Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@13:04:57 GMT

شهرکرد تنها مرکز استانی که پیست دوچرخه‌سواری ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۴۱۸۲

شهرکرد تنها مرکز استانی که پیست دوچرخه‌سواری ندارد

مازیار شیریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه حدود پنج ماه است که رئیس هیئت دوچرخه سواران استان شده‌‌ام، گفت: در طول مدت زمانی که این سمت را برعهده گرفتم تا به امروز فعالیت‌هایی نظیر برگزاری یک دوره استعدادیابی در تمام رده‌های سنی ویژه دختران و پسران، برگزاری کلاس مربیگری درجه ۳، برگزاری مربیگری تئوری‌ها، برگزاری لیگ استانی با هدف ایجاد انگیزه بین قهرمانان و آماده‌سازی برای مسابقات کشوری در سه مرحله و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. انجام شده است.

سرپرست هیئت دوچرخه سواری چهارمحال و بختیاری افزود: هیئت دوچرخه سواری در لردگان، فرخشهر، شهرکرد و سامان فعال هستند و تنها فارسان رئیس هیئت ندارد که در صدد حل این مشکل هستیم.

وی به لیگ استانی اشاره کرد و ادامه داد: لیگ استانی در ۱۵ اردیبهشت ماه با حضور ۴۰ ورزشکار در 2 رده سنی جوانان و بزرگسالان شامل ۲۰ نفر از جوانان، ۱۶ نفر بزرگسال و ۴ نفر از بانوان برگزار شد، مسابقات در سطح بالایی بود و رقابت‌ها تنگاتنگ بدون مصدوم به پایان رسید.

شیریان با بیان اینکه دوچرخه‌سواری 2 قسمت همگانی و قهرمانی دارد، اظهار داشت: عامه مردم در بخش همگانی فعالیت می‌کنند و بانوان باید در محل‌هایی که امنیت بیشتری داشته باشد نظیر پارک و کوهستان و آقایان در خیابان و مکان‌هایی که امکان دوچرخه سواری باشد رکاب می‌زنند.

هر دوچرخه حرفه‌ای ۲۰۰ میلیون تومان

سرپرست هیئت دوچرخه سواری استان بیان کرد: اما بخش قهرمانی این ورزش به خاطر کمبودهایی که در اقتصاد وجود دارد و هزینه بالای دوچرخه حرفه‌ای خیلی از سمت خانواده‌ها تقویت نمی‌شود وقتی که یک دوچرخه ۲۰۰ میلیون تومان باشد هیئت هر چقدر هم درآمد داشته باشد نمی‌تواند برای همه ورزشکاران این رشته دوچرخه تهیه کند.

شهرکرد پیست اسکی ندارد

این ملی پوش دوچرخه‌سواری کمبود سرانه ورزش همگانی در فضای سبز شهری را یکی از مشکلات عمده دانست و گفت: شهرکرد تنها مرکز استان در کشور است که پیست دوچرخه‌سواری ندارد و اگر کسی بخواهد در این رشته فعالیت کند باید در خیابان‌ها رکاب بزند و این در حالی است که شهرکرد و بروجن  2قطب دوچرخه‌سواری استان به شما می‌روند.

مربی تیم ملی سه‌گانه استان با بیان اینکه کم‌بود اعتبار، نبود امکانات مالی و عدم زیرساخت‌ها از جمله مشکلات مشترک در همه هیأت‌های ورزشی است، ادامه داد: این استان فقط در لیگ‌های کوهستانی و کورسی فعالیت دارد زیراکه پیستی وجود ندارد که ورزشکاران تمرین کنند و برای مسابقات آماده شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تیم‌های پایه و استعدادیابی داریم تا جایگاه بهتری در مسابقات ورزشی کشور کسب کنیم از آنجایی که ورزشکاران از ۹ سال تا بزرگسال در بخش‌های کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان دسته‌بندی می‌شوند لذا ورزش دوچرخه‌سواری رشته‌ای است که محدودیت سنی در آن وجود ندارد.

شیریان با بیان اینکه هیچ حمایتی از ارگان‌های خاص و دخیل دریافت نکرده‌ایم، گفت: استعدادهای بالایی در ورزش‌های انفرادی مخصوصاً دوچرخه‌سواری در سطح استان وجود دارد اما به دلیل نبود سرمایه و  فضای مناسب آموزشی انتظاری که از این استعدادها داریم محقق نشده است.

وی اظهار داشت: وضعیت جغرافیایی ما اجازه می‌دهد که در جایگاه بالا قرار بگیریم اما زیرساخت‌های خوبی نداریم لذا از شهرداری‌ها، شوراهای شهر و افرادی که در ادارات مشغول هستند و می‌توانند از نظر مالی هیأت‌های ورزشی را حمایت کنند با این کار به کمک جوانان بیایند و زیرساخت‌های مناسب برای ورزش همگانی را در استان مهیا کنند. 

 سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری استان ادامه داد: تأمین زیرساخت‌های لازم برای ورزش دوچرخه‌سواری هزینه زیادی لازم ندارد کافیست بخشی از خیابان را خط کشی کنیم تا یک محیط امنی برای دوچرخه‌سواری مهیا شود که در این صورت شور و نشاط به شهر باز می‌گردد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: پیست دوچرخه سواری اعتبارات هیئت دوچرخه سواری زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: تاکنون سهمیه فاطمه امینی و فرزانه فصیحی برای المپیک پاریس قطعی شده و امیدوار به افزایش تعداد سهمیه‌های ورزش اصفهان برای این رویداد بزرگ هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نخستین و تنها خبرگزاری شهر و شهروندی ایران میزبان جواد محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان بود؛ محمدی در ابتدا با محسن آنالویی، مدیرمسئول خبرگزاری ایمنا دیدار و گفت‌وگو کرد و در ادامه نیز مدیرکل ورزش و جوانان استان به جمع خبرنگاران ایمنا آمد و به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

حمایت از ورزشکاران اصفهانی برای حضور موفق‌تر در آوردگاه‌های مختلف از جمله المپیک، وضعیت تخصیص اعتبار به هیئت‌های ورزشی، آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی خوراسگان، تسهیلگری اداره کل ورزش و جوانان استان برای حمایت از باشگاه‌های بزرگ استان، آخرین وضعیت ساماندهی هیئت‌های ورزشی استان اصفهان محورهای اصلی این گفت‌وگو بود.

گلنار حسینی، سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در حاشیه این دیدار از همراهی خوب خبرگزاری ایمنا با اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و پوشش اخبار ورزش استان و کشور تشکر و قدردانی کرد.

مشروح این گفتگو روزهای آینده در خبرگزاری شهر و شهروندی ایمنا منتشر خواهد شد.

کد خبر 748070

دیگر خبرها

  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان