Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@20:41:55 GMT

کاهش پرونده‌های نزاع فردی و دسته جمعی

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۵۹۰۳

کاهش پرونده‌های نزاع فردی و دسته جمعی

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور گفت: در سال گذشته تشکیل پرونده در کلانتری و پاسگاه‌ها با موضوع نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی از کاهش چشمگیر برخوردار است .

سردار مهدی معصوم بیگی به عملکرد موفق معاونت خدمات قضائی پلیس پیشگیری انتظامی کشور و معاونت‌های قضائی فعال در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده توسط معاونت‌های خدمات قضائی کلانتری و پاسگاه‌ها تشکیل، رسیدگی و با آموزش‌های ارائه شده به مراجعان ضمن تبیین قوانین جاری کشور برای مخاطبان به نحو شایسته‌ای مسیر تحقق عدالت و مقابله با ظلم برای شهروندان پلیس هموار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کاهش پرونده‌های نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی

وی با بیان اینکه در سال گذشته تشکیل پرونده در کلانتری و پاسگاه‌ها با موضوع نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی از کاهش چشمگیر برخوردار است به گونه‌ای که به ترتیب شاهد کاهش ۱۶ و ۱۲ درصدی در مقایسه با سال ۱۳۹۹ هستیم، گفت: از علت‌های اصلی این امر می‌توان به انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله حضور مقتدرانه گشت‌های انتظامی در محلات مستعد وقوع نزاع و درگیری، انجام کارهای فرهنگی از جمله برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مساجد و محلات و دعوت از افراد سابقه دار به جلسات شورای معتمد پلیس در کلانتری‌ها، ارتقا اشراف اطلاعاتی کلانتری و پاسگاه‌ها و رصد تحرکات عوامل ایجاد نزاع و درگیری، ایجاد صلح و سازش توسط دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری بین طرفین دعوی که این امر خود منجر به امر قضازدایی نیز شده است، شناسایی نقاط آلوده و کانون‌های نزاع و درگیری و برگزاری جلسات آموزش همگانی و تشریح و تبیین پیامدهای منفی نزاع در جوامع هدف، هماهنگی با مراجع قضائی در خصوص برخورد شدید با مخلان نظم عمومی، شناسایی به موقع اختلافات و موضوعاتی که سبب نزاع در روستاها می‌شود، تولید برنامه‌های آموزشی قابل پخش در شبکه‌های اجتماعی، اجرای طرح‌های انتظامی مقابله با اشرار و اراذل و اوباش، افزایش سطح آگاهی‌های مردم نسبت به عواقب نزاع و درگیری فردی و احکام قضائی بازدارنده، آموزش شهروندان از طریق نهادهای رسمی از جمله پلیس و قوه قضائیه در قالب پیام‌های هشداری اشاره کرد.

 

ابلاغ اوراق و اجرای دستور و احکام قضائی

سردار معصوم بیگی سایر اقدامات ارزنده معاونت‌های خدمات قضائی کلانتری و پاسگاه در سال ۱۴۰۰ را چنین برشمرد: ابلاغ بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اوراق قضائی، اجرای بیش از ۷۰۰ هزار دستور قضائی، اجرای نزدیک به ۲ میلیون احکام قضائی و اجرای بیش از ۳۵۰ هزار حکم جلب.

منبع: مهر

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نزاع نزاع دسته جمعی نزاع رانندگان نزاع خونین نزاع و درگیری فردی کلانتری و پاسگاه ها فردی و دسته جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه خبر داد و در تشریح این خبر گفت: به دنبال بروز یک حرکت غیر قانونی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلکه پل قویون ارومیه و بازنشر تصاویر نامطلوب این رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی، بلافاصله پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با تیم ویژه مبارزه با اراذل و اوباش رسیدگی به موضوع را شروع کرد.

سردار رحیم جهانبخش افزود: تمامی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی شده و شب گذشته با هماهنگی مرجع قضایی تعداد ۶ نفر از عناصر اصلی دستگیر شده و با حمایت مرجع قضایی برنامه ریزی شده که برخورد قانونی قاطعی با این اشخاص صورت گیرد.

فرمانده پلیس استان خاطر نشان کرد: مطمئنا پلیس به هیچ وجه، حرکات این چنینی را تحمل نخواهد کرد و در همان لحظات اولیه برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت و اخطار می‌دهم به کسانی که ادعای اراذل و اوباش و یا قلدرمآبی می‌کنند اگر درصحنه پلیس با آنها مواجه شود برخورد کوبنده تری با آنها خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • قمه کشی باورنکردنی در ارومیه + فیلم
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • پلیس در پی دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه