Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@11:51:08 GMT

تبریک پادشاه و ولی‌عهد سعودی به پوتین

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۳۱۷۱

تبریک پادشاه و ولی‌عهد سعودی به پوتین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گزارش کردند که  «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی، سالگرد «روز پیروزی» را به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تبریک گفتند.

به نوشته وبگاه «العربیه» پادشاه و ولی‌عهد عربستان هر دو برای پوتین آرزوی سلامتی و برای مردم و دولت روسیه آرزوی سعادت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیام  در حالی برای پوتین ارسال شده است که منابع خبری  یکشنبه گزارش کردند که شاه عربستان به توصیه پزشکان در بیمارستان خواهد ماند. خبرگزاری «رویترز»، به نقل از «خبرگزاری دولتی عربستان» گزارش کرد که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی پس از انجام آزمایش  «کولونوسکوپی» در بعد از ظهر یکشنبه، مدتی در بیمارستان خواهد ماند تا به توصیه پزشکان استراحت کند.

دربار آل سعود اعلام کرده که نتایج کولونوسکوپی خوب بوده اما به طور دقیق مشخص نشده که شاه چه مدت در بیمارستان خواهد ماند. پیشتر گزارش شد که شاه عربستان عصر شنبه در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده در ساحل دریای سرخ بستری شده و تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گرفته است.

با ادامه درگیری روسیه در اوکراین، ریاض قبلا بر تمایل خود برای یافتن راه حل سیاسی برای این موضوع تاکید کرده بود.

روسیه  پایان جنگ در اروپا را در ۹ می (دوشنبه ۱۹ اردیبهشت) را جشن می‌گیرد و این مناسبت را روز پیروزی  نامید. پوتین نیز از این فرصت برای سخنرانی برای سخنرانی برای شهروندان روس در جریان رژه در «میدان سرخ» مسکو استفاده کرد.

وی در سخنرانی خود گفت که کشورهای غربی برای حمله به روسیه و شبه جزیره کریمه آماده می‌شدند. او خاطره قهرمانی شوروی در جنگ جهانی دوم را یادآور شد تا ارتش خود را به سوی پیروزی در اوکراین تشویق کند.

پوتین بارها  جنگ با اوکراین که او آن را نبردی علیه ملی گرایان خطرناک «نازی» در اوکراین می داند به چالشی که اتحاد جماهیر شوروی در زمان حمله «آدولف هیتلر» در سال ۱۹۴۱ با آن روبرو شد، تشبیه کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روز پیروزی رئیس جمهور روسیه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!