Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@20:47:17 GMT

غرب در دام تحریم‌ها علیه روسیه افتاده است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۹۲۲۹

غرب در دام تحریم‌ها علیه روسیه افتاده است

نشریه «هیل» نوشت: تحریم‌ها به افزایش قیمت جهانی مواد خام و انرژی کمک می‌کند و در نتیجه منجر به افزایش درآمد مسکو حتی با وجود کاهش صادرات انرژی این کشور می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز مطالعات سورین،‌ «برهما چلانی» -تحلیلگر سیاسی و ستون‌نویس نشریه هیل- معتقد است که تحریم‌ها علیه روسیه، «سلاحی دولبه» است که آسیب جدی به خود غرب وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم‌های غرب علیه مسکو با سلاح‌های اقتصادی کشتار جمعی که برای نابودی اقتصاد روسیه طراحی گردیده، مقایسه شده‌اند.

اما این اقدامات شمشیر دولبه هستند. وی افزود: کشورهایی که این تحریم‌ها را اعمال کرده‌اند نیز از این محدودیت‌ها متضرر شده‌اند.

چلانی تصریح می‌کند: غرب در واقع در دام افتاده است؛ تحریم‌ها و تعمیق درگیری اوکراین به افزایش قیمت جهانی مواد خام و انرژی کمک می‌کند و در نتیجه، منجر به افزایش درآمد مسکو، حتی با وجود کاهش صادرات انرژی این کشور می‌شود.

علاوه بر این، آمریکا و متحدانش با تورم فزاینده و در نتیجه مشکلات سیاسی مواجه شدند.

در عین حال، روبل پس از اقدامات حمایتی دولت دوباره افزایش یافت، در حالی که، برای مثال، ین ژاپن در برابر دلار به پایین‌ترین سطح ۲۰ سال اخیر سقوط کرد.

مشکل دیگر، اختلال در زنجیره تامین است که سود شرکت‌های غربی را تهدید می‌کند و همچنین نرخ‌های بهره بالاتری که به منظور مهار تورم هستند، اما در واقع شرایط را برای مصرف‌کنندگان بدتر می‌کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت غرب تحریم ها روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد

مجله آمریکایی «پولیتیکو» گزارش داد، اتحادیه اروپا در حال حرکت برای اعمال تحریم‌های شدید بر بخش پرسود گاز روسیه است که برای اولین بار از زمان حمله این کشور به اوکراین بیش از دو سال اتفاق می‌افتد.

براساس گزارش الحره، این مجله به نقل از سه دیپلمات اتحادیه اروپا نوشت که کمیسیون اروپا در چارچوب چهاردهمین بسته تحریمی آماده می‌شود تا فروش مجدد گاز طبیعی مایع روسیه در بنادر اتحادیه اروپا را ممنوع کند.

آنها گفتند که کمیسیون همچنین اعمال محدودیت بر ۳ پروژه جدید گاز طبیعی مایع روسیه را درخواست خواهد کرد.

اما به گفته این مجله، پیشنهاد‌های روی میز تنها بخش کوچکی از میلیارد‌ها دلاری را که مسکو سالانه از گاز طبیعی مایع دریافت می‌کند، در بر می‌گیرد.

به گفته کارشناسان و داده‌های تحلیل‌ شده توسط پولیتیکو، تحریم‌ها فقط به حدود یک چهارم سود روسیه از گاز طبیعی مایع، بالغ بر ۸ میلیارد یورو (۸.۶ میلیارد دلار) خواهد رسید.

این تحریم‌ها در بحبوحه هشدار‌های مکرر مبنی بر اینکه تلاش‌های اتحادیه اروپا برای خفه کردن درآمد‌های سوخت فسیلی مسکو، اعمال می‌شود.

به نوشته این مجله، اگرچه اتحادیه اروپا واردات زغال سنگ و نفت خام دریایی روسیه را ممنوع کرده است، اما بسیاری از خلاف‌ها و تاکتیک‌های فراری باعث شد که پول به سمت کرملین سرازیر شود.

به گفته پولیتیکو، اتحادیه اروپا پیشرفت کمی در مجازات بخش گاز طبیعی مایع داشته است، علیرغم کاهش واردات، که تنها ۵ درصد از مصرف گاز در اتحادیه اروپا را در سال گذشته تشکیل می‌داد، این بخش همچنان یک نقطه پرسود است که کرملین از آن استفاده می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • رشد و پیشرفت ایران اسلامی در نتیجه شدیدترین تحریم‌ها حاصل شد
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است