت تلاش خود را برای ارتقای کیفیت آموزشی و تحصیلی آنان به کار ببریم.


قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ۱۷۰ هزار دانش‌آموز، دانشجو و طلبه شاهد و ایثارگر در کشور مشغول به تحصیل هستند خطاب به معلمین، اساتید و همیاران طرح شاهد خاطرنشان کرد: شما در میدان، صحنه عمل و خط مقدم خدمت به یادگاران شهدا هستید وظیفه بزرگی بر عهده دارید و امیدواریم روزبه‌روز بالنده‌تر و موفق‌تر باشید. هدف از این مراسم تقدیر از عزیزانی است که در  خدمت به ایثارگران هستند.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام  یوسفعلی نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران،  بیان کرد: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند، معلمی کار انبیاء است. کار انبیاء جاری کردن رحمانیت خداوند در زندگی انسان‌هاست. معصومین (ع) در تفسیر رحمانیت خداوند، این صفت را جمع تمام صفات حضرت حق می‌دانند.


وی افزود: تجلی رحمانیت خدا رساندن انسان به علم قرآن است، علمی که حق را از باطل و خیر را از شر تبیین می‌کند. همانطور که مادر از کودک مراقبت دائمی می‌کند، معلم نیز مراقب دانش‌آموز است.  توانایی‌های انسان تابع دانایی او هستند. معلمان نیز این وظیفه مهم را بر عهده دارند تا زمینه دانایی انسان‌ها را فراهم کنند.

محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران خاطرنشان کرد: در این همایش ۱۵۰ نفر از همیاران طرح شاهد، معلمین و اساتید مورد تقدیر قرار می‌گیرند که مهمترین ویژگی این عزیزان سنوات خدمتگزاری و تعداد جامعه هدفی بود که به آنان خدمت شده است.

وی افزود: ۸۸ نفر از این جمع همیار طرح شاهد و بقیه معلم و استاد هستند که زحمات زیادی را در مسیر خدمت به حوزه تحصیل ایثارگران تقبل کرده‌اند.

در ادامه این مراسم با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده ولی‌فقیه در بنیاد از ۳۱ نفر از معلمین، اساتید حوزه و دانشگاه و همیاران طرح شاهد در حوزه استان تهران و ۱۱۹ نفر دیگر به‌صورت همزمان در استان‌ها تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از «شهره پیرانی»، همسر شهید «داریوش رضایی‌نژاد» و معلم فداکار «لیلا کیوانفر» هم به صورت جداگانه توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: معلم ، بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معلم بنیاد شهید و امور ایثارگران رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهدا و ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا جزو وظایف ذاتی مدیران و مسئولان شاغل به خدمت در این نهاد محسوب می‌شود، تاکید کرد: غفلت از انجام این وظیفه ذاتی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

علی اکبر سلمانی در سومین جلسه منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی» در سراب گفت: همواره و تحت هر شرایطی، دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا باید در اولویت برنامه‌های خادمان این خانواده‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و هیچ یک از مدیران شهرستانی نباید اجازه دهند در لابلای مشغله های روزمره اداری، به خصوص پدران و مادران شهدا مورد کم مهری قرار بگیرند.

وی روسای ادارات شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح آذربایجان شرقی را مکلف به اختصاص حداقل یک روز از هفته برای دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا دانست و افزود: در انجام این وظیفه مهم نیز باید اثربخش بودن و کیفیت دیدارها مد نظر باشد.

سلمانی توضیح داد: باید در هر یک از دیدارها مسائل و مشکلات خانواده‌های بزرگوار دیدارشونده، شناسایی و احصاء شود و تا حصول نتایج مطلوب و رفع مشکلات، درخواست‌ها و مسائل مطرح شده مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر مادران و پدران شهدا را بدانیم، ادامه داد: متأسفانه روزی نیست که برخی از پدران و مادران بزرگوار شهدا را از دست می‌دهیم و لذا باید همان‌هایی را که در قید حیات هستند، پاس داشته و تکریم کنیم.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اظهار کرد: در طول سال گذشته تک تک شهرستان‌های آذربایجان شرقی مورد بازدید قرار گرفت و جلساتی در جریان این سفرهای هفتگی به انجام رسید. به پیشنهاد شورای معاونین اداره کل، از سال جدید این سفرها و این جلسات، با تمرکز روی حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی، منطقه‌ای شده تا ضمن برگزاری یک نشست مشترک بین چند شهرستان، با تعامل و هم افزایی، امورات را به بهترین نحو ممکن به پیش ببریم که نشست سراب، سومین نشست منطقه ای بعد از میزبانی های تبریز و بناب است.

سلمانی افزود: هدف از طراحی و اجرای نشست‌های منطقه‌ای، بررسی موانع، مشکلات و چالش‌ها برای پیدا کردن راه‌های بهبود و تحول خدمت رسانی در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی خواستار اهتمام پرسنل شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به مطالعه دقیق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی شد و گفت: تسلط به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها علاوه بر مطلوب شدن و سرعت گرفتن آهنگ خدمات رسانی به جامعه معزّز ایثارگری، رضایتمندی بیش از گذشته خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران را به دنبال دارد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام