Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: غربی‌ها در حق آب سنگین دشمنی بسیار زیادی کردند و فشارهای سنگینی آوردند که ایران این ظرفیت را نداشته باشد، هدفشان این بود که این ظرفیت گرفته و برچیده شود.

به گزارش ایران اکونومیست از   اراک  ، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری طرح تولید کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان اظهار داشت: با همت جوانان دانشمند، سازمان انرژی اتمی و با مشارکت مرکز توسعه فناوری در دانشگاه آزاد در استان مرکزی، ما در امتداد تولید آب سنگین در فرآیند مهندسی مولکولی، به ایزوتوپ اکسیژن 18 دست پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کار بومی‌سازی نیست و کار تحقیقات نتیجه‌گرا است و از مشتق آن ما امروز به کیت غربالگری نوزادان دست پیدا کردیم که یکی از نیازهای کشور است و تاکنون دو سه کشور محدود در دنیا که این محصول را دارند، به صورت کوپنی و کاملاً محدود آن را به کشور ما واگذار می‌کردند.

اسلامی تصریح کرد: ما امروز به عنوان یک قطب در تولید این کیت در جهان مطرح و جزو پنج کشور اول قلمداد می‌شویم که لطف الهی مشمول حال همکاران ما بوده است، کل این فرآیند یک سال طول کشیده است، یعنی محققان ما همت مضاعفی داشتند و سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده که مردم ما بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و در بدو تولد نوزادانی که دچار بیماری‌های متابولیک هستند از طریق این کیت تشخیصی سریع و زودهنگام، تشخیص داده شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: با مجوزی که از سازمان غذا و دارو گرفتیم این کیت الان قابل عرضه است، همچنین میزان تولید، بسیار بیشتر از میزان مصرفی است که در کشور متصور است و ما برای این کیت، برنامه‌های صادراتی هم در نظر داریم.

وی افزود: غربی‌ها در حق آب سنگین دشمنی بسیار زیادی کردند و فشارهای سنگینی آوردند که ایران این ظرفیت را نداشته باشد، هدفشان این بود که این ظرفیت گرفته و برچیده شود و کما این که در بعضی از کشورهای اروپای شرقی هم غربی‌ها این کار را انجام دادند.

اسلامی عنوان کرد: ولی مردم عزیز ما بدانند که با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی فناوری هسته‌ای هر روز خودش را بیشتر و بیشتر در عمق و در سطح گسترش می‌دهد به گونه ای که بتواند به صورت فراگیر تأثیرات خودش را در معیشت، زندگی و در سلامت جامعه نمایان و پدیدار کند و مردم بتوانند از ظرفیت آن بیش از گذشته استفاده کنند.

711

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی آب سنگین غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند

وزیر نفت از جهش تولید نفت ایران در سال جاری خبر داد و گفت همچنین ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت روزانه پالایش نفت کشور افزوده خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت گفت: امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وی افزود: 6 میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و 50 هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده خواهد شد.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود