Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای فریدون محمدی گفت: نزدیکی به فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و پیام البرز، وجود مراکز درمانی و کلینیکی گسترده، داشتن آب و هوای مناسب و جاذبه‌های علمی و کشاورزی موجب شده تا استان البرز از موقعیت مناسبی برای تقویت گردشگری در این بخش‌ها برخوردار باشد.

او گفت: در زمان حاضر ظرفیت گردشگری سلامت در البرز بالا است و باید از این ظرفیت برای گردشگر درمانی نهایت استفاده را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای محمدی می گوید: اکنون عملیات ساخت یک مجموعه درمانی و کلینیکی گسترده با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در البرز در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: وجود مجموعه‌های ورزشی مانند پیست‌های اسکی و مکان‌های ورزشی متعدد این امکان را برای توسعه گردشگری سلامت در البرز فراهم کرده است.

او گفت: رویکرد ما در البرز ایجاد دهکده‌های سلامت است که شامل اقامتی، کلینیک، پاراکلینیک درمانی، آب درمانی، لجن درمانی و پیست‌های مختلف ورزشی برای تقویت گردشگری دراین استان است.

آقای محمدی گفت: وجود مزارع گل در البرز از جمله پارک گل‌های پارک شهید چمران کرج و مجموعه گل محمدی ساوجبلاغ با حدود ۴۰ هکتار وسعت از ظرفیت‌های مهم گردشگری این استان است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی البرز  ایجاد زیر ساخت گردشگری در ۱۰ منطقه استان از برنامه‌های اولویت دار است که تاکنون برای پنج منطقه استان تعیین جایگاه زیر ساخت شده است.

استان البرز دارای بیش از ۵۰۰ مکان تاریخی و طبیعی است که تاکنون حدود حدود ۳۰۰ اثر آن‌ها ثبت ملی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری سلامت گردشگری و میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور