Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریجانی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، پنج درصد جمعیت استان یزد یعنی حدود ۲۱ هزار نفر مشمول بیمه رایگان سلامت بودند که در حال حاضر این تعداد تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند. 

به گفته او این افراد می‌توانند با انتخاب یک پزشک خانواده که تمامی پزشکان استان یزد طرف قرارداد این بیمه هستند، از خدمات مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی به صورت ۹۰ درصد تعرفه رایگان بستری و ۷۰ درصد تعرفه رایگان درمان سرپایی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: زوج‌های نابارور هم می‌توانند از تعرفه ۹۰ درصد درمان مراکز دولتی و ۷۰ درصد در مراکز غیر دولتی ناباروری با پوشش این بیمه بهره‌مند شوند.

به گفته او بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران تقریباً ۱۰ درصد جمعیت فاقد پوشش بیمه‌ای اعلام شده اند و این افراد از طریق مراجعه به سامانه بیمه سلامت ایران و روش حضوری مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرار داد در سراسر کشور، می‌توانند بیمه شوند.

دریجانی گفت: این افراد تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته و طبق قانون می‌توانند از خدمات دولتی کامل برخوردار شوند و با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از خدمات بخش خصوصی نیز استفاده کنند.

سازمان بیمه سلامت به هفت دهک بالای درآمدی هم فراخوان داده است که این افراد می‌توانند مراجعه کرده و بر اساس آزمون وسع و با پرداخت درصدی از مشارکت در پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

بر اساس قانون این افراد می‌توانند بسته به دهک درآمدی با مشارکت در پرداخت سهمی از حق بیمه از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت پزشک خانواده زوج های نابارور پوشش بیمه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود

آفتاب‌‌نیوز :

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

در این نامه آمده است: ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیر فعال نمودن کارت سوخت خودرو‌های گازسوز فاقد بیمه نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یاد شده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمائید در گام بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت هستند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند