Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@06:06:19 GMT

ساخت ۵ کشتی گردشگری برای مازندران

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۳۰۵۹

ساخت ۵ کشتی گردشگری برای مازندران

استاندار مازندران با اشاره به فرصت و ظرفیت گردشگری دریایی برای استان، گفت: ساخت ۵ کشتی برای تردد بین‌شهری، بین‌استانی(استانهای شمالی) و همچنین بین کشورهای حاشیه خزر را سفارش دادیم.

 

به گزارش ایران آنلاین، سیدمحمود حسینی‌پور نوری در نشست خبری با اشاره به آغاز برنامه‌های رویداد ساری پایتخت گردشگری کشورهای اکو در ۲۰۲۲، این رویداد را فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های استان به سفرای کشورهای مدعو و سایر کشورها عنوان کرد که سهم اطلاع‌رسانی در آن از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اولویت و نگاه نخست در این رویداد را نشان‌دادن ظرفیت کشاورزان عنوان و خاطرنشان کرد که جنگ غذا آغاز شده‌است و امنیت غذایی یک شاخص مهم برای دولت‌ها به‌شمار می‌رود، چه اینکه در نبرد نظامی روسیه و اوکراین شاهد تهدید امنیت غذایی هستیم.
نماینده عالی دولت در مازندران پرداختن به بحث گردشگری اعم از جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی، گردشگری سلامت و مذهبی را نیز حایز اهمیت دانست که در رویداد ساری ۲۰۲۲، میهمانان با توانمندی مازندران در این زیرساخت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها آشنا می‌شوند.
حسینی‌پور البته به این موضوع اشاره کرد که هنوز رویداد آغاز نشده و میهمانان نیامده‌اند؛ کشورهایی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دریایی و سواحل اعلام آمادگی کرده‌اند.
او با بیان اینکه مازندران ۴۷۰ کیلومتر ساحل دارد اما یک اتوبوس دریایی نداریم، این نوید را داد که ساخت ۴-۵ فروند کشتی ویژه تردد مسافر و سفرهای دریایی بین‌شهری، استان‌های شمالی و بین کشورهای حاشیه خزر را با توجه به آزادسازی سواحل استان، سفارش داده است.
رییس شورای سیاستگذاری رویداد ساری ۲۰۲۲ امیدوار است که با اجرای زیرساخت‌های گردشگری، استقبال خوبی از سرمایه‌گذاری‌ها در مازندران بشود.
حسینی‌پور با اشاره به قرار گرفتن مازندران در کریدور شمال - جنوب و اینکه قطعا این گذرگاه را فعال خواهیم کرد، بهره‌برداری از رویداد ۲۰۲۲ در ساری برای تأمین بسته راهبردی دیپلماتیک و اقتصادی را مورد توجه قرار داد.
نماینده عالی دولت در مازندران از عزم دولت سیزدهم برای تعامل با سایر کشورها، اظهار کرد: در دولت گذشته برای آنکه به آمریکایی‌ها برنخورد، تمایلی به ارتباط با کشور‌های همسایه حوزه خزر وجود نداشت و این موضوع سبب نادیده‌گرفتن فرصت‌های اقتصادی شد.
او ادامه داد: اکنون اما ما در همین مازندران به دنبال انتقال سنگ معدن روسیه به هند هستیم تا روس‌ها به جای آنکه این جابجایی را از مرز طولانی ترکیه انجام بدهند، از طریق بندر امیرآباد بهشهر انجام دهند؛ یعنی از روسیه به بندر امیرآباد، و سپس انتقال بار از مسیر ریلی به چابهار و ارسال به هندوستان.
استاندار مازندران اعلام کرد که در صورت انجام چنین اتفاقی، سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان عاید استان مازندران می‌شود و جای خالی صنایع مادر را پر می‌کند. البته روس‌ها به دولت ایران اعلام کردند که این پیشنهاد را هفت سال پیش نیز به ایران داده بودند، اما دولت وقت، موافقت نکرده بود.
حسینی‌پور بار دیگر رویداد ساری پایتخت گردشگری کشورهای اکو در سال ۲۰۲۲  را با وجود سرمایه‌های عظیم در این استان، یک فرصت استثنایی عنوان کرد که نباید آن را از دست بدهیم.
او عنوان داشت که نیازمندی‌های زیادی از سوی همین کشورها اعلام شده‌است اما ما آمادگی نداریم؛ به‌طور نمونه؛ اکنون در حال تأمین برخی اقلام از استان‌های دیگر هستیم تا به این کشور‌ها منتقل کنیم، بنابراین برگزاری این رویداد‌ها حتماً و حتماً چه بخواهیم و چه نخواهیم در آینده مازندران تاثیرگذار است.
استاندار مازندران در پایان از رسانه‌ها خواست که مازندران را آنطور که هست، معرفی کنند چرا که نمی‌خواهیم غلوّ کنیم و راهی خارج از توان و واقعیت را جهت رسیدن به اهداف، دنبال کنیم.
به گفته سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، برنامه‌های متنوع فرهنگی برای رویداد ساری ۲۰۲۲ تدارک دیده شده‌است، ۱۱ قوم مختلف به رویداد دعوت شدند، نمایشگاه گلاب و بهار ایران، صنایع دستی ایران و خوراکی مازندران را داریم.
مهدی ایزدی گفت: میهمانان این رویداد بین‌المللی عصر امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه وارد ساری می‌شوند ‌و عصر پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه از طریق قطار گردشگری به تهران برای پرواز به مقصد نهایی، بازمی‌گردند.
فرماندار ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ نیز با اشاره به اهمیت این رویداد در رقم‌زدن توسعه پایدار در مازندران، از برگزاری جلسات و کمیته‌های مختلف و شورای سیاستگذاری برای انجام یک کار ماندگار ملی و بین‌المللی گفت که در حد توان صورت گرفته است.
محمدعلی نوبخت، از برنامه‌های متنوع برای اختتامیه رویداد گفت، و اینکه از کمک فکری نخبگان محلی استفاده شده است، فضاهای گردشگری خوبی برای بازدیدها در نظر گرفته شده، و به دنبال اقتصاد گردشگری و ارتباطات و تبادل نظر در این زمینه‌ها با کشورهای اکو هستیم.
همچنین، نمایشگاه اقوام، خوراکی، و صنایع دستی ایران در پارک ملل ساری دایر است و از امروز دوشنبه تا پنج‌شنبه در ساعات ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰، جشنواره رویداد ۲۰۲۲ برای شرکت عموم برگزار می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رویداد ساری حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی

کلاس دانش افزایی مربیان کشتی مازندران به مدت ۲ روز سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌ماه با حضور ۵۲ مربی از سراسر مازندران در مجتمع آموزشی رفاهی نفت محمودآباد برپا شد.

تدریس کلاس دانش افزایی مربیان کشتی مازندران را پروفسور بهمن میرزایی از مدرسان اتحادیه جهانی کشتی بر عهده داشت.

کلاس تئوری، طراحی و برنامه ریزی پیشرفته تمرینی ویژه کشتی در این دوره تدریس، شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • کادر تیم پیکان بدنبال استعداد‌های فوتبال مازندران
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی
  • مسابقات سوارکاری استانهای شمال کشور در ساری